.animate-view{opacity: 1 !important;}

Sierpniowa aktualizacja algorytmu Google — to już pewne!

0min.

Komentarze:0

Sierpniowa aktualizacja algorytmu Google — to już pewne!d-tags
23 sierpnia 2023
Od początku miesiąca krążyły słuchy, że Google wprowadza aktualizację algorytmu rankingu wyszukiwarki. Użytkownicy obserwowali spore wahania w SERPach, co stanowiło solidną podstawę do tego, aby sądzić, że jest to wynikiem niepotwierdzonej aktualizacji. To już jednak pewne — update algorytmu właśnie się dzieje!

0min.

Komentarze:0

Sierpniowa aktualizacja? In progress!

Kolejny raz przypuszczenia użytkowników dotyczące aktualizacji się sprawdził. We wtorek 22 sierpnia konto Google’a ogłosiło na Twitterze, że jest w trakcie wdrażania aktualizacji algorytmu wyszukiwarki, która ma na celu poprawę wyników wyszukiwania, aby do użytkowników trafiały jakościowe treści. Oznacza to, że w dalszym ciągu content is a king! Cały proces już się dzieje, jednak jego ukończenie może potrwać do dwóch tygodni.

Co ta zmiana może oznaczać dla Twojej strony?

Jak każda aktualizacja algorytmu, ta sierpniowa może mieć zarówno pozytywny, jak i negatywny wpływ na pozycję Twojej strony w rankingach. W ciągu najbliższych tygodni warto śledzić pozycje witryny — jeżeli zaobserwujesz spadki,  najpewniej będzie to wynikiem najnowszej aktualizacji, a nie problemów technicznych.

Jak interpretować nowe zmiany?

Wygląda na to, że to kolejny update Core algorytmu, zgodny również z wcześniejszymi, w których Google chce prezentować wyniki jeszcze lepszej jakości i premiować treści zgodne z zasadami EEAT (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) i Helpful Content (https://delante.pl/aktualizacja-algorytmu-google-helpful-content-czy-naprawde-jest-pomocna/). Musimy być gotowi, na to, że treści, które nie dostarczają wartości użytkownikom lub zostały stworzone za pomocą AI tylko po to, by nasycić treścią stronę — będą przez Google traktowane jako niskiej jakości. A przy ograniczonych zasobach indeksowania jest też duża szansa, że Google będzie chciał je w ogóle wyrzucić z indeksu. Zwróćcie uwagę na thin content, który macie na stronie, różnego rodzaju słowniczki, rozbudowane tagi — co się z nimi przy obecnych zmianach algorytmu dzieje.

Spadki… i co dalej?

Jak pisze sam Google, po zaobserwowaniu spadów swojej witryny nie reaguj gwałtownie i nie bierz się za natychmiastowe wdrażanie zmian. Najnowszy algorytm dotyczy jakości treści, więc w kolejnych miesiącach warto nasycać witrynę wartościowym contentem. Zwykle odzyskanie straconych pozycji w rankingu zajmuje kilka miesięcy, a wzrost może się wydarzyć pomiędzy mniejszymi bądź większymi aktualizacjami.

Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera
Autor
Milena Fietko
Autor
Milena Fietko

SEO Strategy Manager

Specjalistka od branż specjalnych, które wymagają nieszablonowego podejścia do procesu, albo obejmują tematy, których inni by się nie podjęli. W Delante pracuje od 2016 roku. Prywatnie uwielbia taniec w karaibskich rytmach.

Autor
Przemek Jaskierski SEO Delante
Autor
Przemek Jaskierski

Senior SEO Specialist

Doświadczenie zdobyte w e-commerce przekłada na pozycjonowanie. W 2014 roku rozpoczął swoją przygodę z marketingiem internetowym, która trwa po dzień dzisiejszy. Wolny czas spędza na siłowni, grając w planszówki oraz oglądając seriale.

Autor
Milena Fietko
Autor
Milena Fietko

SEO Strategy Manager

Specjalistka od branż specjalnych, które wymagają nieszablonowego podejścia do procesu, albo obejmują tematy, których inni by się nie podjęli. W Delante pracuje od 2016 roku. Prywatnie uwielbia taniec w karaibskich rytmach.

Autor
Przemek Jaskierski SEO Delante
Autor
Przemek Jaskierski

Senior SEO Specialist

Doświadczenie zdobyte w e-commerce przekłada na pozycjonowanie. W 2014 roku rozpoczął swoją przygodę z marketingiem internetowym, która trwa po dzień dzisiejszy. Wolny czas spędza na siłowni, grając w planszówki oraz oglądając seriale.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM