Co wpływa na koszt strony internetowej w 2021 roku?

Co wpływa na koszt strony internetowej w 2021 roku?

Cały świat przedsiębiorców przechodzi z rzeczywistości offline do online. Pierwszym i najważniejszym krokiem w promocji własnego brandu powinna być strona internetowa. Co składa się na koszt strony internetowej w 2021 roku i jak przygotować się do projektowania strony www we współpracy z agencją marketingową lub developerem – freelancerem? Sprawdźmy to!

Ostatnio na naszym blogu: ASO: pozycjonowanie aplikacji mobilnych. Na co zwrócić uwagę?

Spis treści:

Czytaj dalej, jeśli:

  • masz stronę internetową Twojej firmy, ale jest już przestarzała, mało funkcjonalna oraz, co gorsza, nieprzystosowana do zaleceń Google i urządzeń mobilnych, przez co nie generuje satysfakcjonującej liczby leadów, więc chcesz wymienić ją na “nowszy model” niczym Kasia Klich,
  • nie masz jeszcze strony internetowej swojego biznesu, wiesz już, że to absolutny must-have i widzisz, że wszyscy Twoi konkurenci już dawno są w sieci,
  • dopiero planujesz założyć firmę i przygotowujesz swój biznes plan, w który warto wliczyć koszty działań w internecie, m.in. stworzenia strony.
koszt stworzenia strony internetowej
Czy na pewno warto czekać na idealny moment? Jeśli czujesz, że to już teraz, scrolluj dalej!

Strona internetowa koszt. Kilka słów wstępu

Cena za stworzenie strony internetowej waha się od kilku do nawet kilkunastu- kilkudziesięciu tysięcy złotych jednorazowej opłaty i jest uzależniona od bardzo wielu czynników. Do tego dochodzą późniejsze koszty hostingu i domeny, które zapłacisz raz w roku oraz ewentualnej administracji i zarządzaniem stroną WWW.

Łączny koszt utrzymania strony internetowej w 2021 roku:

  • ok. 100 PLN netto rocznie za domenę (pierwszy rok zwykle jest za 1 PLN)
  • od 50 PLN do kilkuset złotych rocznie za serwer, na którym będą umieszczone treści, zdjęcia oraz cały back-end strony WWW
  • od 0 PLN do nieskończoności za content na stronie WWW (np. opisy produktów, usług i kategorii, wpisy blogowe, case studies), które możesz napisać osobiście lub zlecić profesjonalnym web writerom – freelancerom, czy agencji, z którą współpracujesz przy tworzeniu strony WWW
  • od 0 PLN (jeśli robisz to sam) do tysiąca – kilku tysięcy złotych miesięcznie (jeśli zlecisz to agencji zewnętrznej) za pozycjonowanie strony WWW, czyli w dużym uproszczeniu dbałość o to, by na Twoją stronę WWW łatwo trafiali potencjalni Klienci z ruchu organicznego w Google

Podsumowując, jednorazowo koszt zrobienia strony internetowej to inwestycja od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Od czego dokładnie zależy ta kwota?

Od jakich czynników dokładnie zależy cena stworzenia strony internetowej?

Ilość podstron i zakładek na stronie WWW

landingi a stworzenie strony internetowej

Jeśli chcesz stworzyć prosty one-page, stronę lądowania (tzw. landing page), dzięki któremu w łatwy sposób możesz generować leady, szczególnie jeśli Twoja oferta ma jeden, konkretny, kluczowy produkt, wykorzystaj polskie narzędzie landingi.com. Dziś to już nie tylko łatwe w obsłudze oprogramowanie i edytor graficzny do tworzenia prostych stron WWW, ale także sprawna platforma do działań online marketingowych.

Pamiętaj jednak, że strony WWW stworzone metodą “przeciągnij i upuść”, jak w wypadku Landingi.com, o wiele trudniej pozycjonować z powodu ich skomplikowanego kodu źródłowego. Takiego narzędzia użyj zatem przede wszystkim w sytuacji, gdy Twoja firma ma bardzo silny brand lub już zbudowaną wokół siebie społeczność.

Zupełnie inną cenę i koszty produkcji będzie miał prosty one page, a o wiele droższy będzie kompletny sklep internetowy, przygotowany na publikację tysięcy produktów, oparty np. o system Magento. Inną strukturę do zakodowania przez programistę będzie miał blog, serwis z video kursami online, czy sprzedażowy landing page, więc zakres pracy się zmieni, a co za tym idzie, także koszt projektu strony WWW.

Układ i design strony WWW stworzony od zera lub na bazie szablonu

Nie zawsze warto wymyślać koło od nowa. Wielu webmasterów korzysta z gotowych, płatnych lub bezpłatnych, szablonów stron i sklepów internetowych, pobranych z dostępnych w sieci baz online (np. TemplateMonster.com). Własna strona internetowa kosztuje wtedy o wiele mniej i powstaje o wiele szybciej. W takiej sytuacji programista dostosowuje zaprojektowany wcześniej interfejs i design pod Twoje oczekiwania. Jeśli jednak chcesz zbudować wszystko “od zera”, musisz wiedzieć, że zabiera to znacząco więcej czasu Twojemu dostawcy i na pewno będzie to miało wpływ na wysokość faktury.

Twórca strony WWW: agencja kreatywna lub web developer – freelancer

Kto będzie tańszy? Zapewne freelancer. Kto będzie lepszy? Odpowiedź na to pytanie nie jest już tak oczywista. Rzeczywiście, agencja interaktywna, tworząca strony WWW, może zapewnić Ci kompleksową obsługę: stworzenie strony WWW, wykupienie domeny i hostingu, dostarczenie contentu, czy nawet na kolejnym etapie obsługę social media i działania SEO. Trudno jednak przewidzieć, z jaką mocą pracownicy agencji zaangażują się w Twoje zamówienie.

Bardzo prawdopodobne, że freelancer chętniej i szybciej zajmie się Twoim projektem, aby dodać Twoją stronę do własnego portfolio, ale może okazać się, że nie jest w stanie dostarczyć Ci wszystkich składowych elementów strony WWW w satysfakcjonującej Cię jakości. Ze świecą szukać specjalistów, którzy znają się jednocześnie na programowaniu, UX, UI, copywritingu i designie. Bywa też tak, że duże agencje interaktywne, przez ogrom zleceń, traktują mniejsze zlecenia “po macoszemu”. Przed ostatecznym wyborem i złożeniem zamówienia skonfrontuj te dwa podejścia, porozmawiaj z różnymi dostawcami i sam postaw na właściwego konia, który stworzy Twoją własną stronę internetową marzeń, która pomoże Ci zrealizować Twoje biznesowe cele.

freelancerzy platforma a koszt strony internetowej
W poszukiwaniu web developerów – freelancerów może pomóc Ci serwis freelancer.com, w którym autorzy stron WWW gromadzą recenzje, testimoniale i oceny od poprzednich Klientów. To łatwo pozwoli Ci na pozytywną weryfikację potencjalnego dostawcy i sprawdzenie jego portfolio, w czym pomaga także obsługa serwisu freelancer.com.

Pozycjonowanie nowej strony WWW

A propo biznesowych celów i planów, nawet jeśli Twoja strona internetowa jeszcze nie istnieje, już na tym etapie warto pomyśleć o inwestycji w SEO. W każdej branży, także w tej, w której działasz, konkurencja jest wysoka. Zaplanowanie działań SEO z wyprzedzeniem i praca nad budową strony z myślą o SEO sprawią, że o wiele łatwiej będzie Ci wygrać bitwę o pierwsze miejsca na listach wyszukiwania w Google. Aby dokonać pewnych założeń finansowych w Twoim biznesplanie, sprawdź: Pozycjonowanie cennik.

wzrost widocznosci w sieci z delante

Własna strona WWW w 2021 roku – czy warto?

Jak już wiesz, koszt strony internetowej zależy od bardzo wielu czynników i waha się od kilkuset do kilku tysięcy złotych. To jednak nie koszt, a inwestycja – strona WWW często będzie pierwszym, jeśli nie jedynym punktem styku Twojej marki z potencjalnym Klientem. Czy warto poświęcić jej odpowiednio dużo środków finansowych i czasu.

Odpowiadając – czy warto?

Nie tylko warto, a nawet trzeba. Własna strona WWW to dziś podstawa każdego biznesu, który idzie z duchem czasu. Plan na sukces Twojego serwisu w sieci składa się z trzech filarów: ważne, aby Twoja strona WWW była mobile-friendly (dostosowana do urządzeń mobilnych), user-friendly (miała wygodny interfejs i była czytelna dla użytkowników internetu) i SEO-friendly (była wysoko oceniana przez roboty Google). Dopilnuj tych trzech punktów w pracy z wybraną przez Ciebie agencją interaktywną lub programistą – freelancerem, a koszt strony internetowej zwróci się z nawiązką i to szybko. Powodzenia!

(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (1)
  1. Bardzo pomocny dla kogoś kto dopiero zaczyna ogarniać postawienie strony dla biznesu, dzięki! Fajnie wiedzieć gdzie idą te pieniądze i na co zwrócić uwagę w procesie 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

ASO: pozycjonowanie aplikacji mobilnych. Na co zwrócić uwagę?

ASO: pozycjonowanie aplikacji mobilnych. Na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie stron WWW - to z lepszym lub gorszym skutkiem opanowała już ogromna część polskich agencji SEO i SEO’wców - freelancerów. O wiele większym wyzwaniem okazuje się pozycjonowanie aplikacji mobilnych w App Store i Google Play. Co zrobić, aby Twoja aplikacja dotarła do jak największej ilości użytkowników? Jak zwiększyć liczbę pobrań aplikacji mobilnej? W tych zadaniach pomoże Ci ASO!

Czytaj więcej
Skąd brać tematy na bloga firmowego? 7 narzędzi, które Ci w tym pomogą

Skąd brać tematy na bloga firmowego? 7 narzędzi, które Ci w tym pomogą

Masz blog firmowy i chcesz tworzyć treści, które zainteresują internautów? Tylko skąd masz wiedzieć, czy dany content odpowiada na ich potrzeby? Do oceny możesz wykorzystać liczne narzędzia, dzięki którym sprawdzisz, czego użytkownicy Google szukają w sieci. Pomogą Ci one również upewnić się, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem na stronach konkurencji.

Czytaj więcej