Branża bieliźniana a pozycjonowanie – jak zaistnieć w sieci?

Branża bieliźniana a pozycjonowanie – jak zaistnieć w sieci?

Sprzedajesz bieliznę online? Możesz dotrzeć do klientów w sieci m.in. decydując się na SEO. Dzięki niemu użytkownicy łatwiej odnajdą Twoje produkty w Google i być może dokonają u Ciebie zakupów. Dzięki jakim działaniom możesz zdobyć wysokie pozycje na najważniejsze dla Twojej działalności frazy? Podpowiadamy! Czytaj dalej i sprawdź, jak zwiększyć widoczność strony w sieci w branży bieliźnianej.

Ostatnio na naszym blogu: Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Spis treści:

W jakiej kondycji jest branża bieliźniana w Polsce?

Rynek bielizny należy do tych, które prawdopodobnie najmniej ucierpią na tle innych segmentów rynku modowego z powodu pandemii. Jak wynika z szacunków PMR, czyli firmy realizującej badania i usługi doradcze, wartość rynku bielizny wynosiła w 2019 roku 4,8 mld zł, co oznaczało, że stanowił on 12 proc. całego rynku sprzedaży odzieży i obuwia w Polsce. Według prognoz, do 2025 roku ten udział może osiągnąć 14 proc., a wartość rynku bielizny ma rosnąć o średnio 8 proc. rocznie.

Jak wynika z raportu, rynek bielizny odnotował spadek w 2020 roku w stosunku do roku 2019, ale był on niższy niż w przypadku innych segmentów rynku modowego w Polsce.

rynek bielizny w Polsce 2020
Źródło: https://retailmarketexperts.com/aktualnosci/raport-pmr-do-2025-r-bielizna-bedzie-odpowiadac-za-prawie-15-rynku-modowego/

Wiele na temat rynku modowego w Polsce możesz się dowiedzieć z raportu „Rynek mody w Polsce”, przygotowanego przez KPMG. Znajdują się tam informacje na temat tego, które elementy garderoby najczęściej kupują Polacy. Zerknij poniżej:

Rynek mody w Polsce a rynek bielizny
Źródło: https://home.kpmg/pl/pl/home/insights/2019/11/raport-kpmg-pt-rynek-mody-w-polsce-wyzwania.html

37 proc. badanych nabywa nową rzecz średnio raz w miesiąc i w przypadku każdej grupy respondentów ok. 1/3 podejmowanych zakupów stanowi bielizna.

Gdzie kupowaliśmy? 56 proc. robiło to w sklepach odzieżowych, a ok. 33 proc. w sklepach internetowych. W 2020 roku z kilku względów zdecydowanie zwiększyła się sprzedaż online – wpłynęła na to zarówno pandemia, jak i ogólnie rosnące przekonanie do zakupów w sieci. Według szacunków PMR, tylko między styczniem a kwietniem 2020 roku, sprzedaż produktów z kategorii odzież i obuwie, do której zalicza się bielizna, osiągnęła wzrost o 16 proc.

Na dokładkę z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że w 2020 roku już 73 proc. internautów robiło zakupy online, co oznacza wzrost o 11 p.p. w stosunku do ubiegłego roku. Okazuje się również, że średnio wydajemy miesięcznie na odzież, akcesoria i dodatki ok. 190 zł.

Zastanawiasz się jeszcze, czy aby na pewno internauci szukają w Google bielizny? Zerknij poniżej na danej z Keyword Plannera w Google Ads. Miesięczna liczba wyszukiwań dla poniższych fraz wynosi od 10 do 100 tys.! Wielu z wysyłających takie zapytanie może być Twoimi klientami, o ile do nich dotrzesz.

pozycjonowanie branży bieliźnianej a słowa kluczowe

W zasadzie ze wszystkich badań wynika, że sprzedaż online będzie w Polsce rosła. Warto żebyś wykorzystał najskuteczniejsze kanały dotarcia do klientów, a do takich należy SEO. Co powinieneś zrobić, żeby zwiększyć widoczność swojej strony w sieci? Jak wygląda pozycjonowanie w branży bieliźnianej? Czytaj dalej.

Pozycjonowanie branży bieliźnianej

Widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania zależy od około 200 czynników rankingowych. Żeby Twój sklep z bielizną uzyskał wysokie pozycje na słowa kluczowe, które mogą przyciągnąć potencjalnych klientów, powinieneś zoptymalizować serwis pod wymagania algorytmu Google. Jakie działania należy podjąć, żeby poprawić widoczność strony? Oto one:

1. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

To krok, który powinieneś podjąć, zanim rozpoczniesz tworzenie contentu na stronę. Słowa kluczowe wykorzystasz w opisach produktów, kategorii, we wpisach blogowych, jak i w ogólnym opisie oferty czy w <title> i <description>. Oczywiście wszystkie te treści możesz optymalizować również wtedy, gdy już będą wstawione na stronę, ale najlepiej zadbać o odpowiedni dobór słów kluczowych zawczasu.

W celu wybrania słów kluczowych możesz użyć takich narzędzi jak Senuto czy Semrush, a także innych, jak choćby Keyword Planner w Google Ads i Ubersuggest.

pozycjonowanie branży bieliźnianej a frazy kluczowe

Więcej narzędzi opisujemy we wpisie: Słowa Kluczowe – 11 narzędzi, które wspomagają keyword research

2. Dodaj unikatowe opisy produktów, kategorii i podkategorii

Wyszukiwarka Google nie lubi, kiedy na stronie znajduje się treść skopiowana z innych stron. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od korzystania z informacji przygotowanych przez producenta jest zastosowanie tekstów napisanych specjalnie dla Twojego sklepu.

Pamiętaj o optymalizacji treści i zawarciu w nich odpowiednich słów kluczowych (ważnych dla danego produktu, kategorii czy podkategorii).

To kolejny krok w kierunku zwiększenia widoczności Twojej witryny.

3. Załóż bloga

Blog to kolejny element strategii SEO dla branży bieliźnianej. Dzięki niemu dotrzesz do internautów, którzy mogą mieć pytania czy wątpliwości związane z zakupem bielizny.

Przykładowy temat, który może zainteresować wielu kupujących to „Jaki materiał bielizny wybrać?” – oczywiście możesz wymyślić całe mnóstwo takich propozycji. Do zainspirowania się w kwestii tematów artykułów możesz wykorzystać wspomniane w pierwszym punkcie narzędzia.

pozycjonowanie branży bieliźnianej a blog

W treści wpisu umieść zdjęcia produktów z Twojego sklepu (w ten sposób zwrócisz na nie uwagę internautów) i linki do nich, dzięki czemu wzmocnisz linkowanie wewnętrzne strony – wpłynie to pozytywnie na jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google. W przypadku długich artykułów warto zdecydować się na menu z kotwicami, co ułatwi użytkownikom nawigację, a także pomoże Ci przemycić kolejne słowa kluczowe.

Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu contentu, ale o tym przeczytasz już w kolejnym punkcie.

4. Zoptymalizuj treści

Dotyczy to wszystkich treści na stronie. Po pierwsze w <title> strony, najlepiej na jego początku, umieść najważniejsze dla danej podstrony słowo kluczowe. Tytuł ten powinien mieć ok. 70 zzn. W <description> również zastosuj słowo kluczowe, ale pamiętaj też o CTA – dzięki temu zwiększysz szansę na to, że internauta kliknie Twoją stronę w wynikach Google.

Wykorzystaj najbardziej znaczące słowo kluczowe również w nagłówku H1 i w leadzie, a poboczne słowa kluczowe w pozostałych nagłówkach i treści – zadbaj przy tym o naturalność. Treści istotne dla użytkownika możesz oznaczyć tagami <b> lub <i>, a istotne dla wyszukiwarki – <b> lub <em>.

Pamiętaj również o odpowiedniej strukturze nagłówków i umieszczeniu w tekście linków wewnętrznych prowadzących do innych podstron serwisu.

5. Zadbaj o linkowanie wewnętrzne

Czyli odnośniki prowadzące do innych podstron serwisu. Możesz to zrobić we wpisach na blogu czy w opisach kategorii, ale nie tylko. Zerknij na poniższy przykład.

pozycjonowanie branży bieliźnianej a pozyskiwanie linków

Autor wpisu umieścił w treści kilka linków, a w tym do kategorii „majtki”. Po pierwsze, dzięki temu może spowodować, że użytkownik kliknie ten link i być może zainteresuje się zakupem produktu. Podstrony powinny być podlinkowywane wewnętrznie również dlatego, że działanie to obniży bounce rate, czyli wskaźnik odrzuceń. Tzn. mniej internautów opuści witrynę po zobaczeniu wyłącznie jednej podstrony – wielu kliknie odnośnik i przejdzie dalej.

Po drugie, linkowanie wewnętrzne wpływa na widoczność strony w Google.

6. Zoptymalizuj zdjęcia

W przypadku branży bieliźnianej dobre fotografie mają ogromne znaczenie, gdyż mogą skutecznie przekonać internautę do zakupu. Są one jednak ważne również ze względu na SEO.

Zdjęcia powinny się znaleźć na każdej karcie produktu. Muszą być wysokiej jakości, ale jednocześnie ich rozmiar nie może być zbyt duży, żeby nie powodowały, że strona będzie ładowała się bardzo wolno. Pamiętaj, żeby w nazwie plików korzystać ze słów kluczowych, które należy rozdzielać myślnikami. Nie zapomnij o wypełnieniu tagu alt. Opisz, co znajduje się na zdjęciu i przemyć frazę istotną w przypadku tego produktu.

7. Zdobywaj odnośniki na stronach WWW

Linki prowadzące do Twojej witryny wpływają na jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Ważne jednak, żeby linkowały do Twojego sklepu strony, które są wysokiej jakości. Co to oznacza? Powinny mieć dobrą reputację w oczach Google. Po czym możesz poznać, że warto zdobyć link na danej witrynie?

Po pierwsze sprawdź parametry strony w popularnych narzędziach, takich jak np. Ahrefs czy Majestic. Najlepiej, jeśli strona, z której pozyskujesz link, miałaby lepsze parametry niż Twoja. Zwróć również uwagę na Twoje powiązanie tematyczne z wybraną domeną.

Dzięki wspomnianym wyżej narzędziom możesz również sprawdzić, skąd odnośniki pozyskała Twoja konkurencja i skorzystać z tych stron. Oto przykładowe sposoby na pozyskanie linków do strony z branży bieliźnianej:

  • komentarze na blogach tematycznych,
  • tematy na forach internetowych,
  • artykuły sponsorowane,
  • wpisy gościnne,
  • katalogi branżowe.

Dowiedz się więcej o linkowaniu zewnętrznym i najczęściej popełnianych błędach z naszego raportu: Najczęstsze błędy w link buildingu w 2021 roku.

8. Korzystaj z certyfikatu SSL

Jest to obecnie must have dla każdego sklepu WWW, bez względu na branżę. Dzięki temu rozwiązaniu połączenie pomiędzy stroną a urządzeniem internauty jest szyfrowane, czyli bezpieczne. Adresy witryn bez SSL zaczynają się od http://, a te z certyfikatem – od https://. Jeśli serwis nie korzysta z tej ochrony, to wówczas Google Chrome oznacza go tak, jak poniżej, co może skutecznie zniechęcić zainteresowanego do zakupu. Większość firm hostingowych umożliwia skorzystanie z tego zabezpieczenia całkowicie za darmo, a dla Google jest to jeden z czynników rankingowych. Z pewnością SSL-a używają wszyscy Twoi konkurenci, którzy mają dobrą widoczność w Google.

certyfikat ssl a seo w branży bieliźnianej

9. Zoptymalizuj karty produktów

Twórz unikalne, zawierające ważne dla danej oferty słowa kluczowe opisy. Zadbaj wysokiej jakości, zoptymalizowane zdjęcia. Umieść pod opisem sugestie innych produktów, które mogą zainteresować kupującego. Po pierwsze możesz dzięki temu zwiększyć przychód z jednego klienta, a po drugie: wpływasz na SEO dzięki linkowaniu wewnętrznemu.

Daj użytkownikom możliwość dodawania opinii o produkcie – dzięki temu zyskasz dodatkowy, darmowy content, co sprawi, że podstrona będzie widoczna na większą liczbę słów kluczowych. Ponadto pojawianie się nowej treści może sugerować Google, że jest to wartościowy URL i być może wpłynie to na poprawienie pozycji strony w Google. Opinie wpływają również na social proof.

Więcej na temat kart produktu w e-commerce przeczytasz w artykule: Jak stworzyć idealną kartę produktu w e-sklepie?

Case study – kampania SEO dla marki Promees

Mamy doświadczenie w branży bieliźnianej, czego przykładem jest kampania zrealizowana dla marki Promees.

Przeprowadziliśmy szereg działań optymalizacyjnych, które przyniosły wzrost ruchu organicznego o 77% w ciągu 9 miesięcy, co przełożyło się na zwiększenie sprzedaży o 52%!

wzrost ruchu organicznego kampania seo promees

Jeśli potrzebujesz agencji SEO, która podejmie się prowadzenia kampanii SEO w branży bieliźnianej, to skontaktuj się z nami.

Więcej o tym projekcie dowiesz się tutaj: Promess.

FAQ

Jeśli nie możesz sobie pozwolić na współpracę z agencją SEO, to warto żebyś samodzielnie, w miarę możliwości optymalizował stronę pod wymagania algorytmu Google. Możesz w ten sposób odnieść dużo korzyści, jednak przygotuj się na to, że wyprzedzenie największych konkurentów nie będzie łatwe.

Branża bieliźniana jest jedną z bardziej konkurencyjnych, a kampania SEO w przypadku firm o takim profilu wymaga wiedzy, umiejętności i czasu. Poradzenie sobie w niej bez doświadczenia może nie być najprostszym zadaniem.

Widoczność strony zazwyczaj zaczyna wzrastać w pierwszych 3-4 miesiącach od rozpoczęcia działań SEO. W kolejnych miesiącach wzrasta ruch i sprzedaż.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak wyglądają szczegóły dotyczące kampanii SEO przeprowadzonej dla firmy z branży bieliźnianej, gdzie w ciągu 9 miesięcy udało nam się osiągnąć 77% wzrostu ruchu organicznego, przeczytaj case study marki Promess.

(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jeżeli rozważasz rozpoczęcie prowadzenia kampanii produktowych w Google Ads, niezbędne będzie utworzenie oraz poprawne skonfigurowanie konta Google Merchant Center. Nie jesteś pewien, jak się do tego zabrać? Nie martw się! Specjalnie dla Ciebie przygotowałam dokładną instrukcję zakładania takiego konta. Czytaj dalej!

Czytaj więcej