- Szablon sklepu internetowego
- Dedykowany projekt graficzny sklepu
- Szata graficzna a oprogramowanie sklepu
- Szablon czy dedykowany projekt – jaką decyzję podjąć?
Szablon sklepu internetowego
Zalety szablonu sklepu internetowego
- Niski koszt
- Szeroki wybór
- Szybkie wdrożenie
Wady szablonu sklepu internetowego
- Ograniczone możliwości modyfikacji
- Brak unikalności
Dedykowany projekt graficzny sklepu
Zalety dedykowanych projektów graficznych
- Oryginalność
- Elastyczność
- Wsparcie twórców
Wady dedykowanych szablonów graficznych
- Koszt
- Czas wdrożenia
Szata graficzna a oprogramowanie sklepu
WooCommerce
PrestaShop
PrestaShop to o wiele bardziej rozbudowany system od WooCommerce, który pozwala tworzyć sklepy małej, średniej, a nawet dużej wielkości. Zapewnia bardzo duże możliwości konfiguracji funkcjonalności za pomocą rozszerzeń oraz swobodne wdrażanie własnych projektów graficznych. Jako najpopularniejsza platforma do budowy e-commerce w Polsce, PrestaShop oferuje bardzo dużą liczbę gotowych szablonów, które można dostosować do potrzeb sklepu internetowego. Jednakże, przy większych realizacjach i bardziej konkurencyjnych branżach warto postawić na wdrożenie dedykowanej szaty graficznej. Taki sklep zapewne pozostanie z Tobą przez dłuższy czas, więc inwestycja w dedykowaną grafikę jest o wiele bardziej opłacalna niż w przypadku WooCommerce, jednak i tu trzeba liczyć się ze sporymi kosztami wdrożenia.
Magento jest najbardziej rozbudowaną platformą do tworzenia sklepów internetowych spośród analizowanych systemów. Zapewnia bardzo duże możliwości skalowania biznesu, konfiguracji funkcjonalności czy wprowadzania modyfikacji na każdym etapie projektu. Ze względu na tak duże możliwości, Magento jest szczególnie polecane do średnich, dużych i bardzo dużych realizacji.
Poziom zaawansowania platformy powoduje, że wdrożenia Magento nie należą do najtańszych. Dotyczy to także szaty graficznej systemu. Jeżeli dysponujesz dużym budżetem, warto zainwestować w dedykowany layout. Jednak, w momencie, gdy zależy Ci na minimalizacji kosztów – postaw na wdrożenie szablonu graficznego Magento. W sieci dostępny jest szeroki wybór bardzo zaawansowanych szablonów skrojonych pod Magento, które następnie mogą zostać dostosowane do Twoich wymagań przez kompetentnych specjalistów.
[caption id="attachment_31908" align="aligncenter" width="643"] Przykładowy szablon Magento dla branży odzieżowej[/caption]
Magento jest potężnym silnikiem sklepu. Więcej na ten temat piszemy w artykule: WooCommerce vs Magento: Która platforma e-commerce będzie lepsza dla Twojej firmy?
Zarówno szablon graficzny, jak i dedykowany projekt sklepu internetowego mają niepodważalne zalety, ale też wady. To, na którą opcję się zdecydujesz, zależy od wielu czynników. Do kluczowych na pewno należy zaliczyć koszt, wymagania funkcjonalne, unikalność projektu oraz czas wdrożenia.
Jeżeli priorytetem jest dla Ciebie minimalizacja wydatków bądź możliwe krótki czas realizacji – postaw na gotowy szablon. Natomiast, gdy zależy Ci na zaawansowanych funkcjonalnościach lub unikalnej, niebanalnej szacie graficznej, zdecyduj się na dedykowany layout sklepu internetowego. Przeanalizuj swoją sytuację z ekspertami i wybierz rozwiązanie, które najbardziej odpowiada potrzebom Twojego biznesu.