- Tworzenie kampanii remarketingowej na porzucone koszyki. Kilka słów wstępu
- Lista remarketingowa na porzucone koszyki w Google Analytics: krok po kroku
- Jak utworzyć kampanię remarketingową na porzucone koszyki w Google Ads?
Tworzenie kampanii remarketingowej na porzucone koszyki. Kilka słów wstępu
Kampanie remarketingowe to kampanie banerowe (w formie graficznej), umożliwiające kierowanie reklam do osób, które miały już styczność z Twoją witryną internetową - np. dodały produkt do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji. Jeżeli więc zauważyłeś, że użytkownicy Twojego e-sklepu często nie dokonują transakcji, a ich ścieżka konwersji kończy się na etapie koszyka zakupowego, to uruchomienie kampanii remarketingowej na porzucone koszyki w Google Ads może okazać się dobrym rozwiązaniem. Kampanie te zachęcą tych użytkowników do powrotu na Twoją stronę i sfinalizowania zakupu. (Więcej na temat zjawiska porzuconych koszyków oraz remarketingu przeczytasz w artykule: Porzucone koszyki: czym są? Jak kampanie remarketingowe pomagają sobie z nimi radzić?) W tym artykule przejdę z Tobą krok po kroku przez wszystkie etapy tworzenia kampanii remarketingowej na porzucone koszyki w Google Ads.Co jest potrzebne do prowadzenia kampanii remarketingowej?
- Utworzone konto w Google Analytics.
- Poprawnie wgrany globalny tag Google Analytics w Twojej witrynie.
- Utworzona lista remarketingowa na porzucone koszyki w Google Analytics.
- Utworzone konto w Google Ads.
- Połączenie konta Google Analytics z Google Ads.
Lista remarketingowa na porzucone koszyki w Google Analytics: krok po kroku
Zanim przejdziesz do tworzenia kampanii remarketingowej na swoim koncie Google Ads, musisz stworzyć odpowiednią listę remarketingową na swoim koncie Google Analytics. W tym przypadku na Twojej liście remarketingowej znajdą się ci odbiorcy, którzy zaszli najdalej na ścieżce konwersji - dodali produkty do koszyka, lecz w ostatniej chwili zrezygnowali i nie przeszli do finalizacji zakupu. Po zalogowaniu się na swoje konto Google Analytics, kliknij lewym dolnym rogu “Administracja”. Następnie w sekcji Usługa wybierz z listy “Definicje list odbiorców”. Następnie kliknij “Odbiorcy”. W kolejnym kroku wybierz “+ Nowi odbiorcy”. W sekcji “Definicja odbiorców” kliknij “Utwórz nowych”. Przejdź do “Warunki”. Pierwszym warunkiem, który ustawiasz, jest ten określający podstronę Twojej witryny internetowej, którą odwiedzili użytkownicy, mający się znaleźć na nowej liście remarketingowej. W tym przypadku będzie to oczywiście podstrona z koszykiem zakupowym. Zamiast wpisywać cały adres URL, wystarczy podać samą końcówkę adresu, np. /koszyk.html. Z racji tego, że zależy nam na tym, aby dotrzeć wyłącznie do tych użytkowników, którzy zrezygnowali z finalizacji transakcji na etapie koszyka zakupowego, pamiętaj, by wykluczyć z niej również tych użytkowników, którzy już dokonali transakcji i zostali przekierowani na tzw. Thank You Page. W tym celu kliknij “+ Dodaj filtr”. W drugim warunku wybierz “Wyklucz” i podobnie, jak przy określaniu poprzedniego, ustaw podstronę, którą chcesz wykluczyć. W tym przypadku będzie to np. /zamowienie-podsumowanie.html. Na sam koniec kliknij “Zastosuj”. Dodatkowo możesz określić, jak długo użytkownik ma znajdować się na danej liście remarketingowej. Pamiętaj, że maksymalny okres to 540 dni. Gdy już to zrobisz, nadaj nazwę swojej nowej liście odbiorców. Kliknij “Dalsze kroki”. Zostaniesz przeniesiony do sekcji “Konta docelowe odbiorców”. Kliknij “+ Dodaj miejsca docelowe”. Z menu wybierz to konto reklamowe Google Ads, na którym chcesz używać listy odbiorców. Następnie kliknij “Opublikuj”. W ten sposób utworzyłeś listę remarketingową na porzucone koszyki.Jak utworzyć kampanię remarketingową na porzucone koszyki w Google Ads?
W celu utworzenia kampanii remarketingowej kliknij “Wszystkie kampanie”, wybierz “Kampanie”, a następnie znaczek “+”. Kliknij “Nowa kampania”. Przejdź do wyboru celu, który ma być osiągnięty za pomocą kampanii remarketingowej - sprzedaż. W następnej sekcji wybierz typ kampanii. Zaznacz ten o nazwie “Sieć reklamowa”. Automatycznie zostaniesz poproszony o zaznaczenie podtypu kampanii. Wybierz “Standardowa kampania w sieci reklamowe” oraz kliknij “Dalej”. Przejdź do ustawień ogólnych. Podaj nazwę swojej kampanii. Czas przejść do ustawienia lokalizacji, w której zostaną wyświetlone Twoje reklamy. Istnieje możliwość zawężenia lokalizacji do danego kraju, regionu oraz miasta. Kolejny etap to wybór języka. Przejdź do sekcji związanej z wyborem strategii ustalania stawek. W przypadku każdego rodzaju kampanii Google Ads, dostępne są różne strategie. Kliknij strzałkę po prawej stronie w celu sprawdzenia tych dostępnych dla kampanii remarketingowej. Do wyboru są strategie nastawione na ruch i strategie nastawione na przychód. Strategie nastawione na ruch:- Maksymalizację liczby kliknięć - strategia ta umożliwia uzyskanie jak największej liczby kliknięć w ramach ustalonego przez Ciebie wcześniej budżetu. Dodatkowo, decydując się na tę opcję, możesz również określić, limit maksymalnej stawki CPC - czyli maksymalnej kwoty, którą jesteś w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie.
- CPC ustawiane samodzielnie - przy tej strategii to ty samodzielnie określasz maksymalną stawkę kosztu za kliknięcie. Możesz tutaj ustawić stawkę jednakowo dla całej grupy reklam lub oddzielnie np. dla konkretnych słów kluczowych lub miejsc docelowych.
- CPM widocznych reklam - w tej strategii ustawiasz stawkę za 1000 widocznych wyświetleń i płacisz tylko za te, które rzeczywiście zostały wyświetlone użytkownikowi.
- Docelowy CPA - przy tej strategii ustawiasz maksymalny koszt pozyskania, tak aby uzyskać jak największą liczbę konwersji.
- Maksymalizacja liczby konwersji - podobnie jak w przypadku strategii maksymalizacji liczby kliknięć, strategia ta umożliwia uzyskanie jak największej liczby konwersji w ramach ustalonego przez Ciebie wcześniej budżetu.
- Docelowy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) - przy tej strategii określasz docelowy ROAS, który chciałbyś osiągnąć. Stawki są automatycznie dostosowywane i aktualizowane podczas każdej aukcji właśnie pod kątem wskazanego wcześniej przez Ciebie ROAS. Ważne! Jeżeli zdecydujesz się na tego typu strategię konieczne jest, abyś wcześniej określił wartości dla śledzonych konwersji. Dodatkowo Google wymaga uzyskanie minimum 15 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni.
Pamiętaj! Tworząc reklamy elastyczne musisz zwrócić uwagę na wymagania Google Ads, dotyczących reklam elastycznych.
Informacje techniczne dotyczące grafik elastycznych:
- elementy:
- brak logo (logo dodawane jest osobno w panelu)
- zwięzłe hasło reklamowe opisujące ofertę i/lub podkreślające atuty
- brak buttona z wezwaniem do działania (jest on dodawany osobno w panelu)
- wymiary:
- maksymalnie 5120 KB
- minimum dwa obrazy: jeden poziomy 1200x628 i jeden kwadrat 1200x1200 px
- wymiary:
- maksymalne: 1200x300 i 1200x1200 px
- minimalne: 512x128 i 128x128 px
- Krótki nagłówek: jest to pierwsza linia tekstu reklamy, która może wyświetlać się z lub bez tekstu reklamy. Wykorzystać tu możesz maksymalnie 30 znaków oraz ustawić maksymalnie 5 takich nagłówków.
- Długi nagłówek: wyświetlany jest zamiast krótkiego nagłówka. Podobnie, jak w przypadku krótkich nagłówków, nagłówek ten może być wyświetlany z lub bez tekstu reklamy. Do wykorzystania masz maksymalnie 90 znaków. Warto tutaj zaznaczyć, że w przypadku niektórych stron treść tego nagłówka może zostać ucięta.
- Tekst reklamy: stanowi uzupełnienie nagłówków. To właśnie tutaj warto umieścić dodatkowe informacje oraz zachęcić użytkowników do powrotu na Twoją stronę oraz sfinalizowania transakcji. Wykorzystać tu możesz maksymalnie 90 znaków i podobnie, jak w przypadku długiego nagłówka, treść tekstu może zostać ucięta w zależności od strony, na której jest wyświetlany.