- Tworzenie kampanii remarketingowej na porzucone koszyki. Kilka słów wstępu
- Lista remarketingowa na porzucone koszyki w Google Analytics: krok po kroku
- Jak utworzyć kampanię remarketingową na porzucone koszyki w Google Ads?
Tworzenie kampanii remarketingowej na porzucone koszyki. Kilka słów wstępu
Kampanie remarketingowe to kampanie banerowe (w formie graficznej), umożliwiające kierowanie reklam do osób, które miały już styczność z Twoją witryną internetową - np. dodały produkt do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji. Jeżeli więc zauważyłeś, że użytkownicy Twojego e-sklepu często nie dokonują transakcji, a ich ścieżka konwersji kończy się na etapie koszyka zakupowego, to uruchomienie kampanii remarketingowej na porzucone koszyki w Google Ads może okazać się dobrym rozwiązaniem. Kampanie te zachęcą tych użytkowników do powrotu na Twoją stronę i sfinalizowania zakupu. (Więcej na temat zjawiska porzuconych koszyków oraz remarketingu przeczytasz w artykule: Porzucone koszyki: czym są? Jak kampanie remarketingowe pomagają sobie z nimi radzić?) W tym artykule przejdę z Tobą krok po kroku przez wszystkie etapy tworzenia kampanii remarketingowej na porzucone koszyki w Google Ads.Co jest potrzebne do prowadzenia kampanii remarketingowej?
- Utworzone konto w Google Analytics.
- Poprawnie wgrany globalny tag Google Analytics w Twojej witrynie.
- Utworzona lista remarketingowa na porzucone koszyki w Google Analytics.
- Utworzone konto w Google Ads.
- Połączenie konta Google Analytics z Google Ads.
Lista remarketingowa na porzucone koszyki w Google Analytics: krok po kroku
Zanim przejdziesz do tworzenia kampanii remarketingowej na swoim koncie Google Ads, musisz stworzyć odpowiednią listę remarketingową na swoim koncie Google Analytics. W tym przypadku na Twojej liście remarketingowej znajdą się ci odbiorcy, którzy zaszli najdalej na ścieżce konwersji - dodali produkty do koszyka, lecz w ostatniej chwili zrezygnowali i nie przeszli do finalizacji zakupu. Po zalogowaniu się na swoje konto Google Analytics, kliknij lewym dolnym rogu “Administracja”.Jak utworzyć kampanię remarketingową na porzucone koszyki w Google Ads?
W celu utworzenia kampanii remarketingowej kliknij “Wszystkie kampanie”, wybierz “Kampanie”, a następnie znaczek “+”.- Maksymalizację liczby kliknięć - strategia ta umożliwia uzyskanie jak największej liczby kliknięć w ramach ustalonego przez Ciebie wcześniej budżetu. Dodatkowo, decydując się na tę opcję, możesz również określić, limit maksymalnej stawki CPC - czyli maksymalnej kwoty, którą jesteś w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie.
- CPC ustawiane samodzielnie - przy tej strategii to ty samodzielnie określasz maksymalną stawkę kosztu za kliknięcie. Możesz tutaj ustawić stawkę jednakowo dla całej grupy reklam lub oddzielnie np. dla konkretnych słów kluczowych lub miejsc docelowych.
- CPM widocznych reklam - w tej strategii ustawiasz stawkę za 1000 widocznych wyświetleń i płacisz tylko za te, które rzeczywiście zostały wyświetlone użytkownikowi.
- Docelowy CPA - przy tej strategii ustawiasz maksymalny koszt pozyskania, tak aby uzyskać jak największą liczbę konwersji.
- Maksymalizacja liczby konwersji - podobnie jak w przypadku strategii maksymalizacji liczby kliknięć, strategia ta umożliwia uzyskanie jak największej liczby konwersji w ramach ustalonego przez Ciebie wcześniej budżetu.
- Docelowy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) - przy tej strategii określasz docelowy ROAS, który chciałbyś osiągnąć. Stawki są automatycznie dostosowywane i aktualizowane podczas każdej aukcji właśnie pod kątem wskazanego wcześniej przez Ciebie ROAS. Ważne! Jeżeli zdecydujesz się na tego typu strategię konieczne jest, abyś wcześniej określił wartości dla śledzonych konwersji. Dodatkowo Google wymaga uzyskanie minimum 15 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni.
Pamiętaj! Tworząc reklamy elastyczne musisz zwrócić uwagę na wymagania Google Ads, dotyczących reklam elastycznych.
Informacje techniczne dotyczące grafik elastycznych:
- elementy:
- brak logo (logo dodawane jest osobno w panelu)
- zwięzłe hasło reklamowe opisujące ofertę i/lub podkreślające atuty
- brak buttona z wezwaniem do działania (jest on dodawany osobno w panelu)
- wymiary:
- maksymalnie 5120 KB
- minimum dwa obrazy: jeden poziomy 1200x628 i jeden kwadrat 1200x1200 px
- wymiary:
- maksymalne: 1200x300 i 1200x1200 px
- minimalne: 512x128 i 128x128 px
- Krótki nagłówek: jest to pierwsza linia tekstu reklamy, która może wyświetlać się z lub bez tekstu reklamy. Wykorzystać tu możesz maksymalnie 30 znaków oraz ustawić maksymalnie 5 takich nagłówków.
- Długi nagłówek: wyświetlany jest zamiast krótkiego nagłówka. Podobnie, jak w przypadku krótkich nagłówków, nagłówek ten może być wyświetlany z lub bez tekstu reklamy. Do wykorzystania masz maksymalnie 90 znaków. Warto tutaj zaznaczyć, że w przypadku niektórych stron treść tego nagłówka może zostać ucięta.
- Tekst reklamy: stanowi uzupełnienie nagłówków. To właśnie tutaj warto umieścić dodatkowe informacje oraz zachęcić użytkowników do powrotu na Twoją stronę oraz sfinalizowania transakcji. Wykorzystać tu możesz maksymalnie 90 znaków i podobnie, jak w przypadku długiego nagłówka, treść tekstu może zostać ucięta w zależności od strony, na której jest wyświetlany.