Tworzenie kampanii remarketingowej na porzucone koszyki. Przewodnik

Tworzenie kampanii remarketingowej na porzucone koszyki. Przewodnik

Prowadzisz sklep internetowy i zaobserwowałeś częsty brak finalizacji transakcji na etapie koszyka zakupowego? Dobrym rozwiązaniem może być prowadzenie kampanii remarketingowej w Google Ads! W poniższym artykule opiszę krok po kroku, jak taką kampanię możesz utworzyć sam.

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Spis treści

Tworzenie kampanii remarketingowej na porzucone koszyki. Kilka słów wstępu

Kampanie remarketingowe to kampanie banerowe (w formie graficznej), umożliwiające kierowanie reklam do osób, które miały już styczność z Twoją witryną internetową – np. dodały produkt do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji. Jeżeli więc zauważyłeś, że użytkownicy Twojego e-sklepu często nie dokonują transakcji, a ich ścieżka konwersji kończy się na etapie koszyka zakupowego, to uruchomienie kampanii remarketingowej na porzucone koszyki w Google Ads może okazać się dobrym rozwiązaniem. Kampanie te zachęcą tych użytkowników do powrotu na Twoją stronę i sfinalizowania zakupu.

(Więcej na temat zjawiska porzuconych koszyków oraz remarketingu przeczytasz w artykule: Porzucone koszyki: czym są? Jak kampanie remarketingowe pomagają sobie z nimi radzić?)

W tym artykule przejdę z Tobą krok po kroku przez wszystkie etapy tworzenia kampanii remarketingowej na porzucone koszyki w Google Ads.

Co jest potrzebne do prowadzenia kampanii remarketingowej?

  • Utworzone konto w Google Analytics.
  • Poprawnie wgrany globalny tag Google Analytics w Twojej witrynie.
  • Utworzona lista remarketingowa na porzucone koszyki w Google Analytics.
  • Utworzone konto w Google Ads.
  • Połączenie konta Google Analytics z Google Ads.

Lista remarketingowa na porzucone koszyki w Google Analytics: krok po kroku

Zanim przejdziesz do tworzenia kampanii remarketingowej na swoim koncie Google Ads, musisz stworzyć odpowiednią listę remarketingową na swoim koncie Google Analytics. W tym przypadku na Twojej liście remarketingowej znajdą się ci odbiorcy, którzy zaszli najdalej na ścieżce konwersji – dodali produkty do koszyka, lecz w ostatniej chwili zrezygnowali i nie przeszli do finalizacji zakupu.

Po zalogowaniu się na swoje konto Google Analytics, kliknij lewym dolnym rogu “Administracja”.

tworzenie listy remarketingowej na porzucone koszyki

Następnie w sekcji Usługa wybierz z listy “Definicje list odbiorców”.

tworzenie listy remarketingowej google analytics

Następnie kliknij “Odbiorcy”.

tworzenie listy remarketingowej ga

W kolejnym kroku wybierz “+ Nowi odbiorcy”.

tworzenie listy remarketingowej

W sekcji “Definicja odbiorców” kliknij “Utwórz nowych”.

tworzenie listy remarketingowej ga

Przejdź do “Warunki”.

Pierwszym warunkiem, który ustawiasz, jest ten określający podstronę Twojej witryny internetowej, którą odwiedzili użytkownicy, mający się znaleźć na nowej liście remarketingowej. W tym przypadku będzie to oczywiście podstrona z koszykiem zakupowym.

Zamiast wpisywać cały adres URL, wystarczy podać samą końcówkę adresu, np. /koszyk.html.

Z racji tego, że zależy nam na tym, aby dotrzeć wyłącznie do tych użytkowników, którzy zrezygnowali z finalizacji transakcji na etapie koszyka zakupowego, pamiętaj, by wykluczyć z niej również tych użytkowników, którzy już dokonali transakcji i zostali przekierowani na tzw. Thank You Page. W tym celu kliknij “+ Dodaj filtr”.

jak utworzyć listę remarketingową

W drugim warunku wybierz “Wyklucz” i podobnie, jak przy określaniu poprzedniego, ustaw podstronę, którą chcesz wykluczyć. W tym przypadku będzie to np. /zamowienie-podsumowanie.html. Na sam koniec kliknij “Zastosuj”.

kreator listy odbiorców ga

Dodatkowo możesz określić, jak długo użytkownik ma znajdować się na danej liście remarketingowej. Pamiętaj, że maksymalny okres to 540 dni.

Gdy już to zrobisz, nadaj nazwę swojej nowej liście odbiorców. Kliknij “Dalsze kroki”.

lista remarketingowa w ga

Zostaniesz przeniesiony do sekcji “Konta docelowe odbiorców”. Kliknij “+ Dodaj miejsca docelowe”. Z menu wybierz to konto reklamowe Google Ads, na którym chcesz używać listy odbiorców. Następnie kliknij “Opublikuj”. W ten sposób utworzyłeś listę remarketingową na porzucone koszyki.

lista remarketingowa na porzucone koszyki

Jak utworzyć kampanię remarketingową na porzucone koszyki w Google Ads?

W celu utworzenia kampanii remarketingowej kliknij “Wszystkie kampanie”, wybierz “Kampanie”, a następnie znaczek  “+”.

tworzenie kampanii remarketingowej

Kliknij “Nowa kampania”.

nowa kampania remarketingowa w google ads

Przejdź do wyboru celu, który ma być osiągnięty za pomocą kampanii remarketingowej – sprzedaż.

cel kampanii remarketingowej

W następnej sekcji wybierz typ kampanii. Zaznacz ten o nazwie “Sieć reklamowa”. Automatycznie zostaniesz poproszony o zaznaczenie podtypu kampanii.  Wybierz “Standardowa kampania w sieci reklamowe” oraz kliknij “Dalej”.

jak utworzyć kampanię remarketingową

Przejdź do ustawień ogólnych. Podaj nazwę swojej kampanii.

tworzenie kampanii remarketingowej krok po kroku

Czas przejść do ustawienia lokalizacji, w której zostaną wyświetlone Twoje reklamy. Istnieje możliwość zawężenia lokalizacji do danego kraju, regionu oraz miasta.

tworzenie kampanii remarketingowej instrukcja

Kolejny etap to wybór języka.

jak stworzyć kampanię remarketingową

Przejdź do sekcji związanej z wyborem strategii ustalania stawek. W przypadku każdego rodzaju kampanii Google Ads, dostępne są różne strategie. Kliknij strzałkę po prawej stronie w celu sprawdzenia tych dostępnych dla kampanii remarketingowej.

kampanie remarketingowe w google ads

Do wyboru są strategie nastawione na ruch i strategie nastawione na przychód.

Strategie nastawione na ruch:

  • Maksymalizację liczby kliknięć – strategia ta umożliwia uzyskanie jak największej liczby kliknięć w ramach ustalonego przez Ciebie wcześniej budżetu. Dodatkowo, decydując się na tę opcję, możesz również określić, limit maksymalnej stawki CPC – czyli maksymalnej kwoty, którą jesteś w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie.
  • CPC ustawiane samodzielnie – przy tej strategii to ty samodzielnie określasz maksymalną stawkę kosztu za kliknięcie. Możesz tutaj ustawić stawkę jednakowo dla całej grupy reklam lub oddzielnie np. dla konkretnych słów kluczowych lub miejsc docelowych.
  • CPM widocznych reklam – w tej strategii ustawiasz stawkę za 1000 widocznych wyświetleń i płacisz tylko za te, które rzeczywiście zostały wyświetlone użytkownikowi.

Strategie nastawione na przychód:

  • Docelowy CPA – przy tej strategii ustawiasz maksymalny koszt pozyskania, tak aby uzyskać jak największą liczbę konwersji.
  • Maksymalizacja liczby konwersji – podobnie jak w przypadku strategii maksymalizacji liczby kliknięć, strategia ta umożliwia uzyskanie jak największej liczby konwersji w ramach ustalonego przez Ciebie wcześniej budżetu.
  • Docelowy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) – przy tej strategii określasz docelowy ROAS, który chciałbyś osiągnąć. Stawki są automatycznie dostosowywane i aktualizowane podczas każdej aukcji właśnie pod kątem wskazanego wcześniej przez Ciebie ROAS.
    Ważne! Jeżeli zdecydujesz się na tego typu strategię konieczne jest, abyś wcześniej określił wartości dla śledzonych konwersji. Dodatkowo Google wymaga uzyskanie minimum 15 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni.

Po wybraniu konkretnej strategii, określ dzienny budżet dla swojej kampanii.

budżet kampanii remarketingowej

Utwórz grupę reklam, nadając jej w pierwszej kolejności nazwę.

tworzenie kampanii remarketingowej instrukcja

Następnie przejdź niżej do sekcji “Odbiorcy”. Wybierz opcję “Szukaj”. W wolnym polu poniżej wpisz nazwę utworzonej niedawno listy remarketingowej na porzucone koszyki w Google Analytics. Wybierz tę, która Cię interesuje.

instrukcja tworzenia kampanii remarketingowej

Po określeniu odbiorców przejdź do tworzenia reklamy. Google domyślnie poprosi Cię o utworzenie elastycznej reklamy display’owej. W przypadku kampanii remarketingowej ten typ reklamy będzie zdecydowanie najodpowiedniejszym, z racji tego, że umożliwia on dodanie wielu nagłówków oraz opisów, obrazów i logo firmy. Jej główną zaletą jest dopasowanie layoutu do danej przestrzeni reklamowej.

W pierwszej kolejności wpisz końcowy URL, na który ma kierować Twoja reklama. Następnie dodaj grafiki oraz logo.

Pamiętaj! Tworząc reklamy elastyczne musisz zwrócić uwagę na wymagania Google Ads, dotyczących reklam elastycznych.

Informacje techniczne dotyczące grafik elastycznych:

  • elementy:
    • brak logo (logo dodawane jest osobno w panelu)
    • zwięzłe hasło reklamowe opisujące ofertę i/lub podkreślające atuty
    • brak buttona z wezwaniem do działania (jest on dodawany osobno w panelu)
  • wymiary:
    • maksymalnie 5120 KB
    • minimum dwa obrazy: jeden poziomy 1200×628 i jeden kwadrat 1200×1200 px

 Logo:

  • wymiary:
    • maksymalne: 1200×300 i 1200×1200 px
    • minimalne: 512×128 i 128×128 px

Po wgraniu grafik przejdź do uzupełnienia treści.

  • Krótki nagłówek: jest to pierwsza linia tekstu reklamy, która może wyświetlać się z lub bez tekstu reklamy. Wykorzystać tu możesz maksymalnie 30 znaków oraz ustawić maksymalnie 5 takich nagłówków.
  • Długi nagłówek: wyświetlany jest zamiast krótkiego nagłówka. Podobnie, jak w przypadku krótkich nagłówków, nagłówek ten może być wyświetlany z lub bez tekstu reklamy. Do wykorzystania masz maksymalnie 90 znaków. Warto tutaj zaznaczyć, że w przypadku niektórych stron treść tego nagłówka może zostać ucięta.
  • Tekst reklamy: stanowi uzupełnienie nagłówków. To właśnie tutaj warto umieścić dodatkowe informacje oraz zachęcić użytkowników do powrotu na Twoją stronę oraz sfinalizowania transakcji. Wykorzystać tu możesz maksymalnie 90 znaków i podobnie, jak w przypadku długiego nagłówka, treść tekstu może zostać ucięta w zależności od strony, na której jest wyświetlany.

Na sam koniec wpisz nazwę firmy, a następnie przejdź do “Dodatkowe opcje formatów”. W sekcji “Więcej opcji” znajdziesz możliwość ustawienia tekstu wezwania do działania. Wybierz ten, który wyda Ci się najodpowiedniejszy. Gdy już to ustawisz, kliknij “Utwórz kampanię”. Gratulacje w ten oto sposób stworzyłeś swoją pierwszą kampanię remarketingową!

instrukcja tworzenia kampanii remarketingowej w google ads

A teraz Twoja kolej!

Już wiesz, jak utworzyć kampanię remarketingową na porzucone koszyki. Spraw, aby Twoja marka oraz produkty nieustannie towarzyszyły potencjalnemu klientowi podczas „surfowania” po internecie i skłoniły go do powrotu na stronę Twojego sklepu.

Czujesz, że sam nie podołasz temu wyzwaniu, a może chciałbyś zrobić to razem z naszymi ekspertami SEM z Delante? Zdecyduj sam i napisz do nas. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

(2)
Autor
Junior SEM Specialist - Kasia

Junior SEM Specialist

Absolwentka studiów lingwistycznych: j. angielski i j. francuski na Uniwersytecie Śląskim oraz studiów International Business na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Swoją przygodę z Delante rozpoczęła w październiku 2020 roku. W SEM podoba jej się fakt, że każdy dzień przynosi nowe, ciekawe wyzwania, a efekty pracy są szybko widoczne. Z zapałem rozwija znajomość języków obcych - ostatnio na jej celowniku znalazł się niderlandzki. Uwielbia windsurfing, żeglarstwo oraz narciarstwo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej