Pisaliśmy już, czym są reklamy Google Ads, dziś przyjrzymy się bliżej i przedstawimy specyfikacje reklam graficznych Google.
Artykuł został napisany w formie ściągawki, do której można wracać za każdym razem, gdy pojawi się potrzeba przygotowania kreacji. Link do artykułu możesz przesłać bezpośrednio do osoby, która będzie odpowiedzialna za przygotowanie reklam graficznych Google Ads.
Reklamy graficzne Google Ads powinny zawierać:
Proponujemy przygotowanie przynajmniej dwóch różnych setów reklam w celu sprawdzenia skuteczności każdego z nich. W przypadku dużej grupy odbiorców reklamy (powyżej 10 000) zmiany mogą być drobne jak np. kolor przycisku. W przypadku mniejszych grup powyżej 1000 osób testuj kreacje znacznie różniące się od siebie. Poniżej 1000 odbiorców błąd statystyczny może być zbyt duży, aby wyciągnąć trafne wnioski.
Opcjonalnie:
Google Ads to świetny sposób na zwiększenie przychodów!
Reklama zostanie odrzucona jeśli:
Typy plików
Każda przesłana grafika powinna być w jednym z powyższych formatów, przy maksymalnej wadze 150KB (dotyczy również plików html5).
Rozmiary reklam
Graficzne zilustrowanie rozmiarów:
Poniżej znajdują się wszystkie obsługiwane formaty reklam Google Ads:
Kwadratowe i prostokątne
200 × 200 Mały kwadrat
240 × 400 Pionowy prostokąt
250 × 250 Kwadrat
250 × 360 Potrójny ekran panoramiczny
300 × 250 Baner śródtekstowy
336 × 280 Duży prostokąt
580 × 400 Netboard
Wieżowiec
120 × 600 Wieżowiec
160 × 600 Szeroki wieżowiec
300 × 600 Reklama na pół strony
300 × 1050 Pionowo
Długi baner
468 × 60 Baner
728 × 90 Długi baner
930 × 180 Górny baner
970 × 90 Duży długi baner
970 × 250 Billboard
980 × 120 Panorama
750 × 100 Billboard PL
750 × 200 Podwójny Billboard PL
750 × 300 Potrójny Billboard PL
Urządzenia mobilne
300 × 50 Baner na komórki
320 × 50 Baner na komórki
320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne
Poniżej znajdują się najpopularniejsze formaty reklam Google Ads. Zalecamy przygotowanie zestawu reklam dostosowanego do poniższych rozmiarów, w przypadku gdy przygotowanie wszystkich formatów przysparza trudności.
Komputer:
250 x 250
200 x 200
468 x 60
728 x 90
300 x 250
336 x 280
120 x 600
160 x 600
300 x 600
970 x 90
Urządzenia mobilne:
320 x 50
200 x 200
250 x 250
300 x 250
320 x 100
Przygotowując draft dla grafika poinformujmy go o tym, że naszą kreację chcemy dostosować do wszystkich formatów. Przykładowo nie zlecamy przygotowania 10 różnych kreacji a dostosowanie jednej do obsługiwanych formatów. Przed publikacją sprawdźmy jak wygląda nasza kreacja na każdym formacie i czy każda spełnia nasze wymagania.
Jeśli chcesz mieć pewność, że dotrzesz ze swoją kampanią do konkretnej grupy docelowej, to Google Ads jest idealnym rozwiązaniem. Aby kampania była jak najbardziej skuteczna, zadbaj o odpowiednią ilość wymiarów grafik. W Delante sugerujemy co najmniej 10. Pamiętaj – większy wybór grafik dla Google, to potencjalnie więcej miejsc, do których dotrze Twoja reklama.
Chcesz mieć pewność, że Twoje kampanie Google Ads są w pełni zoptymalizowane?
Reklamy elastyczne automatycznie skalują się do wszystkich dostępnych rozmiarów. Tworzymy jeden szablon na podstawie poniższej specyfikacji uzupełniając go grafikami oraz tekstem a kreacje tworzone są automatycznie. Aby utworzyć kreację należy przesłać:
Najczęściej używaną opcją jest przygotowanie jednej grafiki, która następnie będzie wykadrowana do odpowiednich rozmiarów. W takim wypadku należy pamiętać, aby tekst i najważniejsze informacje były umieszczona na grafice w taki sposób aby umożliwiały odpowiednie wycięcie grafik.
Jeśli nie posiadasz dedykowanych grafik, mogą zostać one pobrane ze strony internetowej lub możesz wybrać odpowiadającą Twojej branży grafikę ze stocku licencjonowanych zdjęć (zobacz przykład poniżej).
Do zilustrowania przykładu została pobrana grafika zawierająca zbyt dużą ilość tekstu, jednak w tym przypadku zależy nam na przedstawieniu procesu, a nie na tym aby klient zapoznawał się z treścią zawartą na ilustracji. Użyte zdjęcie jest licencjonowane.
Informacje o reklamie:
Zalety reklam Dynamicznych:
Specyfikacje dla reklam w formacie HTML5 są takie same jak dla reklam graficznych. Dodatkowe wytyczne dla reklam HTML5:
Reklamy w Gmail będą wyświetlane w przypadku wybrania reklam elastycznych. Możemy również skorzystać z dostępnych szablonów lub przesłać własny według specyfikacji. W przypadku dostępnych szablonów specyfikacja dla tego formatu jest następująca:
Szablon reklamy graficznej
TESTUJ – Proponujemy przygotowanie przynajmniej dwóch różnych setów reklam w celu sprawdzenia skuteczności każdego z nich.
Reklamy graficzne Google są jednym z dostępnych formatów komunikacji z klientem. Jeszcze zanim zacznie przygotowywać brief określ:
Jest kilka elementów, o których należy pamiętać podczas tworzenia reklam graficznych w Google Ads. Grafiki reklamowe powinny na pewno zawierać:
Wśród najczęściej popełnianych błędów, jeśli chodzi o reklamy graficzne Google Ads, możemy m.in. wyróżnić: