Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #1 Wrzesień 2024

W Google Analytics 4 na niektórych kontach jest już dostępna nowa funkcja Benchmarking Data, która umożliwia porównanie Twoich wyników z wynikami konkurencji w tej samej branży. By móc z niej korzystać, należy włączyć Modeling contributions & business insights w Admin > Account details.
Źródło: panel GA4
Co to dla Ciebie oznacza?
Po włączeniu tej opcji, możesz mieć dostęp do porównań wyników Twoich z Twoją konkurencją, co może przyczynić się do ułożenia lepszej strategii marketingowej. Google zapewnia, że wszystkie dane w takich raportach są szyfrowane i odpowiednio chronione.
W Google Ads pojawiła się możliwość tworzenia list remarketingowych na podstawie osób, które obejrzały wybrane filmy na platformie YouTube.
Źródło: panel Google Ads
Co to dla Ciebie oznacza?
By utworzyć taką listę na podstawie filmu konkretnego twórcy, musisz uzyskać jego zgodę na połączenie go z Twoim kontem Google Ads.
Od października 2024 roku na nowych kontach Google Ads będzie automatycznie wyłączona opcja wyświetlania się treści reklamowych w zaparkowanych domenach.
Źródło: support Google
Co to dla Ciebie oznacza?
Jest to zdecydowanie dobra zmiana, ponieważ do tej pory i tak rekomendowane było wyłączenie możliwości wyświetlania reklam w takich domenach.