W Google Analytics 4 na niektórych kontach jest już dostępna nowa funkcja Benchmarking Data, która umożliwia porównanie Twoich wyników z wynikami konkurencji w tej samej branży. By móc z niej korzystać, należy włączyć Modeling contributions & business insights w Admin > Account details.
Co to dla Ciebie oznacza?
Po włączeniu tej opcji, możesz mieć dostęp do porównań wyników Twoich z Twoją konkurencją, co może przyczynić się do ułożenia lepszej strategii marketingowej. Google zapewnia, że wszystkie dane w takich raportach są szyfrowane i odpowiednio chronione.
W Google Ads pojawiła się możliwość tworzenia list remarketingowych na podstawie osób, które obejrzały wybrane filmy na platformie YouTube.
Co to dla Ciebie oznacza?
By utworzyć taką listę na podstawie filmu konkretnego twórcy, musisz uzyskać jego zgodę na połączenie go z Twoim kontem Google Ads.
Od października 2024 roku na nowych kontach Google Ads będzie automatycznie wyłączona opcja wyświetlania się treści reklamowych w zaparkowanych domenach.
Co to dla Ciebie oznacza?
Jest to zdecydowanie dobra zmiana, ponieważ do tej pory i tak rekomendowane było wyłączenie możliwości wyświetlania reklam w takich domenach.