Tygodniowy przegląd aktualności PPC – #2 Wrzesień 2024

W ustawieniach zoptymalizowanego kierowania Demand Gen pojawiło się nowe ograniczenie: „Wyświetlaj reklamy tylko osobom o wskazanym przeze mnie wieku i płci”.
źródło: Panel Google Ads
Co to dla Ciebie oznacza?
Możesz teraz zaznaczyć to pole, aby ograniczyć zasięg zoptymalizowanego kierowania w kampanii Demand Gen tylko do interesujących Cię grup docelowych pod kątem wieku i płci.
Od października 2024 r. nowe kampanie w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej nie będą już miały opcji wyboru ulepszonego CPC (eCPC) jako strategii ustalania stawek. Zmiana ta podyktowana jest obecnością bardziej zaawansowanych strategii ustalania stawek opartych na uczeniu maszynowym.
Istniejące kampanie korzystające z eCPC będą nadal działać w niezmienionej formie do marca 2025 r. Począwszy od tej daty wszystkie istniejące kampanie korzystające z ulepszonego CPC zostaną zmigrowane do samodzielnego ustalania stawek CPC.
źródło: Mailing Google Ads
Co to dla Ciebie oznacza?
Jeśli do marca 2025 r. nie wprowadzisz żadnych zmian w swojej kampanii, zostanie ona automatycznie zmieniona na ręczne ustalanie stawek CPC.
Jeśli korzystasz z funkcji Maksymalizuj kliknięcia i wybrałeś opcję ulepszonego CPC, nie musisz podejmować żadnych działań. Od marca 2025 r. kampanie będą działać zgodnie ze strategią ustalania stawek Maksymalizuj kliknięcia.
Google zapowiedział automatyczne połączenie kont Google Ads i Google Merchant Center do 3 października 2024 roku w mailingu wysłanym do reklamodawców, którzy jeszcze nie połączyli tych kont, z informacją o zmianie.
źródło: LinkedIn
Co to dla Ciebie oznacza?
Jeśli posiadasz konta Google Ads i Google Merchant Center, które nie są ze sobą połączone, Google połączy je automatycznie już 3 października (chyba, że zrobisz to wcześniej). Działanie to uwarunkowane jest możliwością wyświetlania Twoich produktów w reklamach, dzięki czemu klienci będą mogli szybko i łatwo znaleźć je w Google.