.animate-view{opacity: 1 !important;}

Tygodniowy przegląd aktualności PPC – #2 Wrzesień 2024

2min.

Komentarze:0

Tygodniowy przegląd aktualności PPC – #2 Wrzesień 2024d-tags
13 września 2024
Sprawdź, co nowego w świecie PPC! Wycofanie ulepszonego CPC, nowe opcje kierowania zoptymalizowanego i automatyczne połączenie usług Google!

2min.

Komentarze:0

Nowe opcje w kierowaniu zoptymalizowanym Demand Gen

W ustawieniach zoptymalizowanego kierowania Demand Gen pojawiło się nowe ograniczenie: „Wyświetlaj reklamy tylko osobom o wskazanym przeze mnie wieku i płci”.

Ograniczenia w kierowaniu zoptymalizowanym Demand Gen

źródło: Panel Google Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Możesz teraz zaznaczyć to pole, aby ograniczyć zasięg zoptymalizowanego kierowania w kampanii Demand Gen tylko do interesujących Cię grup docelowych pod kątem wieku i płci.

Wycofanie ulepszonego CPC z reklam w sieci wyszukiwania 

Od października 2024 r. nowe kampanie w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej nie będą już miały opcji wyboru ulepszonego CPC (eCPC) jako strategii ustalania stawek. Zmiana ta podyktowana jest obecnością bardziej zaawansowanych strategii ustalania stawek opartych na uczeniu maszynowym.

Istniejące kampanie korzystające z eCPC będą nadal działać w niezmienionej formie do marca 2025 r. Począwszy od tej daty wszystkie istniejące kampanie korzystające z ulepszonego CPC zostaną zmigrowane do samodzielnego ustalania stawek CPC.

Komunikat o usunięciu ulepszonego CPC

źródło: Mailing Google Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Jeśli do marca 2025 r. nie wprowadzisz żadnych zmian w swojej kampanii, zostanie ona automatycznie zmieniona na ręczne ustalanie stawek CPC.

Jeśli korzystasz z funkcji Maksymalizuj kliknięcia i wybrałeś opcję ulepszonego CPC, nie musisz podejmować żadnych działań. Od marca 2025 r. kampanie będą działać zgodnie ze strategią ustalania stawek Maksymalizuj kliknięcia.

Automatyczne połączenie kont Google Ads i Google Merchant Center

Google zapowiedział automatyczne połączenie kont Google Ads i Google Merchant Center do 3 października 2024 roku w mailingu wysłanym do reklamodawców, którzy jeszcze nie połączyli tych kont, z informacją o zmianie.

 

Automatyczne połączenie Google Ads i Google Merchant Center

źródło: LinkedIn

Co to dla Ciebie oznacza?

Jeśli posiadasz konta Google Ads i Google Merchant Center, które nie są ze sobą połączone, Google połączy je automatycznie już 3 października (chyba, że zrobisz to wcześniej). Działanie to uwarunkowane jest możliwością wyświetlania Twoich produktów w reklamach, dzięki czemu klienci będą mogli szybko i łatwo znaleźć je w Google.

Autor
Michał Szydłowski - Junior SEM Specialist
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Michał Szydłowski - Junior SEM Specialist
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist