.animate-view{opacity: 1 !important;}

Tygodniowy przegląd aktualności PPC – #2 Luty 2025

3min.

Komentarze:0

Tygodniowy przegląd aktualności PPC – #2 Luty 2025d-tags
14 lutego 2025
Sprawdź, co wydarzyło się ostatnio w świecie PPC! Wiele nowych zmian i funkcjonalności w kampaniach Meta Ads!

3min.

Komentarze:0

Meta usuwa nieaktywnych użytkowników z Business Suite

Od teraz Meta automatycznie usuwa administratorów i użytkowników, którzy nie logowali się do Meta Business Suite przez ponad 6 miesięcy. Gdy to nastąpi, otrzymasz powiadomienie e-mail o usunięciu. Przez następne 3 miesiące istnieje opcja przywrócenia użytkownika w Centrum zabezpieczeń przechodząc do zakładki Ukończone działania. Po tym czasie konieczne będzie ręczne dodanie użytkownika na nowo.

Usuwanie użytkowników Meta Ads

źródło: Panel Meta Ads

Ukończone działania w Meta Ads

źródło: Panel Meta Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Jeśli zarządzasz kontem w Meta Business Suite, regularnie sprawdzaj aktywność użytkowników, aby uniknąć nieoczekiwanych usunięć. Warto także zabezpieczyć konto, włączając uwierzytelnianie dwuskładnikowe, dodając zapasowego administratora i ustawiając listę zaufanych domen e-mail. Dzięki temu unikniesz problemów z dostępem do zasobów biznesowych.

Zmiany w kampaniach zakupowych Advantage+

Meta usuwa opcję wyboru między trybem Advantage+ a ręcznymi ustawieniami podczas konfiguracji kampanii sprzedażowych. Teraz każda nowa kampania z celem Sprzedaż będzie domyślnie kampanią sprzedażowa Advantage+. Oznacza to włączenie budżetu, odbiorców i miejsc docelowych Advantage+. Jeśli w trakcie konfiguracji zdecydujesz się na ręczne ustawienia, kampania automatycznie przejdzie w tryb manualny – bez potrzeby wybierania tego na początku.

Zmiany w kampaniach zakupowych Advantage+

źródło: Panel Meta Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Zmiana upraszcza proces konfiguracji kampanii, ale wymaga większej kontroli nad ustawieniami. Jeśli zbytnio ograniczysz budżet, odbiorców lub miejsca docelowe, tryb Advantage+ się wyłączy.

Automatyczne dodawanie wideo do katalogów produktowych Meta Ads

Meta rozszerza funkcjonalność katalogów produktowych – teraz może automatycznie dodawać do produktów filmy, jeśli nie mają one przypisanego wideo. W tym celu Meta skanuje różne źródła, takie jak publicznie dostępne strony produktów na Twojej stronie internetowej, filmy używane w kampaniach reklamowych, Reels z Twojego profilu na Facebooku lub Instagramie, a nawet inne katalogi w Menedżerze sprzedaży.

Automatyczne dodawanie wideo do katalogów produktowych Meta Ads

źródło: Panel Meta Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Jeśli nie chcesz, aby Meta automatycznie dodawała filmy do Twojego katalogu, możesz wyłączyć tę opcję w Menedżerze sprzedaży. Wystarczy przejść do sekcji Ustawienia, następnie Katalog i dezaktywować opcję Automatyczne aktualizacje filmów produktów. Po wyłączeniu tej funkcji dodane automatycznie filmy znikną w ciągu 24 godzin.

Automatyczne dodawanie wideo do katalogów produktowych w Meta Ads

źródło: Panel Meta Ads

Jeśli zdecydujesz się pozostawić tę opcję aktywną, warto regularnie sprawdzać dodane filmy. W Menedżerze sprzedaży, w sekcji Przedmioty lub Zestawy, można przefiltrować produkty według filtra Film i ręcznie zaakceptować lub odrzucić konkretne materiały.

Zmiany w filtrach dla reklam w treściach Meta Ads

Od 24 lutego 2025 roku Meta zmieni domyślne ustawienie filtrów dla reklam w treściach z Umiarkowany na Rozszerzony.

Reklamy w treściach obejmują reklamy wideo w Facebook In-stream, reklamy na Facebook Reels oraz w Meta Audience Network. Obecnie domyślny filtr ustawiony jest na Umiarkowany, co oznacza, że reklamy nie wyświetlają się w bardzo wrażliwych treściach.

Co to dla Ciebie oznacza?

Ustawienie filtru rozszerzonego może spowodować, że Twoje reklamy będą wyświetlane w szerszym zakresie treści, które spełniają zasady monetyzacji Meta, co zwiększy zasięg Twoich kampanii. Weź jednak od uwagę, że może to oznaczać pojawianie się reklam w towarzystwie treści dotyczących przykładowo tragedii i konfliktów, kontrowersyjnych kwestii społecznych czy zawierających nieodpowiednie słownictwo.

Jeśli wcześniej ustawiłeś konkretny poziom filtra dla swojego konta lub zestawów reklam, te ustawienia nie zostaną zmienione.

Tłumaczenie tekstu w reklamach Google Ads

W przypadku kampanii zakupowej Advantage+ Meta może teraz zasugerować włączenie opcji Tłumaczenie tekstu, jeśli dane wskazują, że niektórzy z Twoich odbiorców posługują się konkretnym językiem.

Tłumaczenie tekstów w Meta Ads

źródło: Panel Meta Ads

Włączenie tej funkcji przetłumaczy główny tekst Twojej reklamy, co może poprawić jej efektywność. Meta zaleca jednak, aby zawsze sprawdzić tłumaczenie, aby upewnić się, że jest ono dokładne.

Co to dla Ciebie oznacza?

Jeśli Meta wykryje, że w Twojej grupie docelowej w danej lokalizacji znajduje się grupa posługująca się innym językiem niż docelowy, może zasugerować włączenie opcji automatycznego tłumaczenia tekstu reklamy. Może się to przyczynić do wyższej skuteczności kreacji.

Autor
Michał Szydłowski - Junior SEM Specialist
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Michał Szydłowski - Junior SEM Specialist
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist