.animate-view{opacity: 1 !important;}

Tygodniowy przegląd aktywności PPC – #2 Sierpień 2024

1min.

Komentarze:0

Tygodniowy przegląd aktywności PPC – #2 Sierpień 2024d-tags
09 sierpnia 2024
Sprawdź, co nowego w świecie PPC! Raporty komponentów w Performance Max oraz reklamy Google Ads przenoszące do WhatsApp!

1min.

Komentarze:0

Raportowanie komponentów Performance Max w Google Ads

Google Ads wprowadza nowe opcje raportowania komponentów, dzięki metrykom konwersji i oceny skuteczności. Umożliwiają one identyfikację zasobów generujących najwięcej konwersji, a także ich skuteczności, która jest oceniana w skali „Najwyższa”, “Dobra”, “Niska”, a także „Nauka” oraz „Bez oceny”. Ważne jest również to, że kolumny raportowania można dostosować, dodając wskaźniki zgodne z kluczowymi wskaźnikami efektywności (KPI), takimi jak liczba kliknięć, czy przychody.

Raport komponentów w Performance Max

źródło: Thomas Eccel

Raportowanie obejmuje wszystkie rodzaje zasobów Performance Max w jednym interfejsie, co umożliwia całościową ocenę kampanii.

Co to dla Ciebie oznacza?

Dzięki tej zmianie zyskasz możliwość precyzyjnej analizy i odpowiedzi na to, które komponenty reklamowe przyniosły sukces kampanii, a które wymagają dalszej optymalizacji. Zwiększa to przejrzystość i szczegółowość danych dotyczących efektywności kampanii.

Reklamy Click-To WhatsApp w Google Ads

Google Ads wyświetla powiadomienie o możliwości dodawania komponentów (dawniej: zasoby/rozszerzenia) wiadomości do reklam typu „Click-to-WhatsApp” u wybranych reklamodawców w wersji beta. W powiadomieniu Google Ads czytamy: „Pozyskuj leady, dzięki reklamom click-to-WhatsApp”. Zasoby wiadomości pomagają generować leady, umożliwiając użytkownikom rozmowę z Twoją firmą przez WhatsApp.

Reklamy click-to-WhatsApp

źródło: Seroundtable

Co to dla Ciebie oznacza?

Ten dodatek można skonfigurować jako element reklamy lub przycisk w reklamach elastycznych w wyszukiwarce Google Ads. Po zakończeniu konfiguracji, użytkownicy po kliknięciu w reklamę kierowani są do WhatsApp, gdzie mogą rozpocząć rozmowę z Twoją firmą. Aby wykorzystać tę funkcję konieczne będzie skonfigurowanie aplikacji Whats App Business.

Autor
Michał Szydłowski - Junior SEM Specialist
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Michał Szydłowski - Junior SEM Specialist
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist