Google Ads wprowadza nowe opcje raportowania komponentów, dzięki metrykom konwersji i oceny skuteczności. Umożliwiają one identyfikację zasobów generujących najwięcej konwersji, a także ich skuteczności, która jest oceniana w skali „Najwyższa”, “Dobra”, “Niska”, a także „Nauka” oraz „Bez oceny”. Ważne jest również to, że kolumny raportowania można dostosować, dodając wskaźniki zgodne z kluczowymi wskaźnikami efektywności (KPI), takimi jak liczba kliknięć, czy przychody.
Raportowanie obejmuje wszystkie rodzaje zasobów Performance Max w jednym interfejsie, co umożliwia całościową ocenę kampanii.
Co to dla Ciebie oznacza?
Dzięki tej zmianie zyskasz możliwość precyzyjnej analizy i odpowiedzi na to, które komponenty reklamowe przyniosły sukces kampanii, a które wymagają dalszej optymalizacji. Zwiększa to przejrzystość i szczegółowość danych dotyczących efektywności kampanii.
Google Ads wyświetla powiadomienie o możliwości dodawania komponentów (dawniej: zasoby/rozszerzenia) wiadomości do reklam typu „Click-to-WhatsApp” u wybranych reklamodawców w wersji beta. W powiadomieniu Google Ads czytamy: „Pozyskuj leady, dzięki reklamom click-to-WhatsApp”. Zasoby wiadomości pomagają generować leady, umożliwiając użytkownikom rozmowę z Twoją firmą przez WhatsApp.
Co to dla Ciebie oznacza?
Ten dodatek można skonfigurować jako element reklamy lub przycisk w reklamach elastycznych w wyszukiwarce Google Ads. Po zakończeniu konfiguracji, użytkownicy po kliknięciu w reklamę kierowani są do WhatsApp, gdzie mogą rozpocząć rozmowę z Twoją firmą. Aby wykorzystać tę funkcję konieczne będzie skonfigurowanie aplikacji Whats App Business.