Do tej pory “Reklamy u góry strony” wyświetlały się zawsze powyżej najlepszego wyniku organicznego. Definicja ta jednak uległa teraz zmianie i „Reklamy u góry strony” wcale nie muszą już znajdować się na samej górze, ale mogą być wyświetlane poniżej najlepszych wyników organicznych.
Co to dla Ciebie oznacza?
To oznacza, że teraz zmiany w sposobie, w jaki są wyświetlane reklamy, mogą wpłynąć na metryki związane z umiejscowieniem Twoich reklam. Na przykład, reklamy, które mają 20% udziału w wyświetleniach w wynikach wyszukiwania, teraz nie muszą być umieszczone w 20% przypadków powyżej wyników organicznych. Mogą one również zajmować pozycje poniżej wyników organicznych. W rezultacie, aby zachować dotychczasową widoczność, może być konieczne zastosowanie nieco wyższej stawki, aby utrzymać taką samą widoczność jak wcześniej.
Dotychczas zdarzenia oznaczone w narzędziu Google Analytics 4 jako konwersje mierzone były w nieco inny sposób niż konwersje w Google Ads, co prowadziło do niespójności i rozbieżności w wynikach uzyskiwanych na obu tych platformach.
Google Analytics 4, aby rozwiązać tą sytuację, zmienił nazewnictwo. Obecnie najważniejsze dla firmy zdarzenia, w GA4 nazywane są “Kluczowymi zdarzeniami”, a pojęcie “Konwersji”, które oznacza ważne działanie, pełniące istotną rolę w analizie skuteczności i optymalizacji prowadzonych kampanii reklamowych, będzie dedykowane tylko dla Google Ads.
źródło: Panel Google Analytics 4
Co to dla Ciebie oznacza?
Dzięki zmianie zarówno w Google Ads, jak i w Google Analytics 4, dostępne będą spójne dane o skuteczności oparte na konwersjach, co z pewnością ułatwi ich analizę i będzie bardziej intuicyjne.
W ramach Google Analytics 4 możliwa jest teraz aktywacja konwersji rozszerzonych, dzięki którym ich pomiar będzie dokładniejszy i będzie sprzyjać efektywniejszemu określaniu stawek w Google Ads.
W jaki sposób działają konwersje rozszerzone?
Gdy użytkownik dokona konwersji na stronie internetowej, uzyskać będzie można informacje takie jak jego adres e-mail, imię i nazwisko, numer telefonu czy adres. Dane te, gromadzone i wysyłane w formie zaszyfrowanej do Google Ads, jako część procesu zbierania danych od użytkowników, przyczynią się do ulepszenia pomiaru konwersji.
Co to dla Ciebie oznacza?
Dzięki bardziej szczegółowym danym uzyskiwanym przy okazji konwersji możliwe będzie poszerzenie zasięgu analizy jej atrybucji w różnych kanałach, co znacząco usprawni ocenę efektywności i optymalizacji każdego z nich. Dodatkowo, konwersje rozszerzone są w stanie dopasować dane własne do danych Google Ads, uzupełniając luki związane z interakcjami z reklamą Google Ads.
Więcej o tym jak uruchomić konwersje rozszerzone w Google Analytics 4 przeczytasz tutaj.