Najlepsze kampanie Google Ads na Święta – 3 kroki do sukcesu

Najlepsze kampanie Google Ads na Święta – 3 kroki do sukcesu

Koniec roku to czas, w którym wiele firm, a w szczególności branża e-commerce, działa na wysokich obrotach. Chcesz maksymalnie wykorzystać ten okres, pozyskać nowych klientów i zwiększyć wartość “świątecznych” koszyków? Przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną listę wskazówek i inspiracji.

Ostatnio na naszym blogu: Autorytet domeny i poziom zaufania do niej - na co wpływa?

1. Pomysł –  klucz do sukcesu 

Planowanie świątecznej kampanii należy zacząć jak najwcześniej. Statystyki pokazują jasno, że użytkownicy zaczyna szukać pomysłu na prezenty i robić świąteczne zakupy już w październiku. W tym czasie, aż do Świąt Bożego Narodzenia, wydatki statystycznego Kowalskiego rosną, a przychody branży e-commerce wzrastają nawet kilkukrotnie. Jeśli jeszcze nie zaplanowałeś świątecznej kampanii, to ostatni dzwonek, aby sfinalizować plan marketingowy. Od czego zacząć? Oczywiście od pomysłu przykuwającego uwagę odbiorcy. Sposobów na dotarcie do klientów jest wiele, ale jedno jest pewne – każdy świadomy przedsiębiorca i marketer będzie chciał wykorzystać Mikołajki i Boże Narodzenie jako okazję do dotarcia do potencjalnych klientów oraz zwiększenia przychodów firmy. W rezultacie co roku walka o klienta jest bardzo zacięta. Więcej o trendach w okresie przedświątecznym przeczytasz w naszym artykule o Google Trends przed świętami.

Jak szukamy prezentów?

Aby odnieść sukces, Twoja reklama musi się wyróżniać i przykuwać uwagę. Rabaty, obniżki cen i promocja typu “w zestawie taniej” to jeden z elementów, który z pewnością przyciąga użytkowników, ale co poza tym powinno znaleźć się w Twojej świątecznej reklamie?

Oddziałuj na emocje

Wzruszające i chwytające za serce kampanie reklamowe to jeden ze sposobów dotarcia do odbiorców. Jako przykład można podać reklamę Allegro, która podbiła nasze serca zarówno na youtube, jak i w telewizji i do dzisiaj utkwiła w naszej świadomości. Taki był cel tej kampanii i jak widać jego realizacja udała się w 100%. Reklama jest chwalona i przedstawiana jako case study na całym świecie.   


Storytelling

W reklamach używa się storytellingu głównie jako elementu brandingowej strategii firmy. Stosuje się go również w promocji sprzedaży, aby zbudować identyfikację i rozpoznawalność. Za każdą uznaną marką stoi dobrze opowiedziana historia. Przykładem może być kampania świąteczna McDonald’s, która pokazuje jak można sprzedać fast food, za pomocą marchewki. Niemożliwe? A jednak! Oglądając tę reklamę każdy może poczuć się jak mała dziewczynka. Zobaczcie sami:

Kreatywne reklamy działające na wyobraźnię

Dobrą praktyką jest nie podawanie całego komunikatu w sposób bezpośredni, ale intrygowanie i oddziaływanie na wyobraźnię odbiorcy. W ten sposób można łatwo przykuć jego uwagę i utrwalić naszą markę w jego pamięci.
Kit kat kampania
Poniżej reklama Durex, która intryguje swoją prostotą. To dowód na to, że czasami mniej znaczy więcej.
Durex ho ho ho

Chwytliwy slogan i przemyślana strategia komunikacji

Slogan oraz przemyślana forma komunikacji z Twoją grupą odbiorców to element konieczny. Inaczej będziesz komunikował się z prezesem banku, a inaczej z uczniem gimnazjum. Treść na grafice nie powinna przekraczać 20% całego tekstu o czym pisaliśmy w artykule o reklamach GDN oraz w artykule copywritingu w Google Ads, gdzie przedstawiliśmy ogólne porady.

Spójna komunikacja nawiązująca do Twojej marki

Stwórz element reklamy, który będzie charakterystyczna tylko dla Twojego biznesu. Może to być np. charakterystyczne hasło, język lub elementy graficzne. Tworząc jeden szablon kreacji możesz wykorzystać go do różnych grup produktów. Poniżej przykład dla Merlin.pl  oraz Empik.

Kampania na święta - merlin

Kampania na święta - empik

Wprowadź element niepokoju

Informuj odbiorców, że to ostatni dzwonek na zrobienie świątecznych zakupów. Podaj datę zakończenia promocji i buduj napięcie przez ograniczony czas jej trwania. Dodaj cenę na grafice i informację o ograniczonej ilości produktów. Przykładowe kreacje dla rynków zagranicznych:

Kampania - odliczanie

Kampania znizki

Kampania - wygraj auto

Kampania świąteczna

Niezależnie od tego, czy firma jest dużą korporacją czy małym lokalnym biznesem, skuteczna świąteczna kampania ma kilka elementów wspólnych. Podsumowując Twoja reklama powinna:

  1. Oddziaływać na emocje np. wzrusza, bawić, intrygować, wprowadzać element niepokoju poprzez ograniczony czas trwania promocji lub ograniczony czas na zakup prezentów.
  2. Trafiać do świadomości klientów poprzez kreatywne komunikaty dopasowane do Twojej grupy docelowej.
  3. Wzbudzać potrzebę posiadania np. przez język korzyści oraz funkcjonalność
  4. Pozwalać na utożsamienie siebie i swoich potrzeb odpowiednio z głównym bohaterem i przekazem jak i samą marką.
  5. Przede wszystkim POWINNA BYĆ! Konkurencja nie śpi i właśnie teraz działa ze zdwojoną siłą.

2. Planowanie – oferta dopięta na ostatni guzik

Zanim świąteczna gorączka rozpocznie się na dobre, należy zadbać przygotowanie strony i utworzenie specjalnej oferty. Kluczowe elementy to:

Dedykowany landing page

Przygotowując kampanię reklamową na święta warto stworzyć osobną kategorię w sklepie dla naszej promocji, a w przypadku usług osobną stronę promocji. Strona docelowa musi nawiązywać do kreacji, a oferta musi być spójna. Dobrze jest zastosować tutaj podział na podkategorie dla grup docelowych np. prezenty dla Niej, prezenty dla Niego, prezenty dla Dziecka. W ramach tego podziału, warto zaprezentować produkty w kilku najważniejszych kategoriach np. biżuteria, zegarki, perfumy itd. Dzięki temu poszukiwanie prezentów będzie łatwe i przyjemne, a ścieżka zakupowa klienta będzie zdecydowanie krótsza, co z pewnością znacznie wpłynie na współczynnik konwersji.

Dedykowany landing page na święta

Świąteczne promocje i kody rabatowe

W okresie świątecznym i przedświątecznym wszystko ma wyjątkowy charakter, dlatego Twoja oferta promocyjna również powinna wpasować się w zbliżający się czas. Na tę okazję warto przygotować „odświętną” ofertę i rabaty. Może to być zupełnie nowa, jednorazowa promocja, albo sprawdzona promocja, serwowana w świątecznej otoczce.

Świąteczne promocje

W zestawie taniej

To świetny sposób na zwiększenie wartości średniego koszyka. Dodaj zestawy produktów z rabatem np. kup telefon, a etui kupisz 30% taniej. Klient zapłaci mniej za kilka przedmiotów, a Ty zwiększysz swoją sprzedaż.

W zestawie taniej

Pakowanie prezentów

To dodatkowa usługa, którą możesz wprowadzić do swojej oferty. Osoby, które chcą szybko skompletować prezent i nie ma czasu na szukanie świątecznych opakowań, chętnie skorzystają z takiej opcji.

Dodatkowe usługi.

W okresie świątecznym możemy zachęcić do skorzystania  z usług dodatkowych dedykowanych na ten czas. Tutaj ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia i możliwości logistyczne. Poniżej przykład:

Dodatkowe usługi

3. Dotarcie do odbiorców – reklama szyta na miarę

Twój pomysł na reklamę i oferta dopięte są już na ostatni guzik. Co dalej? Pozostał jeszcze ostatni element świątecznej układanki, bez którego kampania nie odniesie sukcesu, czyli dotarcie do odpowiednich użytkowników.

Możesz docierać do użytkowników na trzy różne sposoby:

  • kontekstowo – kierowanie reklam możesz ustawić wykorzystując: tematy stron, miejsca docelowe lub słowa kluczowe.
  • behawioralne – osoby o określonych zainteresowaniach, w określonej lokalizacji, w określonym wieku i płci.
  • remarketing – użytkownicy, którzy odwiedzili Twoją stronę, czy wykonały określoną akcję. Zadowolony klient, chętnie wróci do sklepu, aby kupić świąteczne prezenty dla rodziny i przyjaciół. W Google Ads masz dodatkową możliwość docierania do odbiorców podobnych np. do osób, które weszły w określony sposób w interakcję z Twoją witryną.

Więcej na temat kierowania w Google Ads można przeczytać tutaj: https://delante.pl/metody-kierowania-w-sieci-gdn-adwords/

Podsumowanie

Odpowiednio przygotowana strategia działań w okresie świątecznym jest absolutnym Must Have. Pozwala precyzyjnie realizować założone cele i osiągać wysokie wyniki sprzedażowe. Bądź kreatywny i dołóż wszelkich starań, aby klienci wrócili do Ciebie w przyszłym roku, a może nawet wcześniej. Kampanie prowadź optymalnie z góry określając jej cele i KPI. Warto łączyć różne metody docierania do klientów i szukać najbardziej optymalnej kombinacji dla Twojego biznesu. Pamiętaj, że wszystkie pomysły możesz skonsultować ze swoim specjalistą prowadzącym kampanię.

  5,00 / 5 ( 4 )
Autor
Junior PPC Specialist - Gosia

Junior PPC Specialist

Z wykształcenia matematyk, z zamiłowania marketingowiec. Z e-marketingiem i e-commerce związana od 2014 roku. Doświadczenie w pracy po stronie klienta pozwala jej lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe klientów Delante. Fanka siłowni, planszówek, gotowania, kabaretów i stand-upów.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.