Zakupy Google za darmo? Google znosi opłaty za korzystanie z platformy

Zakupy Google za darmo? Google znosi opłaty za korzystanie z platformy

Po 8 latach działania Google decyduje się na otwarcie swojej platformy Google Shopping za darmo dla wszystkich użytkowników. Co to oznacza dla reklamodawców? Co się zmieni? Czytaj więcej!

Google Zakupy działa na rynku światowym od 2012 roku (do Polski dotarło rok później). W ostatnim czasie obserwujemy sporo zmian, które ułatwiają korzystanie z platformy. Wiele z nich było spowodowanych kontrowersjami, jakie firma wywołała w ostatnich latach. W 2017 roku Komisja Europejska nałożyła rekordową karę finansową na Google za faworyzowanie swojej wyszukiwarki i nadużywanie swojej pozycji w celu budowania monopolu. Więcej o tym przeczytasz na naszej stronie: https://delante.pl/css-delante-shopping-platform/

W tym tygodniu Google zapowiedziało kolejną zmianę – zniesienie opłat za korzystanie z Google Shopping na stałe. Jak mówi Bill Ready w swoim blogpoście, decyzja ta jest spowodowana obecną sytuacją na świecie i epidemią koronawirusa. Wiele sklepów stacjonarnych było zmuszonych zamknąć drzwi dla swoich klientów, a sprzedaż w wielu branżach przeniosła się do internetu.

Widzę tutaj jednak też inny – bardziej biznesowy powód. Bez wątpienia Google podejmuje walkę z Amazonem, który zajmuje sporą część rynku merchant na świecie.

Google Shopping bez opłat

Zniesienie opłat za korzystanie z Google Shopping wejdzie w życie w Stanach Zjednoczonych pod koniec kwietnia, a w pozostałych krajach do końca tego roku. Zmiana oznacza, że w wynikach wyszukiwania w sekcji “Zakupy” będą wyświetlane wyniki organiczne. Bez wątpienia pojawi się większa konkurencja w Google Zakupy i nadal będzie można wyróżniać się ze swoim produktami płacąc za wyniki sponsorowane.

Produkty sponsorowane będą pojawiać się u góry i na dole wyników wyszukiwania w Google Zakupy. Zmiana nie wpłynie na ogólne wyniki wyszukiwania, w których nadal zostanie zachowana forma karuzeli z wynikami sponsorowanymi.

Google Shopping bez opłat - Google zakupy za darmo

Integracje w Google Zakupy

Oprócz otwierania się na większą ilość użytkowników, Google zapowiada też partnerstwo z PayPal, które ułatwią korzystanie z platformy. Użytkownicy korzystający z PayPal będą mogli połączyć je z Google Merchant Center, co przyspieszy weryfikację.

Dodatkowo, aby ułatwić wgrywanie feedu produktowego, Google udostępnia integrację między innymi z Shopify, WooCommerce oraz BigCommerce.

(3)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Reklamy na Instagramie - już 30 września!

Reklamy na Instagramie - już 30 września!

Media społecznościowe coraz częściej wykorzystują swój potencjał do tworzenia reklam. Power Editor na Facebooku cieszy się sporym powodzeniem, a promowanie postów obecnie to najlepszy sposób na zwiększenie zasięgu. Oprócz Facebooka już 30 września reklamy będzie można tworzyć na… Instagramie!

Czytaj więcej