Zakupy Google za darmo? Google znosi opłaty za korzystanie z platformy

Zakupy Google za darmo? Google znosi opłaty za korzystanie z platformy

Po 8 latach działania Google decyduje się na otwarcie swojej platformy Google Shopping za darmo dla wszystkich użytkowników. Co to oznacza dla reklamodawców? Co się zmieni? Czytaj więcej!

Ostatnio na naszym blogu: Nowe możliwości zgłaszania nieodpowiednich opinii Google

Google Zakupy działa na rynku światowym od 2012 roku (do Polski dotarło rok później). W ostatnim czasie obserwujemy sporo zmian, które ułatwiają korzystanie z platformy. Wiele z nich było spowodowanych kontrowersjami, jakie firma wywołała w ostatnich latach. W 2017 roku Komisja Europejska nałożyła rekordową karę finansową na Google za faworyzowanie swojej wyszukiwarki i nadużywanie swojej pozycji w celu budowania monopolu. Więcej o tym przeczytasz na naszej stronie: https://delante.pl/css-delante-shopping-platform/

W tym tygodniu Google zapowiedziało kolejną zmianę – zniesienie opłat za korzystanie z Google Shopping na stałe. Jak mówi Bill Ready w swoim blogpoście, decyzja ta jest spowodowana obecną sytuacją na świecie i epidemią koronawirusa. Wiele sklepów stacjonarnych było zmuszonych zamknąć drzwi dla swoich klientów, a sprzedaż w wielu branżach przeniosła się do internetu.

Widzę tutaj jednak też inny – bardziej biznesowy powód. Bez wątpienia Google podejmuje walkę z Amazonem, który zajmuje sporą część rynku merchant na świecie.

Google Shopping bez opłat

Zniesienie opłat za korzystanie z Google Shopping wejdzie w życie w Stanach Zjednoczonych pod koniec kwietnia, a w pozostałych krajach do końca tego roku. Zmiana oznacza, że w wynikach wyszukiwania w sekcji “Zakupy” będą wyświetlane wyniki organiczne. Bez wątpienia pojawi się większa konkurencja w Google Zakupy i nadal będzie można wyróżniać się ze swoim produktami płacąc za wyniki sponsorowane.

Produkty sponsorowane będą pojawiać się u góry i na dole wyników wyszukiwania w Google Zakupy. Zmiana nie wpłynie na ogólne wyniki wyszukiwania, w których nadal zostanie zachowana forma karuzeli z wynikami sponsorowanymi.

Google Shopping bez opłat - Google zakupy za darmo

Integracje w Google Zakupy

Oprócz otwierania się na większą ilość użytkowników, Google zapowiada też partnerstwo z PayPal, które ułatwią korzystanie z platformy. Użytkownicy korzystający z PayPal będą mogli połączyć je z Google Merchant Center, co przyspieszy weryfikację.

Dodatkowo, aby ułatwić wgrywanie feedu produktowego, Google udostępnia integrację między innymi z Shopify, WooCommerce oraz BigCommerce.

(3)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing i employer branding. Jej doświadczenie sprawiło, że uwielbia myślenie projektowe i analityczne, i w taki sposób podchodzi do każdego zadania. Gryfno frelka, miłośniczka podróży, języków i muzyki, w wolnej chwili odkrywa nowe seriale albo chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

5 powodów, dlaczego SEO wymaga czasu

5 powodów, dlaczego SEO wymaga czasu

Jeśli to czytasz, zapewne myślisz o tym, że potrzebujesz działań SEO dla Twojego biznesu. Czujesz już, że lepsza pozycja w Google to więcej Klientów i większe zyski. Tylko… dlaczego to musi aż tyle trwać? Zewsząd słyszysz, że to praca na miesiące, a nawet lata, a Ty chcesz efektów tu i teraz. Czy to możliwe, aby inwestycja w SEO w ciągu miesiąca przyniosła Ci wymierne korzyści na lata?

Czytaj więcej
SEO dla branży edukacyjnej. Jak ją pozycjonować?

SEO dla branży edukacyjnej. Jak ją pozycjonować?

W post-pandemicznej rzeczywistości większość biznesów z branży edukacyjnej przeniosła się ze świata offline do online. Konkurencja w internecie rośnie z dnia na dzień. Codziennie pojawiają się tam nowe szkolenia, platformy edukacyjne, trenerzy i coachowie. Publiczne i prywatne uczelnie przeszły na tryb zdalny nauki i pozyskują nowych studentów online. Te nowe rynkowe realia wymuszają na branży edukacyjnej inwestycję w SEO.

Czytaj więcej