Zakupy Google za darmo? Google znosi opłaty za korzystanie z platformy

Zakupy Google za darmo? Google znosi opłaty za korzystanie z platformy

Po 8 latach działania Google decyduje się na otwarcie swojej platformy Google Shopping za darmo dla wszystkich użytkowników. Co to oznacza dla reklamodawców? Co się zmieni? Czytaj więcej!

Ostatnio na naszym blogu: Jak porównać oferty agencji SEO?

Google Zakupy działa na rynku światowym od 2012 roku (do Polski dotarło rok później). W ostatnim czasie obserwujemy sporo zmian, które ułatwiają korzystanie z platformy. Wiele z nich było spowodowanych kontrowersjami, jakie firma wywołała w ostatnich latach. W 2017 roku Komisja Europejska nałożyła rekordową karę finansową na Google za faworyzowanie swojej wyszukiwarki i nadużywanie swojej pozycji w celu budowania monopolu. Więcej o tym przeczytasz na naszej stronie: https://delante.pl/css-delante-shopping-platform/

W tym tygodniu Google zapowiedziało kolejną zmianę – zniesienie opłat za korzystanie z Google Shopping na stałe. Jak mówi Bill Ready w swoim blogpoście, decyzja ta jest spowodowana obecną sytuacją na świecie i epidemią koronawirusa. Wiele sklepów stacjonarnych było zmuszonych zamknąć drzwi dla swoich klientów, a sprzedaż w wielu branżach przeniosła się do internetu.

Widzę tutaj jednak też inny – bardziej biznesowy powód. Bez wątpienia Google podejmuje walkę z Amazonem, który zajmuje sporą część rynku merchant na świecie.

Google Shopping bez opłat

Zniesienie opłat za korzystanie z Google Shopping wejdzie w życie w Stanach Zjednoczonych pod koniec kwietnia, a w pozostałych krajach do końca tego roku. Zmiana oznacza, że w wynikach wyszukiwania w sekcji “Zakupy” będą wyświetlane wyniki organiczne. Bez wątpienia pojawi się większa konkurencja w Google Zakupy i nadal będzie można wyróżniać się ze swoim produktami płacąc za wyniki sponsorowane.

Produkty sponsorowane będą pojawiać się u góry i na dole wyników wyszukiwania w Google Zakupy. Zmiana nie wpłynie na ogólne wyniki wyszukiwania, w których nadal zostanie zachowana forma karuzeli z wynikami sponsorowanymi.

Google Shopping bez opłat - Google zakupy za darmo

Integracje w Google Zakupy

Oprócz otwierania się na większą ilość użytkowników, Google zapowiada też partnerstwo z PayPal, które ułatwią korzystanie z platformy. Użytkownicy korzystający z PayPal będą mogli połączyć je z Google Merchant Center, co przyspieszy weryfikację.

Dodatkowo, aby ułatwić wgrywanie feedu produktowego, Google udostępnia integrację między innymi z Shopify, WooCommerce oraz BigCommerce.

(3)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej