Po 8 latach działania Google decyduje się na otwarcie swojej platformy Google Shopping za darmo dla wszystkich użytkowników. Co to oznacza dla reklamodawców? Co się zmieni? Czytaj więcej!
Google Zakupy działa na rynku światowym od 2012 roku (do Polski dotarło rok później). W ostatnim czasie obserwujemy sporo zmian, które ułatwiają korzystanie z platformy. Wiele z nich było spowodowanych kontrowersjami, jakie firma wywołała w ostatnich latach. W 2017 roku Komisja Europejska nałożyła rekordową karę finansową na Google za faworyzowanie swojej wyszukiwarki i nadużywanie swojej pozycji w celu budowania monopolu. Więcej o tym przeczytasz na naszej stronie: https://delante.pl/css-delante-shopping-platform/
W tym tygodniu Google zapowiedziało kolejną zmianę - zniesienie opłat za korzystanie z Google Shopping na stałe. Jak mówi Bill Ready w swoim blogpoście, decyzja ta jest spowodowana obecną sytuacją na świecie i epidemią koronawirusa. Wiele sklepów stacjonarnych było zmuszonych zamknąć drzwi dla swoich klientów, a sprzedaż w wielu branżach przeniosła się do internetu.
Widzę tutaj jednak też inny - bardziej biznesowy powód. Bez wątpienia Google podejmuje walkę z Amazonem, który zajmuje sporą część rynku merchant na świecie.
Google Shopping bez opłat
Zniesienie opłat za korzystanie z Google Shopping wejdzie w życie w Stanach Zjednoczonych pod koniec kwietnia, a w pozostałych krajach do końca tego roku. Zmiana oznacza, że w wynikach wyszukiwania w sekcji “Zakupy” będą wyświetlane wyniki organiczne. Bez wątpienia pojawi się większa konkurencja w Google Zakupy i nadal będzie można wyróżniać się ze swoim produktami płacąc za wyniki sponsorowane.
Produkty sponsorowane będą pojawiać się u góry i na dole wyników wyszukiwania w Google Zakupy. Zmiana nie wpłynie na ogólne wyniki wyszukiwania, w których nadal zostanie zachowana forma karuzeli z wynikami sponsorowanymi.
Integracje w Google Zakupy
Oprócz otwierania się na większą ilość użytkowników, Google zapowiada też partnerstwo z PayPal, które ułatwią korzystanie z platformy. Użytkownicy korzystający z PayPal będą mogli połączyć je z Google Merchant Center, co przyspieszy weryfikację.
Dodatkowo, aby ułatwić wgrywanie feedu produktowego, Google udostępnia integrację między innymi z Shopify, WooCommerce oraz BigCommerce.
W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.