Zakupy Google za darmo? Google znosi opłaty za korzystanie z platformy

Zakupy Google za darmo? Google znosi opłaty za korzystanie z platformy

Po 8 latach działania Google decyduje się na otwarcie swojej platformy Google Shopping za darmo dla wszystkich użytkowników. Co to oznacza dla reklamodawców? Co się zmieni? Czytaj więcej!

Ostatnio na naszym blogu: Obawy przed SEO – dlaczego przedsiębiorcy boją się inwestować w pozycjonowanie?

Google Zakupy działa na rynku światowym od 2012 roku (do Polski dotarło rok później). W ostatnim czasie obserwujemy sporo zmian, które ułatwiają korzystanie z platformy. Wiele z nich było spowodowanych kontrowersjami, jakie firma wywołała w ostatnich latach. W 2017 roku Komisja Europejska nałożyła rekordową karę finansową na Google za faworyzowanie swojej wyszukiwarki i nadużywanie swojej pozycji w celu budowania monopolu. Więcej o tym przeczytasz na naszej stronie: https://delante.pl/css-delante-shopping-platform/

W tym tygodniu Google zapowiedziało kolejną zmianę – zniesienie opłat za korzystanie z Google Shopping na stałe. Jak mówi Bill Ready w swoim blogpoście, decyzja ta jest spowodowana obecną sytuacją na świecie i epidemią koronawirusa. Wiele sklepów stacjonarnych było zmuszonych zamknąć drzwi dla swoich klientów, a sprzedaż w wielu branżach przeniosła się do internetu.

Widzę tutaj jednak też inny – bardziej biznesowy powód. Bez wątpienia Google podejmuje walkę z Amazonem, który zajmuje sporą część rynku merchant na świecie.

Google Shopping bez opłat

Zniesienie opłat za korzystanie z Google Shopping wejdzie w życie w Stanach Zjednoczonych pod koniec kwietnia, a w pozostałych krajach do końca tego roku. Zmiana oznacza, że w wynikach wyszukiwania w sekcji “Zakupy” będą wyświetlane wyniki organiczne. Bez wątpienia pojawi się większa konkurencja w Google Zakupy i nadal będzie można wyróżniać się ze swoim produktami płacąc za wyniki sponsorowane.

Produkty sponsorowane będą pojawiać się u góry i na dole wyników wyszukiwania w Google Zakupy. Zmiana nie wpłynie na ogólne wyniki wyszukiwania, w których nadal zostanie zachowana forma karuzeli z wynikami sponsorowanymi.

Google Shopping bez opłat - Google zakupy za darmo

Integracje w Google Zakupy

Oprócz otwierania się na większą ilość użytkowników, Google zapowiada też partnerstwo z PayPal, które ułatwią korzystanie z platformy. Użytkownicy korzystający z PayPal będą mogli połączyć je z Google Merchant Center, co przyspieszy weryfikację.

Dodatkowo, aby ułatwić wgrywanie feedu produktowego, Google udostępnia integrację między innymi z Shopify, WooCommerce oraz BigCommerce.

(3)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing i employer branding. Jej doświadczenie sprawiło, że uwielbia myślenie projektowe i analityczne, i w taki sposób podchodzi do każdego zadania. Gryfno frelka, miłośniczka podróży, języków i muzyki, w wolnej chwili odkrywa nowe seriale albo chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Obawy przed SEO – dlaczego przedsiębiorcy boją się inwestować w pozycjonowanie?

Obawy przed SEO – dlaczego przedsiębiorcy boją się inwestować w pozycjonowanie?

Słyszałeś o pozycjonowaniu w Google? Masz świadomość, że konkurujące z Tobą firmy inwestują w takie działania i w związku z tym ich strony pojawiają się na wysokich pozycjach w wynikach organicznych na istotne dla Ciebie frazy? Dzięki temu marki te prawdopodobnie docierają do wielu klientów. Mimo tej wiedzy boisz się inwestować w SEO? Czy masz się przed czym wzbraniać? Sprawdziliśmy, dlaczego przedsiębiorcy obawiają się SEO.

Czytaj więcej
Edytor tekstów Semstorm - czy dobrze działa?

Edytor tekstów Semstorm - czy dobrze działa?

Działania SEO to złożony proces, na który składa się wiele czynników. Jednym z nich bez wątpienia są treści publikowane na stronie wraz z odpowiednią optymalizacją. Aby ułatwić sobie to zadanie, można wykorzystać różnorodne narzędzia, które usprawnią tworzenie treści i polepszą ich jakość pod kątem SEO. Jednym z nich jest edytor tekstów oferowany przez narzędzie Semstorm. Sprawdzimy, czy warto z niego korzystać!

Czytaj więcej