.animate-view{opacity: 1 !important;}

Ulepszenie algorytmu MUM – walka Google z fałszywymi informacjami

2min.

Komentarze:1

Ulepszenie algorytmu MUM – walka Google z fałszywymi informacjami
19 sierpnia 2022
Google podejmuje walkę z fałszywymi, wprowadzającymi w błąd treściami, na które użytkownicy mogą natrafić w sieci. Krokiem w stronę bardziej wartościowych wyników pojawiających się na pierwszych miejscach SERP jest kolejna aktualizacja algorytmu MUM. Co zmieniło się tym razem?

2min.

Komentarze:1

Trochę o samym MUM

MUM, czyli Google Multitask Unified Model, to algorytm, a w zasadzie wiele małych algorytmów składających się na wykorzystywaną przez wyszukiwarkę technologię, dzięki której ma ona lepiej zrozumieć zapytanie użytkownika i podsunąć mu trafniejsze odpowiedzi. Jego wdrożenie rozpoczęło się w połowie 2021 roku i było tak naprawdę kontynuacją działań zapoczątkowanych przez aktualizację BERT, której celem było lepsze rozumienie zapytań internautów.

Co zmieniło się w ostatnich dniach?

Tydzień temu mieliśmy do czynienia z kolejną aktualizacją MUM. Tym razem jego modyfikacja dotyczyła ulepszenia działań Google w zakresie identyfikacji zgodności wielu wysokiej jakości źródeł, a tym samym ustalenia, czy dana treść prezentuje najbardziej wiarygodną wersję danego faktu.

Jak będzie to działać?

Wprowadzone zmiany wymuszają na robotach porównanie tego, co pojawia się jako featured snippets z innymi źródłami postrzeganymi przez Google jako wiarygodne i jakościowe. Jeśli system odkryje zgodność, wynik pozostanie wyróżnionymi na pozycji zerowej, jednak jeśli będą one prezentować inną wersję danej informacji, zostanie on usunięty z tego miejsca. Użytkownik zostanie także poinformowany o sytuacji, kiedy Google nie może w pełni potwierdzić wiarygodności danej informacji, ponieważ ma do tego zbyt mało zasobów. Co ważne, system jest w stanie porównać treści nawet w przypadku, kiedy używają one zupełnie innych słów. Istotną zmianą jest także to, że od teraz MUM jest w stanie określić, które zapytania potrzebują wyświetlenia featured snippetów, a które są lepiej obsługiwane bez nich. Szacuje się, że aktualizacja doprowadziła do zmniejszenia częstotliwości ich pojawiania się aż o 40%. (źródło) jak pozyskiwać klientów baner  

Inne zmiany

Wraz z aktualizacją MUM Google wprowadza również dodatkowe funkcje, które mają pomóc użytkowników w znalezieniu informacji, którym mogą zaufać. W jaki sposób? Między innymi przez rozszerzenie funkcji "O tym wyniku" (“About This Results”) o takie informacje jak źródło czy opinie o nim. W tym momencie opcja ta została rozszerzona na inne wersje językowe wyszukiwarki jak włoska, francuska, niemiecka czy hiszpańska. Wciąż czekamy na możliwość przetestowania jej na polskich wynikach wyszukiwania. Aktualizacja MUM to kolejny krok w stronę poprawy jakości informacji, na które możemy natrafić w wynikach wyszukiwania. Zmiany zmierzające w tym kierunku to jeden z większych trendów, które można zaobserwować w działaniach Google, dlatego możemy mieć pewność, że w przyszłości będzie on kontynuowany.
Autor
Kasia Walczyk SEO Delante
Autor
Kasia Walczyk

Junior SEO Specialist

Autor
Kasia Walczyk SEO Delante
Autor
Kasia Walczyk

Junior SEO Specialist

Komentarze

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM