Jak pozycjonować biuro nieruchomości?

Podmiejskie, nowe inwestycje coraz częściej rywalizują z mieszkaniami pochodzącymi z rynku wtórnego. Deweloperzy szukają coraz to nowszych rozwiązań infrastrukturalnych oraz architektonicznych, tak by zadowolić klientów.
Branża nieruchomości jest branżą konkurencyjną, obostrzoną dużą ilością regulacji prawnych i charakteryzującą się obszernym procesem decyzyjnym przyszłego nabywcy. Podpisanie umowy to punkt kulminacyjny, jednak bardzo istotny jest pierwszy kontakt. Idealna do tego jest strona internetowa, dlatego warto postawić na efektywne pozycjonowanie.
Rynek nieruchomości w Polsce rozwija się bardzo szybko. Powstaje coraz więcej nowych, deweloperskich inwestycji. Pod względem typów nieruchomości, według Morizon.pl, popyt na 2018 rok rozkłada się następująco:
Inwestycje w nieruchomości z roku na rok odnotowują znaczne wzrosty. Co sprawia, że Polska jest ciągle atrakcyjna dla inwestorów? Wszystko dzięki stabilnej sytuacji makroekonomicznej. W 2018 roku rynek ten osiągnął rekordowy wynik w historii – aż 7,2 mld EUR.
W naszym kraju nie istnieje wykaz mówiący o tym, jaka jest obecnie liczba agentów czy nieruchomości. Możemy jednak bazować na danych statystycznych.
W Polsce Licencję Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami otrzymało ponad 17 000 osób. Niestety, większość agentów nie posiada indywidualnej licencji i działa pod nadzorem osoby licencjonowanej. Szacuje się, że w 2014 roku osób zajmujących się pośrednictwem było około 40 000. Według jednego z największych serwisów z polecanymi biurami nieruchomości otodom.pl zarejestrowanych jest 6 648 agencji.
Obecnie bardziej niż kiedykolwiek ludzie szukają domów w internecie. W 2016 roku aż 86% kupujących domy uznała witryny internetowe za źródło najbardziej przydatne. Dlatego ważne jest utrzymanie stałego ruchu na stronie – co jednak nie przyniesie korzyści na stronie bez konwersji.
Cele konwersji są bardzo różne. Użytkownicy powinni zapoznać się nie tylko z treścią na stronie, ale również zostać zachęceni do pierwszego kontaktu. Dla branży nieruchomości konwersją będzie więc kontakt z agentem – zarówno mailowy, przez formularz, telefoniczny czy też wizyta w biurze nieruchomości.
Istnieją różne rodzaje konwersji:
Wielu pośredników handlu nieruchomościami obsługuje kilka miast czy regionów, dlatego po uruchomieniu witryny warto skupić się na głównym mieście, w którym prowadzisz swoją działalność oraz na lokalnym pozycjonowaniu.
Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem docelowych lokalnych słów kluczowych takich jak:
Takie frazy powinny pojawiać się na stronach na całej witrynie. W tytułach podstron uwzględniaj lokalne słowa kluczowe, tak by przekształcić treść w przydatną dla potencjalnego klienta. Im bardziej ukierunkowujesz swoją stronę tym lepiej. Istotne jest przechwytywanie lokalnego ruchu – wzrasta wtedy szansa zbudowania ruchu na stronie oraz oferowanie bardziej konkurencyjnych warunków.
Istotne jest, by firmy lokalne znalazły się maksymalnie na trzeciej pozycji na mapach Google. Gdy potencjalni klienci szukają lokalnego przedsiębiorstwa, zwracają uwagę na pakiet map, który zawiera strony Google Moja Firma. Zajmując większą część ekranu, użytkownicy zainteresują się w pierwszej kolejności tymi wynikami wyszukiwań, które zawierają również migawki, recenzje, oceny oraz wskazówki Map Google.
Według danych statystycznych, około 90% klientów czyta recenzje przed pierwszym kontaktem z firmą, a aż 72% podejmuje działanie tylko, gdy firma posiada pozytywne recenzje. Pomagają one nie tylko zdobyć zaufanie potencjalnego klienta, ale również są ważnym czynnikiem rankingowym.
Znaczenie recenzji z roku na rok rośnie coraz szybciej. W 2015 roku wynosiły zaledwie 10,8% skuteczności w pozycjonowaniu. Teraz przedstawia się to w taki sposób:
Linki zewnętrzne to łącza, które przekierowują odwiedzających z innych stron internetowych do naszej witryny. W przypadku branży nieruchomości istotne jest umieszczenie linków na wysoko rankujących stronach branżowych lub blogach tematycznych. Budujemy dzięki temu nasz wizerunek, kreujemy się na eksperta w danej dziedzinie oraz wzmacniamy autorytet naszej domeny.
Gdzie najlepiej umieszczać linki zewnętrzne?
Wartościowy opis to podstawa każdej podstrony. Bardzo często spotykamy się z duplikowaniem treści ze stronami producentów czy podstronami innych kategorii, co jest złym nawykiem. Przez to narażamy się nie tylko na kradzież czyichś treści, ale również na to, że roboty Google szybko wykryją zduplikowany content i obniżą nasze szanse na dobre miejsce w wynikach wyszukiwania.
Właśnie dlatego opisy powinny być szczegółowe oraz unikalne. Powinny informować o wszelkich niezbędnych informacjach na temat nieruchomości i zawierać słowa kluczowe – jednak bez utraty naturalności. Zalecana długość opisu na podstronie ofertowej to około 250-500 słów.
Title to tytuł strony, który pojawia się w wynikach wyszukiwania. Gdy chcemy go zoptymalizować, musimy pamiętać o tym, aby jego długość wynosiła około 50-60 znaków. Musi też posiadać jedno słowo kluczowe, a każda podstrona powinna mieć unikalny tytuł. Istotne jest również umieszczenie nazwy swojej firmy na końcu, dzięki czemu wpłyniesz na jej rozpoznawalność.
Meta Description jest to opis, który wyświetla się pod tytułem. Ma on około 160 znaków oraz zawiera najważniejsze informacje dotyczące danej inwestycji. Powinien brzmieć naturalnie oraz zachęcać do odwiedzenia naszej strony. Nie zapomnij umieścić w meta description słowa kluczowego.
Hierarchia nagłówków jest bardzo istotna w procesie optymalizacji strony. Do dyspozycji posiadamy aż 6 rodzajów nagłówków, od H1 do H6. Bardzo ważne jest kierowanie się podstawowymi zasadami formułowania treści, nagłówków oraz akapitów.
Nagłówek H1 ma największe znaczenie i powinien być zastosowany tylko raz na konkretnej podstronie, w formie tytułu strony czy artykułu. Kolejnym jest nagłówek H2, który sprawdza się jako kategoria bądź śródtytuł.
Jednym z klientów naszej firmy z branży nieruchomości jest IbudHaus system. Jest to strona, która doskonale ilustruje jaki wpływ na zwiększenie przychodów może mieć pozycjonowanie. Nasze działania skupiliśmy na doborze odpowiednich słów kluczowych, linkowaniu zewnętrznym, optymalizacji podstron oraz unikalnych treściach.
Dzięki podjęciu odpowiednich działań przyczyniliśmy się do wzrostu ruchu organicznego:
Chcesz, aby Twoja strona nieruchomości była prawdziwą wizytówką Twojej działalności? Zacznij od dokładnej analizy konkurencji, optymalizacji strony pod kątem urządzeń mobilnych i wdrożenia strategii content marketingu. Pamiętaj, że pozycjonowanie branży nieruchomości to ciągły proces, który wymaga regularnych działań. Nie zapominaj o budowaniu wartościowych relacji z klientami i zachęcaniu ich do dzielenia się opiniami. A jeśli potrzebujesz wsparcia w realizacji tych celów, nasi specjaliści chętnie Ci pomogą!
Chcesz wdrożyć SEO na Twojej stronie z nieruchomościami? Sprawdź nasz poradnik: pozycjonowanie stron.