Charakterystyka branży nieruchomości w Polsce
Rynek nieruchomości w Polsce rozwija się bardzo szybko. Powstaje coraz więcej nowych, deweloperskich inwestycji. Pod względem typów nieruchomości, według Morizon.pl, popyt na 2018 rok rozkłada się następująco:- mieszkania 51,26%,
- domy 35,85%,
- działki 8,64%,
- budowle komercyjne 4,25%.
Konkurencja na rynku nieruchomości w Polsce
W naszym kraju nie istnieje wykaz mówiący o tym, jaka jest obecnie liczba agentów czy nieruchomości. Możemy jednak bazować na danych statystycznych. W Polsce Licencję Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami otrzymało ponad 17 000 osób. Niestety, większość agentów nie posiada indywidualnej licencji i działa pod nadzorem osoby licencjonowanej. Szacuje się, że w 2014 roku osób zajmujących się pośrednictwem było około 40 000. Według jednego z największych serwisów z polecanymi biurami nieruchomości otodom.pl zarejestrowanych jest 6 648 agencji.Największe sieci biur nieruchomości w Polsce:
- Home Broker
- Metrohouse
- Freedom Nieruchomości
- Północ Nieruchomości
- RE/MAX
- WGN
Współczynnik konwersji
Obecnie bardziej niż kiedykolwiek ludzie szukają domów w internecie. W 2016 roku aż 86% kupujących domy uznała witryny internetowe za źródło najbardziej przydatne. Dlatego ważne jest utrzymanie stałego ruchu na stronie - co jednak nie przyniesie korzyści na stronie bez konwersji. Cele konwersji są bardzo różne. Użytkownicy powinni zapoznać się nie tylko z treścią na stronie, ale również zostać zachęceni do pierwszego kontaktu. Dla branży nieruchomości konwersją będzie więc kontakt z agentem - zarówno mailowy, przez formularz, telefoniczny czy też wizyta w biurze nieruchomości. Istnieją różne rodzaje konwersji:SEO w branży nieruchomości - jak zwiększyć ruch na stronie agencji nieruchomości?
1. Pozycjonowanie lokalne:
- Docelowe lokalne słowa kluczowe
- Zoptymalizuj swoją lokalną stronę pod Google Moja Firma
- Skoncentruj się na jakości recenzji
2. Linkowanie zewnętrzne
Linki zewnętrzne to łącza, które przekierowują odwiedzających z innych stron internetowych do naszej witryny. W przypadku branży nieruchomości istotne jest umieszczenie linków na wysoko rankujących stronach branżowych lub blogach tematycznych. Budujemy dzięki temu nasz wizerunek, kreujemy się na eksperta w danej dziedzinie oraz wzmacniamy autorytet naszej domeny. Gdzie najlepiej umieszczać linki zewnętrzne?- katalogi
- blogi tematyczne
- strony branżowe
- profile społecznościowe
3. Optymalizacje
- Unikalne opisy produktów
- Title oraz Meta Description
- Nagłówki
4. Case Study
Jednym z klientów naszej firmy z branży nieruchomości jest IbudHaus system. Jest to strona, która doskonale ilustruje jaki wpływ na zwiększenie przychodów może mieć pozycjonowanie. Nasze działania skupiliśmy na doborze odpowiednich słów kluczowych, linkowaniu zewnętrznym, optymalizacji podstron oraz unikalnych treściach. Dzięki podjęciu odpowiednich działań, przyczyniliśmy się do wzrostu ruchu organicznego:Pozycjonowanie branży nieruchomości - podsumowanie:
Podczas pozycjonowania stron branży nieruchomości, największą uwagę powinniśmy zwrócić na rzeczy takie jak:- Współczynnik konwersji
- Pozycjonowanie lokalne - Docelowe lokalne słowa kluczowe - Optymalizacje pod kątem Google Moja Firma - Jakość recenzji
- Linkowanie zewnętrzne
- Optymalizacja stron - Unikatowe opisy produktów - Title oraz Meta Description - Nagłówki