Branża nieruchomości – jak ją pozycjonować?

Branża nieruchomości – jak ją pozycjonować?

Rynek nieruchomości to coraz bardziej konkurencyjna branża w Polsce. Deweloperzy rywalizują między sobą, a cały proces decyzyjny jest bardzo długi. Dlatego warto zastanowić się, jak zachęcić klienta do pierwszego kontaktu. Pomoże Ci w tym skuteczne pozycjonowanie.

Ostatnio na naszym blogu: Google potwierdza listopadowy update wyszukiwania lokalnego

Podmiejskie, nowe inwestycje coraz częściej rywalizują z mieszkaniami pochodzącymi z rynku wtórnego. Deweloperzy szukają coraz to nowszych rozwiązań infrastrukturalnych oraz architektonicznych, tak by zadowolić klientów.

Branża nieruchomości jest branżą konkurencyjną, obostrzoną dużą ilością regulacji prawnych i charakteryzującą się obszernym procesem decyzyjnym przyszłego nabywcy. Podpisanie umowy to punkt kulminacyjny, jednak bardzo istotny jest pierwszy kontakt. Idealna do tego jest strona internetowa, dlatego warto postawić na efektywne pozycjonowanie.

Charakterystyka branży nieruchomości w Polsce

Rynek nieruchomości w Polsce rozwija się bardzo szybko. Powstaje coraz więcej nowych, deweloperskich inwestycji. Pod względem typów nieruchomości, według Morizon.pl, popyt na 2018 rok rozkłada się następująco:

  • mieszkania 51,26%,
  • domy 35,85%,
  • działki 8,64%,
  • budowle komercyjne 4,25%.

Inwestycje w nieruchomości z roku na rok odnotowują znaczne wzrosty. Co sprawia, że Polska jest ciągle atrakcyjna dla inwestorów? Wszystko dzięki stabilnej sytuacji makroekonomicznej. W 2018 roku rynek ten osiągnął rekordowy wynik w historii – aż 7,2 mld EUR.

Inwestycje w nieruchomości komercyjne w Polsce

Podział rynku inwestycji nieruchomościowych w Polsce
Źródło: https://www.ey.com

Konkurencja na rynku nieruchomości w Polsce

W naszym kraju nie istnieje wykaz mówiący o tym, jaka jest obecnie liczba agentów czy nieruchomości. Możemy jednak bazować na danych statystycznych.

W Polsce Licencję Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami otrzymało ponad 17 000 osób. Niestety, większość agentów nie posiada indywidualnej licencji i działa pod nadzorem osoby licencjonowanej. Szacuje się, że w 2014 roku osób zajmujących się pośrednictwem było około 40 000. Według jednego z największych serwisów z polecanymi biurami nieruchomości otodom.pl zarejestrowanych jest 6 648 agencji.

Największe sieci biur nieruchomości w Polsce:

  1. Home Broker
  2. Metrohouse
  3. Freedom Nieruchomości
  4. Północ Nieruchomości
  5. RE/MAX
  6. WGN

Współczynnik konwersji

Obecnie bardziej niż kiedykolwiek ludzie szukają domów w internecie. W 2016 roku aż 86% kupujących domy uznała witryny internetowe za źródło najbardziej przydatne. Dlatego ważne jest utrzymanie stałego ruchu na stronie – co jednak nie przyniesie korzyści na stronie bez konwersji.

Cele konwersji są bardzo różne. Użytkownicy powinni zapoznać się nie tylko z treścią na stronie, ale również zostać zachęceni do pierwszego kontaktu. Dla branży nieruchomości konwersją będzie więc kontakt z agentem – zarówno mailowy, przez formularz, telefoniczny czy też wizyta w biurze nieruchomości.

Ilość konwersji - definicja

Istnieją różne rodzaje konwersji:

konwersja definicja

SEO w branży nieruchomości – jak zwiększyć ruch na stronie agencji nieruchomości?

1. Pozycjonowanie lokalne:

  • Docelowe lokalne słowa kluczowe

Wielu pośredników handlu nieruchomościami obsługuje kilka miast czy regionów, dlatego po uruchomieniu witryny warto skupić się na głównym mieście, w którym prowadzisz swoją działalność oraz na lokalnym pozycjonowaniu.

Jeśli prowadzisz biznes w kilku miastach, warto stworzyć odrębne podstrony dla nich i zoptymalizować je pod odpowiednie słowa kluczowe.

Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem docelowych lokalnych słów kluczowych takich jak:

– [Miasto] nieruchomości

– [Miasto] agent nieruchomości

– Domy na sprzedaż [Miasto]

– Domy na sprzedaż [Miasto]

Słowa kluczowe w branży nieruchomości

Takie frazy powinny pojawiać się na stronach na całej witrynie. W tytułach podstron uwzględniaj lokalne słowa kluczowe, tak by przekształcić treść w przydatną dla potencjalnego klienta. Im bardziej ukierunkowujesz swoją stronę tym lepiej. Istotne jest przechwytywanie lokalnego ruchu – wzrasta wtedy szansa zbudowania ruchu na stronie oraz oferowanie bardziej konkurencyjnych warunków.

  • Zoptymalizuj swoją lokalną stronę pod Google Moja Firma

Istotne jest by firmy lokalne znalazły się maksymalnie na trzeciej pozycji na mapach Google. Gdy potencjalni klienci szukają lokalnego przedsiębiorstwa, zwracają uwagę na pakiet map, który zawiera strony Google Moja Firma. Zajmując większą część ekranu, użytkownicy zainteresują się w pierwszej kolejności tymi wynikami wyszukiwań, które zawierają również migawki, recenzje, oceny oraz wskazówki Map Google.

Mapy Google Branża Nieruchomości

  • Skoncentruj się na jakości recenzji

Według danych statystycznych, około 90% klientów czyta recenzje przed pierwszym kontaktem z firmą, a aż 72% podejmuje działanie tylko gdy firma posiada pozytywne recenzje. Pomagają one nie tylko zdobyć zaufanie potencjalnego klienta, ale również są ważnym czynnikiem rankingowym.

Wyszukiwanie Lokalne Branża Nieruchomości

Znaczenie recenzji z roku na rok rośnie coraz szybciej. W 2015 roku wynosiły zaledwie 10,8% skuteczności w pozycjonowaniu. Teraz przedstawia się to w taki sposób:

Znacznie recenzji branża nieruchomości
Źródło: MOZ

2. Linkowanie zewnętrzne

Linki zewnętrzne to łącza, które przekierowują odwiedzających z innych stron internetowych do naszej witryny. W przypadku branży nieruchomości istotne jest umieszczenie linków na wysoko rankujących stronach branżowych lub blogach tematycznych. Budujemy dzięki temu nasz wizerunek, kreujemy się na eksperta w danej dziedzinie oraz wzmacniamy autorytet naszej domeny.

Gdzie najlepiej umieszczać linki zewnętrzne?

– katalogi

– blogi tematyczne

– strony branżowe

– profile społecznościowe

3. Optymalizacje

  • Unikalne opisy produktów

Wartościowy opis to podstawa każdej podstrony. Bardzo często spotykamy się z duplikowaniem treści ze stronami producentów czy podstronami innych kategorii, co jest złym nawykiem. Przez to narażamy się nie tylko na kradzież czyichś treści, ale również na to, że roboty Google szybko wykryją zduplikowany content i obniżą nasze szanse na dobre miejsce w wynikach wyszukiwania.

Właśnie dlatego opisy powinny być szczegółowe oraz unikalne. Powinny informować o wszelkich niezbędnych informacjach na temat nieruchomości i zawierać słowa kluczowe – jednak bez utraty naturalności. Zalecana długość opisu na podstronie ofertowej to około 250-500 słów.

  • Title oraz Meta Description

Title to tytuł strony, który pojawia się w wynikach wyszukiwania. Gdy chcemy go zoptymalizować, musimy pamiętać o tym aby jego długość wynosiła około 50-60 znaków. Musi też posiadać jedno słowo kluczowe a każda podstrona powinna mieć unikalny tytuł. Istotne jest również umieszczenie nazwy swojej firmy na końcu, dzięki czemu wpłyniesz na jej rozpoznawalność.

Meta Description jest to opis, który wyświetla się pod tytułem. Ma on około 160 znaków oraz zawiera najważniejsze informacje dotyczące danej inwestycji. Powinien brzmieć naturalnie oraz zachęcać do odwiedzenia naszej strony. Nie zapomnij umieścić w meta description słowa kluczowego.

Meta description branża nieruchomości

  • Nagłówki

Hierarchia nagłówków jest bardzo istotna w procesie optymalizacji strony. Do dyspozycji posiadamy aż 6 rodzajów nagłówków, od H1 do H6. Bardzo ważne jest kierowanie się podstawowymi zasadami formułowania treści, nagłówków oraz akapitów.

Nagłówki branża nieruchomości

Nagłówek H1 ma największe znaczenie i powinien być zastosowany tylko raz na konkretnej podstronie, w formie tytułu strony czy artykułu. Kolejnym jest nagłówek H2, który sprawdza się jako kategoria bądź śródtytuł.

4. Case Study

Jednym z klientów naszej firmy z branży nieruchomości jest IbudHaus system. Jest to strona, która doskonale ilustruje jaki wpływ na zwiększenie przychodów może mieć pozycjonowanie. Nasze działania skupiliśmy na doborze odpowiednich słów kluczowych, linkowaniu zewnętrznym, optymalizacji podstron oraz unikalnych treściach.

Dzięki podjęciu odpowiednich działań, przyczyniliśmy się do wzrostu ruchu organicznego:

Wzrost ruchu organicznego ibudhaus system

Podsumowanie:

Podczas pozycjonowania stron branży nieruchomości, największą uwagę powinniśmy zwrócić na rzeczy takie jak:

  • Współczynnik konwersji
  • Pozycjonowanie lokalne
    – Docelowe lokalne słowa kluczowe
    – Optymalizacje pod kątem Google Moja Firma
    – Jakość recenzji
  • Linkowanie zewnętrzne
  • Optymalizacja stron
    – Unikatowe opisy produktów
    – Title oraz Meta Description
    – Nagłówki
  5,00 / 5 ( 4 )
Autor
Junior SEO Specialist - Kasia

Junior SEO Specialist

W Delante od grudnia 2018. Swoje pierwsze zawodowe kroki stawiała przy organizacji dużych eventów. Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka tańca, muzyki oraz dobrego kina. Uwielbia słuchać ludzi oraz dyskutować z osobami o przeciwstawnych poglądach.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.