Konwersja

Co to jest konwersja? – Definicja

Konwersja to wykonanie pożądanego działania przez odbiorcę. Odbiorcą może być m.in. potencjalny klient lub czytelnik bloga, do którego kierujemy działania reklamowe lub działania SEO. Pożądane działanie definiowane jest na podstawie wyznaczonego celu na danej witrynie internetowej, np. zakup produktu w sklepie internetowym.

Konwersje, i jednocześnie efektywność naszej strony internetowej, możemy mierzyć za pomocą wskaźnika konwersji. Obliczamy go na podstawie wzoru:

Ilość konwersji (czyli ilość pożądanych czynności, które wykonał odbiorca) dzielimy przez ilość odwiedzin użytkowników na stronie, a następnie mnożymy razy 100%.

Konwersje można podzielić na makro i mikro konwersje. Makro konwersja to główny oczekiwany rezultat. Z kolei mikro konwersje to zbiór działań, które składają się na osiągnięcie większego celu (makro konwersji).

Przykłady konwersji:

W zależności od charakteru strony internetowej oraz wyznaczonego celu, konwersję możemy określić jako m.in. dokonanie zakupu, dodanie produktu do koszyka, zarejestrowanie konta na portalu czy obejrzenie filmu reklamowego. Jednym słowem na pytanie co to jest konwersja, każda osoba może odpowiedzieć w inny sposób, gdyż może mieć inne oczekiwania co do działań użytkowników odwiedzających jego stronę.

Konwersja definicja

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak zwiększyć konwersję oraz sprzedaż to polecamy zapoznać się z naszym blogowym wpisem.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej