Konwersja

Co to jest konwersja? – Definicja

Konwersja to wykonanie pożądanego działania przez odbiorcę. Odbiorcą może być m.in. potencjalny klient lub czytelnik bloga, do którego kierujemy działania reklamowe lub działania SEO. Pożądane działanie definiowane jest na podstawie wyznaczonego celu na danej witrynie internetowej, np. zakup produktu w sklepie internetowym.

Konwersje, i jednocześnie efektywność naszej strony internetowej, możemy mierzyć za pomocą wskaźnika konwersji. Obliczamy go na podstawie wzoru:

Ilość konwersji (czyli ilość pożądanych czynności, które wykonał odbiorca) dzielimy przez ilość odwiedzin użytkowników na stronie, a następnie mnożymy razy 100%.

Konwersje można podzielić na makro i mikro konwersje. Makro konwersja to główny oczekiwany rezultat. Z kolei mikro konwersje to zbiór działań, które składają się na osiągnięcie większego celu (makro konwersji).

Przykłady konwersji:

W zależności od charakteru strony internetowej oraz wyznaczonego celu, konwersję możemy określić jako m.in. dokonanie zakupu, dodanie produktu do koszyka, zarejestrowanie konta na portalu czy obejrzenie filmu reklamowego. Jednym słowem na pytanie co to jest konwersja, każda osoba może odpowiedzieć w inny sposób, gdyż może mieć inne oczekiwania co do działań użytkowników odwiedzających jego stronę.

Konwersja definicja

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak zwiększyć konwersję oraz sprzedaż to polecamy zapoznać się z naszym blogowym wpisem.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej