Konwersja

Co to jest konwersja? – Definicja

Konwersja to wykonanie pożądanego działania przez odbiorcę. Odbiorcą może być m.in. potencjalny klient lub czytelnik bloga, do którego kierujemy działania reklamowe lub działania SEO. Pożądane działanie definiowane jest na podstawie wyznaczonego celu na danej witrynie internetowej, np. zakup produktu w sklepie internetowym.

Konwersje, i jednocześnie efektywność naszej strony internetowej, możemy mierzyć za pomocą wskaźnika konwersji. Obliczamy go na podstawie wzoru:

Ilość konwersji (czyli ilość pożądanych czynności, które wykonał odbiorca) dzielimy przez ilość odwiedzin użytkowników na stronie, a następnie mnożymy razy 100%.

Konwersje można podzielić na makro i mikro konwersje. Makro konwersja to główny oczekiwany rezultat. Z kolei mikro konwersje to zbiór działań, które składają się na osiągnięcie większego celu (makro konwersji).

Przykłady konwersji:

W zależności od charakteru strony internetowej oraz wyznaczonego celu, konwersję możemy określić jako m.in. dokonanie zakupu, dodanie produktu do koszyka, zarejestrowanie konta na portalu czy obejrzenie filmu reklamowego. Jednym słowem na pytanie co to jest konwersja, każda osoba może odpowiedzieć w inny sposób, gdyż może mieć inne oczekiwania co do działań użytkowników odwiedzających jego stronę.

Konwersja definicja

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak zwiększyć konwersję oraz sprzedaż to polecamy zapoznać się z naszym blogowym wpisem.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej