Co to jest konwersja? – Definicja
Konwersja to wykonanie pożądanego działania przez odbiorcę. Odbiorcą może być m.in. potencjalny klient lub czytelnik bloga, do którego kierujemy działania reklamowe lub działania SEO. Pożądane działanie definiowane jest na podstawie wyznaczonego celu na danej witrynie internetowej, np. zakup produktu w sklepie internetowym.
Konwersje, i jednocześnie efektywność naszej strony internetowej, możemy mierzyć za pomocą wskaźnika konwersji. Obliczamy go na podstawie wzoru:
Ilość konwersji (czyli ilość pożądanych czynności, które wykonał odbiorca) dzielimy przez ilość odwiedzin użytkowników na stronie, a następnie mnożymy razy 100%.
Konwersje można podzielić na makro i mikro konwersje. Makro konwersja to główny oczekiwany rezultat. Z kolei mikro konwersje to zbiór działań, które składają się na osiągnięcie większego celu (makro konwersji).
Przykłady konwersji:
W zależności od charakteru strony internetowej oraz wyznaczonego celu, konwersję możemy określić jako m.in. dokonanie zakupu, dodanie produktu do koszyka, zarejestrowanie konta na portalu czy obejrzenie filmu reklamowego. Jednym słowem na pytanie co to jest konwersja, każda osoba może odpowiedzieć w inny sposób, gdyż może mieć inne oczekiwania co do działań użytkowników odwiedzających jego stronę.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak zwiększyć konwersję oraz sprzedaż to polecamy zapoznać się z naszym blogowym wpisem.