Meta Description

Co to jest Meta Description? – Definicja

Meta Description to fragment kodu strony internetowej, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania i odnosi się bezpośrednio do zawartości strony. I choć od 2009 roku znaczniki te nie są traktowane jako czynnik rankingowy Google (w przeciwieństwie do: element Title), to wciąż warto zadbać o ich dobrą jakość.

Tag meta description to unikalny opis, który zwiększa zainteresowanie, a tym samym poprawia współczynnik klikalności w dany wynik.

Meta description co to

Opis meta description – ­­­jak go przygotować?

  • upewnij się, że Twój opis zawiera między 150 a 160 znaków ­‑ w przeciwnym wypadku istnieje prawdopodobieństwo, że jego treść nie zostanie wyświetlona w całości,
  • zadbaj o merytoryczne, zachęcające użytkowników do kliknięcia w stronę treści,
  • miej na uwadze, aby każda podstrona Twojej strony internetowej miała osobny opis,
  • pamiętaj o tym, aby w meta description znalazły się słowa kluczowe oraz hasła, które przykują zainteresowanie danym produktem/usługą.
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej