Meta Description

Co to jest Meta Description? – Definicja

Meta Description to fragment kodu strony internetowej, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania i odnosi się bezpośrednio do zawartości strony. I choć od 2009 roku znaczniki te nie są traktowane jako czynnik rankingowy Google (w przeciwieństwie do: element Title), to wciąż warto zadbać o ich dobrą jakość.

Tag meta description to unikalny opis, który zwiększa zainteresowanie, a tym samym poprawia współczynnik klikalności w dany wynik.

Meta description co to

Opis meta description – ­­­jak go przygotować?

  • upewnij się, że Twój opis zawiera między 150 a 160 znaków ­‑ w przeciwnym wypadku istnieje prawdopodobieństwo, że jego treść nie zostanie wyświetlona w całości,
  • zadbaj o merytoryczne, zachęcające użytkowników do kliknięcia w stronę treści,
  • miej na uwadze, aby każda podstrona Twojej strony internetowej miała osobny opis,
  • pamiętaj o tym, aby w meta description znalazły się słowa kluczowe oraz hasła, które przykują zainteresowanie danym produktem/usługą.
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej