Mowa tutaj o materiał błyskawicznym, nazywanym także kanwą. Jest to pełnoekranowe środowisko, które otworzy się, gdy ktoś dotknie Twojej reklamy na urządzeniu mobilnym. Pozwala ono na stworzenie wyjątkowego doświadczenia, podczas którego odbiorca przyciągnięty zachęcającą formą może zwrócić większą uwagę na wyróżnione przez markę elementy. W konsekwencji może to zaowocować wysokim współczynnikiem klikalności.
Poniżej przykład materiału błyskawicznego w umiejscowieniu aktualności Instagrama
Materiały błyskawiczne posiadają szereg zalet, wyróżniających je na tle innych kreacji reklamowych. Są to między innymi:
W celu optymalnego wykorzystania możliwości materiałów błyskawicznych zalecamy stosowanie się do następujących praktyk:
Na poziomie tworzenia reklamy w Menedżerze reklam Meta wśród dostępnych do wyboru formatów wybierz ten odpowiadający Twoim potrzebom. W przypadku wyboru Kolekcji, w sekcji Miejsce docelowe bezpośrednio znajdziesz wówczas możliwość stworzenia materiału błyskawicznego. Z kolei w przypadku pozostałych formatów musisz zaznaczyć tę konkretną opcję spośród pozostałych.
A jak utworzyć materiał w pozostałych formatach?
Po kliknięciu przycisku “Utwórz nowe” zostaniesz przekierowany do sekcji wyboru szablonu, co dokładniej scharakteryzujemy w dalszej części wpisu.
Podczas tworzenia materiału błyskawicznego do dyspozycji twórców oddawanych jest kilka predefiniowanych motywów posiadających określony układ i funkcjonalności. Dodatkowo istnieje możliwość zdefiniowania własnego niestandardowego materiału błyskawicznego, dopasowanego do specyficznych potrzeb. Należy mieć na uwadzę, że nie każdy z szablonów może być możliwy do użycia w każdym formacie, a także każdym rodzaju kampanii – znaczenie ma tutaj ustalony wcześniej cel.
Szablony materiałów błyskawicznych dostępne w formacie Kolekcja:
Zapewne zastanawiasz się, co oznaczają poszczególne szablony – śpieszymy z odpowiedzią:
Szablony materiałów błyskawicznych dostępne w pozostałych formatach:
W przypadku innych formatów, oprócz opisywanych wcześniej szablonów takich jak Pozyskanie klienta, Materiał AR i Niestandardowy materiał błyskawiczny, do wyboru mamy jeszcze dwie inne opcje:
Reklamy wraz z materiałami błyskawicznymi mogą pojawiać się w wielu umiejscowieniach, lecz jedynie na urządzeniach mobilnych. Te dostępne umiejscowienia różnią się w zależności od formatu reklamy:
Pojedynczy obraz lub film
Karuzela
Kolekcja
Użytkownicy mediów społecznościowych mają styczność na co dzień z wyjątkowo dużą ilością reklam, dlatego niezwykle istotne jest, aby w odpowiedni sposób przyciągnąć ich uwagę, tworząc treści wyróżniające się na tle innych i angażujące do interakcji. W osiągnięciu tego celu z pewnością pomóc może opisywany materiał błyskawiczny – jego liczne funkcjonalności i potencjał personalizacji sprawi, że będzie on dobrym rozwiązaniem dla niemal każdego typu działalności. Przeanalizuj dostępne opcje szablonów i przygotuj wysokiej jakości elementy, a z pewnością ta kreacja pozwoli Ci uzyskać zadowalające wyniki.
Źródła:
https://www.facebook.com/business/help/183469315334462?id=1633489293397055
https://harbingers.io/blog/kanwa-facebook
https://upmore.pl/blog/materialy-blyskawiczne-na-facebooku
https://www.vd.pl/material-blyskawiczny-facebook/
https://www.facebook.com/business/ads/instant-experiences-ad-destination