.animate-view{opacity: 1 !important;}

Czym jest materiał błyskawiczny na Facebooku?

6min.

Komentarze:0

Czym jest materiał błyskawiczny na Facebooku?d-tags
15 grudnia 2023
Nikomu nie trzeba przypominać jak istotna podczas tworzenia reklamy, jest atrakcyjna wizualnie kreacja, zachęcająca użytkownika do interakcji - tym właśnie charakteryzuje się format, któremu przyjrzymy się bliżej w tym wpisie, a konkretnie materiał błyskawiczny. Co to takiego i jak go stworzyć? Czytaj dalej!

6min.

Komentarze:0

Czym jest materiał błyskawiczny?

Mowa tutaj o materiał błyskawicznym, nazywanym także kanwą. Jest to pełnoekranowe środowisko, które otworzy się, gdy ktoś dotknie Twojej reklamy na urządzeniu mobilnym. Pozwala ono na stworzenie wyjątkowego doświadczenia, podczas którego odbiorca przyciągnięty zachęcającą formą może zwrócić większą uwagę na wyróżnione przez markę elementy. W konsekwencji może to zaowocować wysokim współczynnikiem klikalności.

Poniżej przykład materiału błyskawicznego w umiejscowieniu aktualności Instagrama

przykład materiału błyskawicznego na Facebooku

Źródło: Panel Facebook Ads

Dlaczego warto korzystać z materiałów błyskawicznych?

Materiały błyskawiczne posiadają szereg zalet, wyróżniających je na tle innych kreacji reklamowych. Są to między innymi:

  • Format przyciągający uwagę – materiał błyskawiczny jest w pełni dostosowany do urządzeń mobilnych i zajmuje całą powierzchnię ekranu, gwarantując efektywne i interaktywne doświadczenie, które wzbogacić można licznymi multimediami i zawartością tekstową.
  • Storytelling – struktura materiału błyskawicznego i dowolność w doborze elementów umożliwia przedstawienie marki w dokładnie taki sposób, jaki preferujemy. Czy to z użyciem predefiniowanego szablonu, czy też autorskiego materiału niestandardowego, twórca jest w stanie kreacją opowiedzieć historię, która pomoże wzmocnić wizerunek marki, a także utrzymać zainteresowanie odbiorcy.
  • Szybkość działania – wyświetlenie materiału błyskawicznego jest natychmiastowe i nie wymaga załadowania się nowej witryny, co z pewnością zachęca odbiorców do interakcji.
  • Większa ilość treści – specyfika materiału błyskawicznego pozwala zawrzeć w reklamie znaczącą liczbę elementów, takich jak obrazy, filmy, bloki tekstowe, katalogi produktów czy przyciski CTA.
  • Wyróżnienie produktów i usług – materiał błyskawiczny doskonale spisuje się w promocji poszczególnych produktów. Wybrane szablony umożliwiają połączenie katalogu produktowego oraz dostosowanie wyświetlanych propozycji do konkretnego odbiorcy.
Każdy rodzaj działalności może zyskać znaczne korzyści z możliwości oferowanych przez materiał błyskawiczny. Ważne jest dobranie odpowiedniego motywu, odpowiadającego temu co dokładnie chce się pokazać grupie docelowej.

O czym pamiętać tworząc materiały błyskawiczne? Najlepsze praktyki

W celu optymalnego wykorzystania możliwości materiałów błyskawicznych zalecamy stosowanie się do następujących praktyk:

  • Mocne otwarcie – postaraj się wybrać jakościowy i interesujący obraz lub materiał wideo otwierający kreację, aby jak najskuteczniej przyciągnąć uwagę odbiorców i zachęcić ich do dalszej interakcji z reklamą. Przykładowo, w przypadku promocji zaleca się umieszczenie banera promocyjnego jako głównej grafiki. Poniżej dobierz odpowiednie zdjęcia produktów wchodzących w skład danej oferty. Ta struktura pozwoli skupić uwagę klienta na korzyściach, jednocześnie prezentując konkretny asortyment objęty promocją.
  • Wyraźne zaakcentowanie marki – istotne jest umieszczenie nazwy lub loga marki w widocznym miejscu, tak aby odbiorca szybko zrozumiał powiązanie pomiędzy reklamą a materiałem błyskawicznym.
  • Dedykowane szablony – jeśli nie tworzysz materiału niestandardowego, dokonaj analizy i wybierz jeden z szablonów materiału błyskawicznego najbardziej odpowiadający Twojej marce. Ich struktura została zaprojektowana tak, aby spełniać konkretne cele.
  • Bogata zawartość – wykorzystaj możliwości pełnoekranowego formatu błyskawicznego i zastosuj połączenie obrazów, filmów, różnorodnych tekstów i komunikatów w jednym miejscu. Spraw, aby Twój materiał był kompletny.
  • Potencjał CTA – pamiętaj o odpowiednim umiejscowieniu przycisków CTA zachęcających do działania i przejścia na witrynę internetową. Odbiorca powinien móc zawsze w dogodny sposób podjąć dalsze kroki.
  • Wysoka jakość materiałów – materiał błyskawiczny dzięki swojej formie ma szansę zostać swego rodzaju wizualnym doświadczeniem, istotne jest z tego względu, aby zadbać o wysoki poziom prezentowanych obrazów i filmów.
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera

Jak stworzyć dobry materiał błyskawiczny?

Na poziomie tworzenia reklamy w Menedżerze reklam Meta wśród dostępnych do wyboru formatów wybierz ten odpowiadający Twoim potrzebom. W przypadku wyboru Kolekcji, w sekcji Miejsce docelowe bezpośrednio znajdziesz wówczas możliwość stworzenia materiału błyskawicznego. Z kolei w przypadku pozostałych formatów musisz zaznaczyć tę konkretną opcję spośród pozostałych.

tworzenie materiału błyskawicznego

źródło: Panel Meta Ads

A jak utworzyć materiał w pozostałych formatach?

tworzenie materiału błyskawicznego

źródło: Panel Meta Ads

Po kliknięciu przycisku “Utwórz nowe” zostaniesz przekierowany do sekcji wyboru szablonu, co dokładniej scharakteryzujemy w dalszej części wpisu.

Szablony materiałów błyskawicznych – co to takiego?

Podczas tworzenia materiału błyskawicznego do dyspozycji twórców oddawanych jest kilka predefiniowanych motywów posiadających określony układ i funkcjonalności. Dodatkowo istnieje możliwość zdefiniowania własnego niestandardowego materiału błyskawicznego, dopasowanego do specyficznych potrzeb. Należy mieć na uwadzę, że nie każdy z szablonów może być możliwy do użycia w każdym formacie, a także każdym rodzaju kampanii – znaczenie ma tutaj ustalony wcześniej cel.

Szablony materiałów błyskawicznych dostępne w formacie Kolekcja:

szablony materiału błyskawicznego

źródło: Panel Meta Ads

Zapewne zastanawiasz się, co oznaczają poszczególne szablony – śpieszymy z odpowiedzią:

  • Sklep – jego głównym celem jest zwiększenie sprzedaży. Dzięki połączeniu z katalogiem produktowym materiał ten będzie w stanie kierować poszczególne produkty do osób, które mogą być nimi zainteresowane. Widok siatki, zdjęcia produktowe i szczegóły dotyczące produktu wzmacniają efekt;
  • Lookbook – lookbook podobnie jak motyw Sklepu znajdzie zastosowanie w promocji produktów, jednak w nieco innej formie – dobrze zaprezentuje się tutaj niewielki asortyment przedstawiony na fotografiach nawiązujących do stylu życia np. w trakcie użytku. Może okazać się idealnie dopasowany do branży odzieżowej.
  • Pozyskanie klienta – ten motyw dobrze sprawdzi się w zwiększaniu rozpoznawalności marki oraz zachęci odbiorców do podjęcia działania w postaci przejścia na docelową witrynę. Oferuje liczne umiejscowienia dla obrazów i filmu, a także pola tekstowe i przyciski CTA.
  • Ulotki cyfrowe – forma ulotki pozwoli skierować ruch do reklamowanej firmy, dzięki skupieniu się na lokalnych klientach. Wykorzystywana jest przede wszystkim do wyeksponowania asortymentu produktów z połączonego katalogu oraz przedstawienia aktualnych zniżek i promocji.
  • Materiał AR – opcja dla marek chcących w interaktywny sposób, z użyciem rzeczywistości rozszerzonej, przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu efektów AR kompatybilnych z kamerą użytkownika.
  • Niestandardowy materiał błyskawiczny – oprócz predefiniowanych motywów, użytkownik ma również szansę na pełną dowolność w kwestii wyglądu i opcji interakcji z materiałem. Do jego dyspozycji skierowany jest kreator, za sprawą którego może on wedle własnego uznania dobrać dostępne zasoby.
szablony materiału błyskawicznego

źródło: Panel Meta Ads

Szablony materiałów błyskawicznych dostępne w pozostałych formatach:

szablony materiału błyskawicznego

źródło: Panel Meta Ads

W przypadku innych formatów, oprócz opisywanych wcześniej szablonów takich jak Pozyskanie klienta, Materiał AR i Niestandardowy materiał błyskawiczny, do wyboru mamy jeszcze dwie inne opcje:

  • Narracja – pozwala budować świadomość marki i prezentować jej działalność, produkt czy usługę w atrakcyjny sposób, z możliwością kreowania historii.
  • Sprzedaż produktów (bez katalogu) – Umożliwia reklamowanie produktów bez połączenia z katalogiem – tworzy atmosferę zakupów i dobrze nadaje się do reklamowania niewielkiego asortymentu.

Gdzie są wyświetlane materiały błyskawiczne?

Reklamy wraz z materiałami błyskawicznymi mogą pojawiać się w wielu umiejscowieniach, lecz jedynie na urządzeniach mobilnych. Te dostępne umiejscowienia różnią się w zależności od formatu reklamy:

Pojedynczy obraz lub film

  • Aktualności na Facebooku
  • Marketplace Facebooka
  • Aktualności grupy na Facebooku
  • Facebook Stories
  • Wyniki wyszukiwania na Facebooku
  • Karta Eksploruj na Instagramie
  • Aktualności na Instagramie
  • Instagram Stories

Karuzela

  • Aktualności na Facebooku
  • Marketplace Facebooka
  • Facebook Stories
  • Wyniki wyszukiwania na Facebooku
  • Aktualności na Instagramie
  • Karta Eksploruj na Instagramie
Uwaga: Należy mieć na uwadzę, że w przypadku formatu karuzelowego zawierającego filmy, materiał błyskawiczny nie będzie kompatybilny.

Kolekcja

  • Aktualności na Facebooku
  • Marketplace Facebooka
  • Aktualności na Instagramie
  • Karta Eksploruj na Instagramie

Twórz własne materiały błyskawiczne!

Użytkownicy mediów społecznościowych mają styczność na co dzień z wyjątkowo dużą ilością reklam, dlatego niezwykle istotne jest, aby w odpowiedni sposób przyciągnąć ich uwagę, tworząc treści wyróżniające się na tle innych i angażujące do interakcji. W osiągnięciu tego celu z pewnością pomóc może opisywany materiał błyskawiczny – jego liczne funkcjonalności i potencjał personalizacji sprawi, że będzie on dobrym rozwiązaniem dla niemal każdego typu działalności. Przeanalizuj dostępne opcje szablonów i przygotuj wysokiej jakości elementy, a z pewnością ta kreacja pozwoli Ci uzyskać zadowalające wyniki.

Źródła:

https://www.facebook.com/business/help/183469315334462?id=1633489293397055

https://harbingers.io/blog/kanwa-facebook

https://upmore.pl/blog/materialy-blyskawiczne-na-facebooku

https://www.vd.pl/material-blyskawiczny-facebook/

https://www.facebook.com/business/ads/instant-experiences-ad-destination

Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022