Above the fold (ATF)

Co to jest Above the Fold (ATF)? – Definicja

Above the Fold to przestrzeń, którą widzimy po załadowaniu strony internetowej, bez konieczności przewijania w dół. Natomiast treść, którą zobaczymy po scrollowaniu nazywamy Below the Fold (BTF).

Definicja ATF

Termin ten jest szczególnie istotny w projektowaniu stron www, reklamach internetowych oraz e-mail marketingu. To, jakie informację umieścisz powyżej linii zagięcia, będą decydowały o tym, czy użytkownik wejdzie w interakcję ze stroną, przeczyta maila do końca czy kliknie w baner reklamowy.

Informacje, które chcesz przekazać w przestrzeni ATF, powinny być istotne dla użytkownika oraz czytelnie i atrakcyjnie przedstawione. Warto umieścić w tym obszarze CTA, które zachęci do wykonania pożądanej akcji lub linki, które usprawnią przejście na inną podstronę.

ATF a SEO

Zarówno dla użytkowników, jak i dla Google, treści umieszczone above the fold mają największe znaczenie. To właśnie tam powinieneś zawsze umieszczać nagłówek H1 z kluczową dla Ciebie frazą, intuicyjne menu i swoje logo.

Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Czytaj więcej