Co to jest Above the Fold (ATF)? – Definicja
Above the Fold to przestrzeń, którą widzimy po załadowaniu strony internetowej, bez konieczności przewijania w dół. Natomiast treść, którą zobaczymy po scrollowaniu nazywamy Below the Fold (BTF).
Termin ten jest szczególnie istotny w projektowaniu stron www, reklamach internetowych oraz e-mail marketingu. To, jakie informację umieścisz powyżej linii zagięcia, będą decydowały o tym, czy użytkownik wejdzie w interakcję ze stroną, przeczyta maila do końca czy kliknie w baner reklamowy.
Informacje, które chcesz przekazać w przestrzeni ATF, powinny być istotne dla użytkownika oraz czytelnie i atrakcyjnie przedstawione. Warto umieścić w tym obszarze CTA, które zachęci do wykonania pożądanej akcji lub linki, które usprawnią przejście na inną podstronę.
ATF a SEO
Zarówno dla użytkowników, jak i dla Google, treści umieszczone above the fold mają największe znaczenie. To właśnie tam powinieneś zawsze umieszczać nagłówek H1 z kluczową dla Ciebie frazą, intuicyjne menu i swoje logo.