Above the fold (ATF)

Co to jest Above the Fold (ATF)? – Definicja

Above the Fold to przestrzeń, którą widzimy po załadowaniu strony internetowej, bez konieczności przewijania w dół. Natomiast treść, którą zobaczymy po scrollowaniu nazywamy Below the Fold (BTF).

Definicja ATF

Termin ten jest szczególnie istotny w projektowaniu stron www, reklamach internetowych oraz e-mail marketingu. To, jakie informację umieścisz powyżej linii zagięcia, będą decydowały o tym, czy użytkownik wejdzie w interakcję ze stroną, przeczyta maila do końca czy kliknie w baner reklamowy.

Informacje, które chcesz przekazać w przestrzeni ATF, powinny być istotne dla użytkownika oraz czytelnie i atrakcyjnie przedstawione. Warto umieścić w tym obszarze CTA, które zachęci do wykonania pożądanej akcji lub linki, które usprawnią przejście na inną podstronę.

ATF a SEO

Zarówno dla użytkowników, jak i dla Google, treści umieszczone above the fold mają największe znaczenie. To właśnie tam powinieneś zawsze umieszczać nagłówek H1 z kluczową dla Ciebie frazą, intuicyjne menu i swoje logo.

Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej