Above the fold (ATF)

Co to jest Above the Fold (ATF)? – Definicja

Above the Fold to przestrzeń, którą widzimy po załadowaniu strony internetowej, bez konieczności przewijania w dół. Natomiast treść, którą zobaczymy po scrollowaniu nazywamy Below the Fold (BTF).

Definicja ATF

Termin ten jest szczególnie istotny w projektowaniu stron www, reklamach internetowych oraz e-mail marketingu. To, jakie informację umieścisz powyżej linii zagięcia, będą decydowały o tym, czy użytkownik wejdzie w interakcję ze stroną, przeczyta maila do końca czy kliknie w baner reklamowy.

Informacje, które chcesz przekazać w przestrzeni ATF, powinny być istotne dla użytkownika oraz czytelnie i atrakcyjnie przedstawione. Warto umieścić w tym obszarze CTA, które zachęci do wykonania pożądanej akcji lub linki, które usprawnią przejście na inną podstronę.

ATF a SEO

Zarówno dla użytkowników, jak i dla Google, treści umieszczone above the fold mają największe znaczenie. To właśnie tam powinieneś zawsze umieszczać nagłówek H1 z kluczową dla Ciebie frazą, intuicyjne menu i swoje logo.

Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej