Błąd 403

Co to jest błąd 403 i co oznacza? – Definicja

Błąd 403 oznacza, że dostęp do strony internetowej jest zabroniony. Błąd 403 to błąd, który wyświetla się, gdy próbujemy wejść na stronę lub zasób, do którego nie mamy dostępu. Oznacza on, że serwer odmawia dostępu do strony lub zasobu.

Forbidden 403 – powody występowania

Błąd 403 może wystąpić z różnych powodów. Najczęstszym jest to, że serwer uznaje, że użytkownik nie ma uprawnień do dostępu do strony lub zasobu. Błąd 403 można także zobaczyć w przypadku, gdy strona lub zasób jest chroniony hasłem lub innymi metodami ochrony dostępu. Innym powodem błędu 403 jest blokada IP lub hosta.

Forbidden 403 a błąd 404

Kod błędu 403 jest często mylony z błędem 404 (strona nie została odnaleziona). Jednak istnieje kilka różnic między tymi dwoma kodami błędów.

Kod błędu 404 oznacza po prostu, że serwer web nie może znaleźć strony internetowej, której szukasz. Może to być spowodowane przez błąd w adresie URL, który wpisałeś lub problem z serwerem web.

Natomiast kod błędu 403 oznacza, że serwer web został poprawnie odnaleziony, ale nie może on wyświetlić strony internetowej. Może to być spowodowane faktem, że nie masz uprawnień do wyświetlenia tej strony internetowej.

Jak naprawić błąd 403?

Aby naprawić błąd 403, konieczne jest ustalenie, dlaczego nie masz uprawnień do wyświetlenia strony internetowej.  Aby to sprawdzić, skontaktuj się z administratorem serwera lub hostingu.

Częstym powodem tego błędu jest to, że nie masz uprawnień do wyświetlenia strony internetowej w trybie incognito. Aby to sprawdzić, spróbuj otworzyć stronę internetową w trybie normalnym i sprawdź, czy problem nadal występuje.

Naprawa błędu 403 – porady dla użytkowników:

  1. Sprawdź adres URL strony internetowej, którą próbujesz otworzyć.
  2. Sprawdź swoje uprawnienia dostępu do plików i folderów na serwerze.
  3. Uaktualnij swoją przeglądarkę internetową lub spróbuj innej przeglądarki.
  4. Wyczyść historię i dane przechowywane w przeglądarce.
  5. Wyłącz wtyczki i rozszerzenia przeglądarki, a następnie spróbuj ponownie otworzyć stronę internetową.
  6. Zaloguj się na swoje konto.
  7. Napisz do firmy, usługi lub organizacji, której strona pokazuje problem.
  8. Skontaktuj się z dostawcą Twoich usług internetowych.

Naprawa error 403 – porady dla właścicieli witryn:

  1. Sprawdź, czy na Twoim serwerze jest włączona obsługa htaccess i czy istnieją jakieś inne pliki htaccess, które mogą powodować problem.
  2. Usuń lub zmień nazwę pliku .htaccess.
  3. Zmień uprawnienia do pliku lub folderu na serwerze.

Czy error 403 wpływa na SEO?

Błąd 403 nie wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, ponieważ jest to zazwyczaj błąd klienta. Oznacza to, że problem nie leży po stronie witryny.

Dlatego też błąd ten nie powinien mieć negatywnego wpływu na pozycjonowanie, jednak gdy Robot Google napotka error 403, dostanie informacje, że dostęp jest zablokowany i tym samym nie będzie mógł zaindeksować witryny. Błąd, który będzie występował długo, spowoduje, że Google zaindeksuje stronę z wyników wyszukiwania.

Jak inaczej może być nazwany błąd 403?

Inne nazwy błędu 403 to:

  • Dostęp zabroniony (nie masz zezwolenia na dostęp do tego serwera),
  • Brak autoryzacji,
  • Error 403 (Error 403 – Forbidden)
  • Odmowa dostępu,
  • HTTP 403
  • HTTP Error 403.14 – Forbidden
Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej