Błąd 500

Co to jest błąd 500? – Definicja

Błąd 500 (500 Internal Server Error) to wewnętrzny błąd serwera, który informuje o tym, że napotkał on problemy w trakcie realizacji danego żądania i nie jest w stanie go wykonać. Innymi słowy, serwer na którym znajduje się strona www, z powodu pewnych (w danej chwili nieokreślonych) błędów, nie jest w stanie jej wyświetlić. Przyczyn błędu serwera 500 może być bardzo wiele, jednak do najpopularniejszych należą:

  • błędy w pliku .htaccess,
  • błędy w skryptach umieszczonych na stronie,
  • przeciążenie serwera zbyt dużą ilością zapytań,
  • niepoprawna konfiguracja uprawnień do plików lub folderów.

Błąd 500

W jaki sposób użytkownicy strony mogą poradzić sobie z błędem 500?

Będąc użytkownikiem danej witryny internetowej, nie mamy zbyt wielu możliwości naprawienia błędu 500, gdyż leży on po stronie serwera. Zastanawiasz się, jak naprawić błąd serwera 500? Możemy jedynie próbować co jakiś czas odświeżać stronę, gdyż problem ten może wynikać z chwilowego przeciążenia. Jeśli nie przynosi to żadnych rezultatów, warto wyczyścić cache, czyli pamięć podręczną przeglądarki. W przypadku, gdy oba te rozwiązania nie zadziałają i strona przez dłuższy czas nie jest dostępna, można skontaktować się z właścicielem witryny w celu wyjaśnienia napotkanego problemu.

Czy ta definicja była pomocna?
(10)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej