Błąd 500

Co to jest błąd 500? – Definicja

Błąd 500 (500 Internal Server Error)to wewnętrzny błąd serwera, który informuje o tym, że napotkał on problemy w trakcie realizacji danego żądania i nie jest w stanie go wykonać.

Co oznacza błąd 500?

Serwer na którym znajduje się strona www, z powodu pewnych (w danej chwili nieokreślonych) błędów, nie jest w stanie jej wyświetlić.

Sposoby wyświetlania błędu 500

  • HTTP 500 – Internal Server Error
  • 500 Error
  • That’s an error.
  • Temporary Error (500)
  • Internal Server Error
  • 500 Internal Server Error
  • HTTP 500 Internal Error
  • HTTP Error 500

Przyczyny błędu HTTP 500 error

Błąd serwera 500 pochodzi z samego serwera. Oznacza to, że coś jest nie tak z samym serwerem, a nie z klientem czy siecią. Może być spowodowany różnymi np. awariami serwera takimi jak niedziałające moduły oprogramowania czy awaria dysku.

Przyczyn błędu serwera 500 może być bardzo wiele, jednak do najpopularniejszych należą:

  • błędy w pliku .htaccess,
  • błędy w skryptach umieszczonych na stronie,
  • przeciążenie serwera zbyt dużą ilością zapytań,
  • niepoprawna konfiguracja uprawnień do plików lub folderów.

Błąd 500

Wiesz już skąd się bierze server error 500. Co możesz z nim zrobić?

Jak naprawić błąd serwera 500?

Będąc użytkownikiem danej witryny internetowej, nie mamy zbyt wielu możliwości naprawienia błędu 500, gdyż leży on po stronie serwera.

  • Możemy jedynie próbować co jakiś czas: odświeżać stronę, gdyż problem ten może wynikać z chwilowego przeciążenia.
  • Jeśli nie przynosi to żadnych rezultatów, warto wyczyścić cache, czyli pamięć podręczną przeglądarki.
  • W przypadku, gdy oba te rozwiązania nie zadziałają, error 500 dalej występuje i strona przez dłuższy czas nie jest dostępna, można skontaktować się z właścicielem witryny w celu wyjaśnienia napotkanego problemu.
Czy ta definicja była pomocna?
(11)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej