Błąd 500

Co to jest błąd 500? – Definicja

Błąd 500 (500 Internal Server Error) to wewnętrzny błąd serwera, który informuje o tym, że napotkał on problemy w trakcie realizacji danego żądania i nie jest w stanie go wykonać. Innymi słowy, serwer na którym znajduje się strona www, z powodu pewnych (w danej chwili nieokreślonych) błędów, nie jest w stanie jej wyświetlić. Przyczyn błędu serwera 500 może być bardzo wiele, jednak do najpopularniejszych należą:

  • błędy w pliku .htaccess,
  • błędy w skryptach umieszczonych na stronie,
  • przeciążenie serwera zbyt dużą ilością zapytań,
  • niepoprawna konfiguracja uprawnień do plików lub folderów.

Błąd 500

W jaki sposób użytkownicy strony mogą poradzić sobie z błędem 500?

Będąc użytkownikiem danej witryny internetowej, nie mamy zbyt wielu możliwości naprawienia błędu 500, gdyż leży on po stronie serwera. Zastanawiasz się, jak naprawić błąd serwera 500? Możemy jedynie próbować co jakiś czas odświeżać stronę, gdyż problem ten może wynikać z chwilowego przeciążenia. Jeśli nie przynosi to żadnych rezultatów, warto wyczyścić cache, czyli pamięć podręczną przeglądarki. W przypadku, gdy oba te rozwiązania nie zadziałają i strona przez dłuższy czas nie jest dostępna, można skontaktować się z właścicielem witryny w celu wyjaśnienia napotkanego problemu.

Czy ta definicja była pomocna?
(10)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Czytaj więcej