Broken links

Czym są broken links? – Definicja

Broken links (dead links, martwe/zepsute linki) –  to odnośniki umieszczone w serwisie, które nie przekierowują użytkownika do linkowanej strony. Przykładowo mogą nimi być:

  • hiperłącza do niedziałającej strony,
  • linki prowadzące do usuniętych podstron,
  • odnośniki prowadzące do podstrony, na której zmieniona została struktura adresu URL,
  • hiperłącza prowadzące do domeny, która uległa wygaśnięciu i nie została przedłużone przez swojego właściciela

Broken links co to jest

Wejście w zepsuty link generuje najczęściej błąd 404, chyba że wykonano przekierowanie 301 na inny, działający adres.

Jak sprawdzić czy strona posiada zepsute linki?

Wszelkie linki prowadzące do strony, jak i te linkujące ze strony, mają wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwarek. Właśnie dlatego usuwanie i zastępowanie martwych linków działającymi odnośnikami jest niezwykle ważne.

Strony ze zbyt dużą ilością broken links tracą wiarygodność, a wyszukiwarka może uznać je za serwisy niskiej wartości.

W procesie sprawdzania witryny, pod kątem martwych linków, mogą być pomocne aplikacje takie jak: Xenu Link Sleuth, Link Checker, DRKSpider oraz dodatek do przeglądarki FireFox – Link Evaluator. Popularnym i często używanym programem jest także Screaming Frog.

Mamy nadzieję, że powyższa definicja okazała się pomocna i wiesz już czym są broken links.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej