Broken links

Czym są broken links? – Definicja

Broken links (dead links, martwe/zepsute linki) –  to odnośniki umieszczone w serwisie, które nie przekierowują użytkownika do linkowanej strony. Przykładowo mogą nimi być:

  • hiperłącza do niedziałającej strony,
  • linki prowadzące do usuniętych podstron,
  • odnośniki prowadzące do podstrony, na której zmieniona została struktura adresu URL,
  • hiperłącza prowadzące do domeny, która uległa wygaśnięciu i nie została przedłużone przez swojego właściciela

Broken links co to jest

Wejście w zepsuty link generuje najczęściej błąd 404, chyba że wykonano przekierowanie 301 na inny, działający adres.

Jak sprawdzić czy strona posiada zepsute linki?

Wszelkie linki prowadzące do strony, jak i te linkujące ze strony, mają wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwarek. Właśnie dlatego usuwanie i zastępowanie martwych linków działającymi odnośnikami jest niezwykle ważne.

Strony ze zbyt dużą ilością broken links tracą wiarygodność, a wyszukiwarka może uznać je za serwisy niskiej wartości.

W procesie sprawdzania witryny, pod kątem martwych linków, mogą być pomocne aplikacje takie jak: Xenu Link Sleuth, Link Checker, DRKSpider oraz dodatek do przeglądarki FireFox – Link Evaluator. Popularnym i często używanym programem jest także Screaming Frog.

Mamy nadzieję, że powyższa definicja okazała się pomocna i wiesz już czym są broken links.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Podczas tworzenia kampanii w Google Ads, z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, jaka strategia ustalania stawek, będzie najlepsza do danej kampanii. Samodzielne ustawianie stawek czy automatyczne? Skupienie się na kliknięciach czy konwersjach? W poniższym artykule przedstawię strategię ustalania stawek na podstawie celów reklamowych w Google Ads.

Czytaj więcej