Broken links

Czym są broken links? – Definicja

Broken links (dead links, martwe/zepsute linki) –  to odnośniki umieszczone w serwisie, które nie przekierowują użytkownika do linkowanej strony. Przykładowo mogą nimi być:

  • hiperłącza do niedziałającej strony,
  • linki prowadzące do usuniętych podstron,
  • odnośniki prowadzące do podstrony, na której zmieniona została struktura adresu URL,
  • hiperłącza prowadzące do domeny, która uległa wygaśnięciu i nie została przedłużone przez swojego właściciela

Broken links co to jest

Wejście w zepsuty link generuje najczęściej błąd 404, chyba że wykonano przekierowanie 301 na inny, działający adres.

Jak sprawdzić czy strona posiada zepsute linki?

Wszelkie linki prowadzące do strony, jak i te linkujące ze strony, mają wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwarek. Właśnie dlatego usuwanie i zastępowanie martwych linków działającymi odnośnikami jest niezwykle ważne.

Strony ze zbyt dużą ilością broken links tracą wiarygodność, a wyszukiwarka może uznać je za serwisy niskiej wartości.

W procesie sprawdzania witryny, pod kątem martwych linków, mogą być pomocne aplikacje takie jak: Xenu Link Sleuth, Link Checker, DRKSpider oraz dodatek do przeglądarki FireFox – Link Evaluator. Popularnym i często używanym programem jest także Screaming Frog.

Mamy nadzieję, że powyższa definicja okazała się pomocna i wiesz już czym są broken links.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej