Broken links

Czym są broken links? – Definicja

Broken links (dead links, martwe/zepsute linki) –  to odnośniki umieszczone w serwisie, które nie przekierowują użytkownika do linkowanej strony. Przykładowo mogą nimi być:

  • hiperłącza do niedziałającej strony,
  • linki prowadzące do usuniętych podstron,
  • odnośniki prowadzące do podstrony, na której zmieniona została struktura adresu URL,
  • hiperłącza prowadzące do domeny, która uległa wygaśnięciu i nie została przedłużone przez swojego właściciela

Broken links co to jest

Wejście w zepsuty link generuje najczęściej błąd 404, chyba że wykonano przekierowanie 301 na inny, działający adres.

Jak sprawdzić czy strona posiada zepsute linki?

Wszelkie linki prowadzące do strony, jak i te linkujące ze strony, mają wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwarek. Właśnie dlatego usuwanie i zastępowanie martwych linków działającymi odnośnikami jest niezwykle ważne.

Strony ze zbyt dużą ilością broken links tracą wiarygodność, a wyszukiwarka może uznać je za serwisy niskiej wartości.

W procesie sprawdzania witryny, pod kątem martwych linków, mogą być pomocne aplikacje takie jak: Xenu Link Sleuth, Link Checker, DRKSpider oraz dodatek do przeglądarki FireFox – Link Evaluator. Popularnym i często używanym programem jest także Screaming Frog.

Mamy nadzieję, że powyższa definicja okazała się pomocna i wiesz już czym są broken links.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej