Favicon

Co to jest favicon? – Definicja

Favicon (skrót od „ikona ulubionych”) to ikona powiązana z określoną witryną lub stroną internetową. Zwykle jest przeznaczona do użycia podczas tworzenia zakładek do strony internetowej. Przeglądarki internetowe używają ich na pasku adresu URL, na kartach i w innych miejscach, aby pomóc w wizualnej identyfikacji witryny i ją wyróżnić. Favicony są również używane jako ikony aplikacji na urządzeniach mobilnych.

Jak stworzyć i dodać favicon na WordPressa?

Dodanie favicon do witryny WordPress jest dość prostym procesem. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest utworzenie pliku favicon.ico. Można to zrobić za pomocą dowolnego narzędzia online lub programu do edycji grafiki. Po utworzeniu pliku należy przesłać go do katalogu głównego witryny WordPress. Katalog główny to główny folder, w którym znajdują się wszystkie pliki witryny.

Po przesłaniu pliku musisz przejść do pulpitu nawigacyjnego WordPressa i przejść do sekcji Wygląd > Dostosuj. W oknie Customizer zobaczysz sekcję o nazwie Site Identity (Tożsamość witryny). Tutaj możesz przesłać swój plik favicon i zapisać zmiany.

To wszystko! Twoja witryna WordPress ma teraz favikonę.

Jaki rozmiar favicony?

Ikona ma zazwyczaj rozmiar 16 × 16 pikseli, ale do WordPresssa możesz dodać ikonę w rozmiarach co najmniej 512 × 512 pikseli.

favicona rozmiar

Jak sprawdzić czy strona posiada faviconę?

Sprawdź zakładkę w przeglądarce. Ikona powinna być przy tytule strony. Jeśli tak jest, to znaczy, że wszystko działa poprawnie i masz swój favicon.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej