Favicon

Co to jest favicon? – Definicja

Favicon (skrót od „ikona ulubionych”) to ikona powiązana z określoną witryną lub stroną internetową. Zwykle jest przeznaczona do użycia podczas tworzenia zakładek do strony internetowej. Przeglądarki internetowe używają ich na pasku adresu URL, na kartach i w innych miejscach, aby pomóc w wizualnej identyfikacji witryny i ją wyróżnić. Favicony są również używane jako ikony aplikacji na urządzeniach mobilnych.

Jak stworzyć i dodać favicon na WordPressa?

Dodanie favicon do witryny WordPress jest dość prostym procesem. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest utworzenie pliku favicon.ico. Można to zrobić za pomocą dowolnego narzędzia online lub programu do edycji grafiki. Po utworzeniu pliku należy przesłać go do katalogu głównego witryny WordPress. Katalog główny to główny folder, w którym znajdują się wszystkie pliki witryny.

Po przesłaniu pliku musisz przejść do pulpitu nawigacyjnego WordPressa i przejść do sekcji Wygląd > Dostosuj. W oknie Customizer zobaczysz sekcję o nazwie Site Identity (Tożsamość witryny). Tutaj możesz przesłać swój plik favicon i zapisać zmiany.

To wszystko! Twoja witryna WordPress ma teraz favikonę.

Jaki rozmiar favicony?

Ikona ma zazwyczaj rozmiar 16 × 16 pikseli, ale do WordPresssa możesz dodać ikonę w rozmiarach co najmniej 512 × 512 pikseli.

favicona rozmiar

Jak sprawdzić czy strona posiada faviconę?

Sprawdź zakładkę w przeglądarce. Ikona powinna być przy tytule strony. Jeśli tak jest, to znaczy, że wszystko działa poprawnie i masz swój favicon.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej