Feed Produktowy (Plik Produktowy)

Co to jest Feed produktowy? Definicja

Feed produktowy to inaczej specyfikacja danych produktów, czyli spis produktów dostępnych w sklepie internetowym, zawierający ich opisy oraz atrybuty. Jest on niezbędnym elementem przy tworzeniu reklam produktowych, np. kampanii PLA (w sieci produktowej) Google Ads. Najczęściej format zapisu pliku produktowego to .xml/csv. Feed produktowy można utworzyć w arkuszu kalkulacyjnym w dokumentach Google.

Co znajduje się w pliku?

Aby reklamy produktowe były skuteczne, należy właściwie zadbać o feed produktowy. Product feed powinien zawierać atrybuty, czyli dane produktów. Możemy do nich zaliczyć atrybuty obowiązkowe oraz opcjonalne.

Feed produktowy definicja

Dlaczego warto stworzyć feed produktowy?

Jeśli zależy nam, aby wyświetlać produkty w reklamach produktowych i aby systematycznie zwiększać sprzedaż, należy zbudować plik, który jest bez błędów oraz zawiera wszystkie wymagane atrybuty. Feed produktowy jest sposobem na komunikację między twoim sklepem, a platformą reklamową.

Dobre praktyki

Feed produktowy musi być najbardziej aktualny, jak to tylko możliwe – postaraj się aby jego aktualizacja odbywała się automatycznie i codziennie. To standard działań większości reklamodawców, dzięki temu zachowasz pewność, że to, co wyświetlasz w reklamach produktowych, zawsze jest zgodne z tym, co masz w swoim sklepie internetowym. Nie ma nic gorszego dla e-commerce, niż rozczarowany klient.

Uzupełnij tyle atrybutów, ile jesteś w stanie. Nie ograniczaj się tylko do tych wymaganych. Każda dodatkowa informacja o twoim produkcie w pliku produktowym powoduje, że użytkownik uzyska pełniejszy obraz na temat tego, co sprzedajesz. Dzięki temu nie spotka się on z rozczarowaniem, a i ty dotrzesz do tych klientów, którzy chcą kupić ten konkretny produkt, czyli właściwie wykorzystasz budżet.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej