Feed Produktowy (Plik Produktowy)

Co to jest Feed produktowy? Definicja

Feed produktowy to inaczej specyfikacja danych produktów, czyli spis produktów dostępnych w sklepie internetowym, zawierający ich opisy oraz atrybuty. Jest on niezbędnym elementem przy tworzeniu reklam produktowych, np. kampanii PLA (w sieci produktowej) Google Ads. Najczęściej format zapisu pliku produktowego to .xml/csv. Feed produktowy można utworzyć w arkuszu kalkulacyjnym w dokumentach Google.

Co znajduje się w pliku?

Aby reklamy produktowe były skuteczne, należy właściwie zadbać o feed produktowy. Product feed powinien zawierać atrybuty, czyli dane produktów. Możemy do nich zaliczyć atrybuty obowiązkowe oraz opcjonalne.

Feed produktowy definicja

Dlaczego warto stworzyć feed produktowy?

Jeśli zależy nam, aby wyświetlać produkty w reklamach produktowych i aby systematycznie zwiększać sprzedaż, należy zbudować plik, który jest bez błędów oraz zawiera wszystkie wymagane atrybuty. Feed produktowy jest sposobem na komunikację między twoim sklepem, a platformą reklamową.

Dobre praktyki

Feed produktowy musi być najbardziej aktualny, jak to tylko możliwe – postaraj się aby jego aktualizacja odbywała się automatycznie i codziennie. To standard działań większości reklamodawców, dzięki temu zachowasz pewność, że to, co wyświetlasz w reklamach produktowych, zawsze jest zgodne z tym, co masz w swoim sklepie internetowym. Nie ma nic gorszego dla e-commerce, niż rozczarowany klient.

Uzupełnij tyle atrybutów, ile jesteś w stanie. Nie ograniczaj się tylko do tych wymaganych. Każda dodatkowa informacja o twoim produkcie w pliku produktowym powoduje, że użytkownik uzyska pełniejszy obraz na temat tego, co sprzedajesz. Dzięki temu nie spotka się on z rozczarowaniem, a i ty dotrzesz do tych klientów, którzy chcą kupić ten konkretny produkt, czyli właściwie wykorzystasz budżet.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej