Feed Produktowy (Plik Produktowy)

Co to jest Feed produktowy? Definicja

Feed produktowy to inaczej specyfikacja danych produktów, czyli spis produktów dostępnych w sklepie internetowym, zawierający ich opisy oraz atrybuty. Jest on niezbędnym elementem przy tworzeniu reklam produktowych, np. kampanii PLA (w sieci produktowej) Google Ads. Najczęściej format zapisu pliku produktowego to .xml/csv. Feed produktowy można utworzyć w arkuszu kalkulacyjnym w dokumentach Google.

Co znajduje się w pliku?

Aby reklamy produktowe były skuteczne, należy właściwie zadbać o feed produktowy. Product feed powinien zawierać atrybuty, czyli dane produktów. Możemy do nich zaliczyć atrybuty obowiązkowe oraz opcjonalne.

Feed produktowy definicja

Dlaczego warto stworzyć feed produktowy?

Jeśli zależy nam, aby wyświetlać produkty w reklamach produktowych i aby systematycznie zwiększać sprzedaż, należy zbudować plik, który jest bez błędów oraz zawiera wszystkie wymagane atrybuty. Feed produktowy jest sposobem na komunikację między twoim sklepem, a platformą reklamową.

Dobre praktyki

Feed produktowy musi być najbardziej aktualny, jak to tylko możliwe – postaraj się aby jego aktualizacja odbywała się automatycznie i codziennie. To standard działań większości reklamodawców, dzięki temu zachowasz pewność, że to, co wyświetlasz w reklamach produktowych, zawsze jest zgodne z tym, co masz w swoim sklepie internetowym. Nie ma nic gorszego dla e-commerce, niż rozczarowany klient.

Uzupełnij tyle atrybutów, ile jesteś w stanie. Nie ograniczaj się tylko do tych wymaganych. Każda dodatkowa informacja o twoim produkcie w pliku produktowym powoduje, że użytkownik uzyska pełniejszy obraz na temat tego, co sprzedajesz. Dzięki temu nie spotka się on z rozczarowaniem, a i ty dotrzesz do tych klientów, którzy chcą kupić ten konkretny produkt, czyli właściwie wykorzystasz budżet.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej