Feed Produktowy (Plik Produktowy)

Co to jest Feed produktowy? Definicja

Feed produktowy to inaczej specyfikacja danych produktów, czyli spis produktów dostępnych w sklepie internetowym, zawierający ich opisy oraz atrybuty. Jest on niezbędnym elementem przy tworzeniu reklam produktowych, np. kampanii PLA (w sieci produktowej) Google Ads. Najczęściej format zapisu pliku produktowego to .xml/csv. Feed produktowy można utworzyć w arkuszu kalkulacyjnym w dokumentach Google.

Co znajduje się w pliku?

Aby reklamy produktowe były skuteczne, należy właściwie zadbać o feed produktowy. Product feed powinien zawierać atrybuty, czyli dane produktów. Możemy do nich zaliczyć atrybuty obowiązkowe oraz opcjonalne.

Feed produktowy definicja

Dlaczego warto stworzyć feed produktowy?

Jeśli zależy nam, aby wyświetlać produkty w reklamach produktowych i aby systematycznie zwiększać sprzedaż, należy zbudować plik, który jest bez błędów oraz zawiera wszystkie wymagane atrybuty. Feed produktowy jest sposobem na komunikację między twoim sklepem, a platformą reklamową.

Dobre praktyki

Feed produktowy musi być najbardziej aktualny, jak to tylko możliwe – postaraj się aby jego aktualizacja odbywała się automatycznie i codziennie. To standard działań większości reklamodawców, dzięki temu zachowasz pewność, że to, co wyświetlasz w reklamach produktowych, zawsze jest zgodne z tym, co masz w swoim sklepie internetowym. Nie ma nic gorszego dla e-commerce, niż rozczarowany klient.

Uzupełnij tyle atrybutów, ile jesteś w stanie. Nie ograniczaj się tylko do tych wymaganych. Każda dodatkowa informacja o twoim produkcie w pliku produktowym powoduje, że użytkownik uzyska pełniejszy obraz na temat tego, co sprzedajesz. Dzięki temu nie spotka się on z rozczarowaniem, a i ty dotrzesz do tych klientów, którzy chcą kupić ten konkretny produkt, czyli właściwie wykorzystasz budżet.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej