Feed Produktowy (Plik Produktowy)
Co to jest Feed produktowy? Definicja
Feed produktowy to inaczej specyfikacja danych produktów, czyli spis produktów dostępnych w sklepie internetowym, zawierający ich opisy oraz atrybuty. Jest on niezbędnym elementem przy tworzeniu reklam produktowych, np. kampanii PLA (w sieci produktowej) Google Ads. Najczęściej format zapisu pliku produktowego to .xml/csv. Feed produktowy można utworzyć w arkuszu kalkulacyjnym w dokumentach Google.
Co znajduje się w pliku?
Aby reklamy produktowe były skuteczne, należy właściwie zadbać o feed produktowy. Product feed powinien zawierać atrybuty, czyli dane produktów. Możemy do nich zaliczyć atrybuty obowiązkowe oraz opcjonalne.
Dlaczego warto stworzyć feed produktowy?
Jeśli zależy nam, aby wyświetlać produkty w reklamach produktowych i aby systematycznie zwiększać sprzedaż, należy zbudować plik, który jest bez błędów oraz zawiera wszystkie wymagane atrybuty. Feed produktowy jest sposobem na komunikację między twoim sklepem, a platformą reklamową.
Dobre praktyki
Feed produktowy musi być najbardziej aktualny, jak to tylko możliwe – postaraj się aby jego aktualizacja odbywała się automatycznie i codziennie. To standard działań większości reklamodawców, dzięki temu zachowasz pewność, że to, co wyświetlasz w reklamach produktowych, zawsze jest zgodne z tym, co masz w swoim sklepie internetowym. Nie ma nic gorszego dla e-commerce, niż rozczarowany klient.
Uzupełnij tyle atrybutów, ile jesteś w stanie. Nie ograniczaj się tylko do tych wymaganych. Każda dodatkowa informacja o twoim produkcie w pliku produktowym powoduje, że użytkownik uzyska pełniejszy obraz na temat tego, co sprzedajesz. Dzięki temu nie spotka się on z rozczarowaniem, a i ty dotrzesz do tych klientów, którzy chcą kupić ten konkretny produkt, czyli właściwie wykorzystasz budżet.