Czym jest rozszerzenie graficzne? – Definicja
Rozszerzenie graficzne to rozszerzenie, które pojawia się w formie zdjęcia kwadratowego lub prostokątnego, tuż obok naszych reklam tekstowych w Google Ads. Dzięki temu rozszerzeniu, reklamy stają się bardziej atrakcyjne i przyciągające dla użytkownika, co przyczynia się do podniesienia wskaźnika CTR oraz jakości reklamy.
Oprócz rozszerzenia graficznego (obrazu), w wynikach wyszukiwania potencjalnemu klientowi wyświetli się również nagłówek i tekst reklamy, adres URL oraz inne rozszerzenia, co widać na przykładzie poniżej.
Jak dodać rozszerzenie graficzne?
Rozszerzenie graficzne można dodać zarówno na poziomie kampanii jak i grupy reklam. Powinno być adekwatne do reklamowanej kategorii, produktu bądź usługi. Opłata za kliknięcie, naliczana jest w taki sam sposób jak i w przypadku innych rozszerzeń tzn. na podstawie stawki CPC.
Z tego typu rozszerzenia mogą korzystać wszyscy użytkownicy Google Ads, jednak muszą być przestrzegane pewne warunki:
- konto jest prowadzone dłużej niż 90 dni,
- brak naruszeń co do przestrzegania zasad reklamowych,
- konto reklamuje odpowiednią branżę lub podbranżę – brak kontrowersyjnych treści, które dotyczą np. erotyki, hazardu, alkoholu itd.