Google Dance

Co to jest Google Dance? – Definicja

Zjawisko Google Dance odnosi się do dużych zmian pozycji fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania w przeciągu krótkiego czasu. To zjawisko, kiedy w na przestrzeni kilku dni pozycja strony dla poszczególnych fraz skacze z bardzo niskich pozycji na wysokie i odwrotnie.

Google Dance najczęściej dotyczy stron nowych lub rozpoczynających działania nad poprawą pozycji. Nagłe zmiany dopasowania są rodzajem testu, który ma określić, jak użytkownicy reagują na daną witrynę. Jeżeli będzie mieć wysoki CTR, niski Bounce Rate, a użytkownicy będą na niej spędzali dużo czasu, wysoka pozycja powinna się utrzymać. W ten sposób Google próbuje właściwie ocenić i uszeregować poszczególne witryny w rankingu.

Przykład Google Dance na wykresie pozycji

Jak reagować na taniec Google?

Duża zmienność pozycji fraz jest naturalnym zjawiskiem podczas działań SEO. Google Dance to pozytywny znak świadczący o tym, że Google interesuje się daną stroną. Gdy zaobserwujemy taką sytuację, nie należy podejmować się żadnych dodatkowych kroków, lecz kontynuować zaplanowane prace, stale monitorując pozycje i widoczność strony.

Pierwotne znaczenie Google Dance

Początkowo Google Dance nazywano proces, który polegał na pokazywaniu różnych wyników wyszukiwania dla tych samych fraz kluczowych. Powodem tych różnic były opóźnienia w aktualizacji danych w poszczególnych Data Center. Aktualizacja danych w DC różni się czasem oraz częstotliwością. Stąd użytkownicy mogą otrzymywać inne wyniki wyszukiwania wpisując tę samą frazę nawet z tego samego urządzenia w niewielkim odstępie czasu.

Od 2003 roku, aktualizacje wykonywane są na bieżąco przez różne typy crawlerów, dlatego termin Google Dance w tym znaczeniu już wyszedł z użycia. Obecnie roboty szybciej indeksują nowe treści na stronach, stąd zmiany w rankingu można zaobserwować codziennie.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej