Google Dance

Co to jest Google Dance? – Definicja

Zjawisko Google Dance odnosi się do dużych zmian pozycji fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania w przeciągu krótkiego czasu. To zjawisko, kiedy w na przestrzeni kilku dni pozycja strony dla poszczególnych fraz skacze z bardzo niskich pozycji na wysokie i odwrotnie.

Google Dance najczęściej dotyczy stron nowych lub rozpoczynających działania nad poprawą pozycji. Nagłe zmiany dopasowania są rodzajem testu, który ma określić, jak użytkownicy reagują na daną witrynę. Jeżeli będzie mieć wysoki CTR, niski Bounce Rate, a użytkownicy będą na niej spędzali dużo czasu, wysoka pozycja powinna się utrzymać. W ten sposób Google próbuje właściwie ocenić i uszeregować poszczególne witryny w rankingu.

Przykład Google Dance na wykresie pozycji

Jak reagować na taniec Google?

Duża zmienność pozycji fraz jest naturalnym zjawiskiem podczas działań SEO. Google Dance to pozytywny znak świadczący o tym, że Google interesuje się daną stroną. Gdy zaobserwujemy taką sytuację, nie należy podejmować się żadnych dodatkowych kroków, lecz kontynuować zaplanowane prace, stale monitorując pozycje i widoczność strony.

Pierwotne znaczenie Google Dance

Początkowo Google Dance nazywano proces, który polegał na pokazywaniu różnych wyników wyszukiwania dla tych samych fraz kluczowych. Powodem tych różnic były opóźnienia w aktualizacji danych w poszczególnych Data Center. Aktualizacja danych w DC różni się czasem oraz częstotliwością. Stąd użytkownicy mogą otrzymywać inne wyniki wyszukiwania wpisując tę samą frazę nawet z tego samego urządzenia w niewielkim odstępie czasu.

Od 2003 roku, aktualizacje wykonywane są na bieżąco przez różne typy crawlerów, dlatego termin Google Dance w tym znaczeniu już wyszedł z użycia. Obecnie roboty szybciej indeksują nowe treści na stronach, stąd zmiany w rankingu można zaobserwować codziennie.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu