Machine learning

Co to jest machine learning? (uczenie maszynowe)  – Definicja

Machine learning w Google Ads (uczenie maszynowe) to rodzaj sztucznej inteligencji, która pozwala przedsiębiorstwom analizować wnioski oraz snuć predykcję z dużej ilości danych.


Uczenie maszynowe operuje na szerokich bazach danych, które są niemożliwe do samodzielnej analizy i przetwarzania przez człowieka. Dzięki machine learning planowanie działań marketingowych staje się dużo efektywniejsze, łatwiejsze i szybsze.

System machine learning zbiera i analizuje ogromne partie danych oraz uczy się na ich podstawie schematów i zachowań w nich przedstawionych, dzięki czemu doskonali swoją skuteczność.

Machine learning w Google Ads

Google Ads wykorzystuje sztuczną inteligencję do optymalizacji kampanii na wielu płaszyznach m.in: inteligentne kampanie, formaty reklam, inteligentne określenie stawek, reguły automatyczne, teksty dynamiczne itp.

Należy pamiętać, że stosowanie machine learning wymaga regularnej kontroli. Google zbiera informacje z wyszukiwarki Google, Gmail, Youtube, Google maps oraz od innych partnerów współpracujących z siecią Google.

czym jest machine learning

Zalety kampanii opartych na machine learning w Google Ads:

  • automatyczna optymalizacja kampanii oparta na dużych zbiorach danych
  • inteligentny dobór stawek w każdej aukcji
  • zwiększenie prawdopodobieństwa konwersji
  • uproszczone tworzenie kampanii i zasobów reklamowych
  • testowanie licznych wariantów tekstów i grafik względem danych o danym wyszukiwaniu
  • automatyczne dobieranie najlepszych miejsc docelowych i kombinacji reklam pod użytkownika
  • usprawnienie pracy na koncie
  • automatyczne generowanie dynamicznych rozszerzeń reklam na bazie witryny internetowej

Wady:

  • ograniczona kontrola nad reklamami i ich kierowaniem
  •  większe wymagania w zakresie poprawnej konfiguracji usług Google i mierzonych celów
  • mniejsze możliwości dogłębnej analizy skuteczności poszczególnych ustawień
Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Jr Marketing Specialist  - Diana

Jr Marketing Specialist

W Delante zaczynała od stażu, a obecnie wspiera rozwój strategii marketingowych i employer brandingowych w zespole marketingu. Jest zaangażowaną społecznie studentką zarządzania międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prężnie rozwija się w organizacji AIESEC, gdzie zaczęła się interesować marketingiem i dlatego zaaplikowała na staż do Delante. Hobbistycznie gra w kieleckim Teatrze Ecce Homo i orkiestrze dętej.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej