Co to jest machine learning? (uczenie maszynowe) – Definicja
Machine learning w Google Ads (uczenie maszynowe) to rodzaj sztucznej inteligencji, która pozwala przedsiębiorstwom analizować wnioski oraz snuć predykcję z dużej ilości danych.
Uczenie maszynowe operuje na szerokich bazach danych, które są niemożliwe do samodzielnej analizy i przetwarzania przez człowieka. Dzięki machine learning planowanie działań marketingowych staje się dużo efektywniejsze, łatwiejsze i szybsze.
System machine learning zbiera i analizuje ogromne partie danych oraz uczy się na ich podstawie schematów i zachowań w nich przedstawionych, dzięki czemu doskonali swoją skuteczność.
Machine learning w Google Ads
Google Ads wykorzystuje sztuczną inteligencję do optymalizacji kampanii na wielu płaszyznach m.in: inteligentne kampanie, formaty reklam, inteligentne określenie stawek, reguły automatyczne, teksty dynamiczne itp.
Należy pamiętać, że stosowanie machine learning wymaga regularnej kontroli. Google zbiera informacje z wyszukiwarki Google, Gmail, Youtube, Google maps oraz od innych partnerów współpracujących z siecią Google.
Zalety kampanii opartych na machine learning w Google Ads:
- automatyczna optymalizacja kampanii oparta na dużych zbiorach danych
- inteligentny dobór stawek w każdej aukcji
- zwiększenie prawdopodobieństwa konwersji
- uproszczone tworzenie kampanii i zasobów reklamowych
- testowanie licznych wariantów tekstów i grafik względem danych o danym wyszukiwaniu
- automatyczne dobieranie najlepszych miejsc docelowych i kombinacji reklam pod użytkownika
- usprawnienie pracy na koncie
- automatyczne generowanie dynamicznych rozszerzeń reklam na bazie witryny internetowej
Wady:
- ograniczona kontrola nad reklamami i ich kierowaniem
- większe wymagania w zakresie poprawnej konfiguracji usług Google i mierzonych celów
- mniejsze możliwości dogłębnej analizy skuteczności poszczególnych ustawień