Machine learning

Co to jest machine learning? (uczenie maszynowe)  – Definicja

Machine learning w Google Ads (uczenie maszynowe) to rodzaj sztucznej inteligencji, która pozwala przedsiębiorstwom analizować wnioski oraz snuć predykcję z dużej ilości danych.


Uczenie maszynowe operuje na szerokich bazach danych, które są niemożliwe do samodzielnej analizy i przetwarzania przez człowieka. Dzięki machine learning planowanie działań marketingowych staje się dużo efektywniejsze, łatwiejsze i szybsze.

System machine learning zbiera i analizuje ogromne partie danych oraz uczy się na ich podstawie schematów i zachowań w nich przedstawionych, dzięki czemu doskonali swoją skuteczność.

Machine learning w Google Ads

Google Ads wykorzystuje sztuczną inteligencję do optymalizacji kampanii na wielu płaszyznach m.in: inteligentne kampanie, formaty reklam, inteligentne określenie stawek, reguły automatyczne, teksty dynamiczne itp.

Należy pamiętać, że stosowanie machine learning wymaga regularnej kontroli. Google zbiera informacje z wyszukiwarki Google, Gmail, Youtube, Google maps oraz od innych partnerów współpracujących z siecią Google.

czym jest machine learning

Zalety kampanii opartych na machine learning w Google Ads:

  • automatyczna optymalizacja kampanii oparta na dużych zbiorach danych
  • inteligentny dobór stawek w każdej aukcji
  • zwiększenie prawdopodobieństwa konwersji
  • uproszczone tworzenie kampanii i zasobów reklamowych
  • testowanie licznych wariantów tekstów i grafik względem danych o danym wyszukiwaniu
  • automatyczne dobieranie najlepszych miejsc docelowych i kombinacji reklam pod użytkownika
  • usprawnienie pracy na koncie
  • automatyczne generowanie dynamicznych rozszerzeń reklam na bazie witryny internetowej

Wady:

  • ograniczona kontrola nad reklamami i ich kierowaniem
  •  większe wymagania w zakresie poprawnej konfiguracji usług Google i mierzonych celów
  • mniejsze możliwości dogłębnej analizy skuteczności poszczególnych ustawień
Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Jr Marketing Specialist  - Diana

Jr Marketing Specialist

W Delante zaczynała od stażu, a obecnie wspiera rozwój strategii marketingowych i employer brandingowych w zespole marketingu. Jest zaangażowaną społecznie studentką zarządzania międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prężnie rozwija się w organizacji AIESEC, gdzie zaczęła się interesować marketingiem i dlatego zaaplikowała na staż do Delante. Hobbistycznie gra w kieleckim Teatrze Ecce Homo i orkiestrze dętej.

Ostatnio na naszym blogu

Reklamy na Instagramie - już 30 września!

Reklamy na Instagramie - już 30 września!

Media społecznościowe coraz częściej wykorzystują swój potencjał do tworzenia reklam. Power Editor na Facebooku cieszy się sporym powodzeniem, a promowanie postów obecnie to najlepszy sposób na zwiększenie zasięgu. Oprócz Facebooka już 30 września reklamy będzie można tworzyć na… Instagramie!

Czytaj więcej