Long Tail

Co to jest Long Tail? – Definicja

Long Tail, czyli tzw. długi ogon, to szczegółowa fraza, która składa się z kilku słów i precyzyjnie określa potrzeby użytkownika. Jest to koncepcja wykorzystywana w ekonomii oraz w marketingu, w szczególności w pozycjonowaniu sklepów internetowych.

Rozbudowane frazy wyszukiwane przez użytkowników wynikają z ich większej świadomości odnośnie wybieranych produktów, czy usług. Słowa kluczowe tego typu cechują się większą precyzją, więc potencjalni klienci znajdują produkty i wyniki, które spełniają ich oczekiwania. Pozycjonowanie na frazy produktowe oraz long-tail pozwala również zwiększyć liczbę i wartość konwersji na stronie.

Przykład użycia frazy Long Tail

Long-tail definicja

Załóżmy, że planujesz zakup zegarka. Włączasz wyszukiwarkę i co dalej? Wpisując samo słowa „zegarek” znajdujesz produkty damskie, męskie i dziecięce. Idąc dalej, możesz sprecyzować, o jaki rodzaj dokładnie chodzi. Fraza „zegarek męski” jest już bardziej szczegółowa, jednak to wciąż za mało. Jeśli jesteś zdecydowany na konkretny typ produktu, lepiej opisać go jeszcze dokładniej. „Zegarek męski z brązowym paskiem” to przykład frazy Long Tail, która wyszukiwana jest przez bardziej zdecydowanych klientów. Przy wyszukiwaniu fraz długiego ogona przydatny może okazać się Keyword Planner, czyli narzędzie umożliwiające pomoc w doborze słów kluczowych.

Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat pozycjonowania szerokiego, zapraszamy również do zapoznania się z naszym artykułem: Jakie zalety ma long tail SEO?

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej