Long Tail

Co to jest Long Tail? – Definicja

Long Tail, czyli tzw. długi ogon, to szczegółowa fraza, która składa się z kilku słów i precyzyjnie określa potrzeby użytkownika. Jest to koncepcja wykorzystywana w ekonomii oraz w marketingu, w szczególności w pozycjonowaniu sklepów internetowych.

Rozbudowane frazy wyszukiwane przez użytkowników wynikają z ich większej świadomości odnośnie wybieranych produktów, czy usług. Słowa kluczowe tego typu cechują się większą precyzją, więc potencjalni klienci znajdują produkty i wyniki, które spełniają ich oczekiwania. Pozycjonowanie na frazy produktowe oraz long-tail pozwala również zwiększyć liczbę i wartość konwersji na stronie.

Przykład użycia

Long-tail definicja

Załóżmy, że planujesz zakup zegarka. Włączasz wyszukiwarkę i co dalej? Wpisując samo słowa „zegarek” znajdujesz produkty damskie, męskie i dziecięce. Idąc dalej, możesz sprecyzować, o jaki rodzaj dokładnie chodzi. Fraza „zegarek męski” jest już bardziej szczegółowa, jednak to wciąż za mało. Jeśli jesteś zdecydowany na konkretny typ produktu, lepiej opisać go jeszcze dokładniej. „Zegarek męski z brązowym paskiem” to przykład frazy Long Tail, która wyszukiwana jest przez bardziej zdecydowanych klientów.

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.