Rich Snippet

Co to jest Rich Snippet? – Definicja

Rich Snippet, znane również jako fragmenty rozszerzone, to tradycyjne wyniki wyszukiwania Google, wzbogacone o dodatkowe informacje. Wyniki, które zwykle znajdujemy w wyszukiwarce Google, zawierają elementy takie jak tytuł (title) czy opis strony (meta description). Odpowiednie zastosowanie danych strukturalnych, pozwala natomiast na wyświetlanie wielu innych elementów takich jak np. średnia ocen użytkowników danego produktu, cena, dostępność, miejsce i data wydarzenia czy zdjęcia.

Dodatkowe dane, które otrzymujemy, są wyświetlane w oparciu o dane na stronie, umieszczonych za pomocą następujących formatów:

  • mikrodane,
  • mikroformaty,
  • RDFa,
  • JSON-LD.

Standardowe wyniki wyszukiwania prezentują się w następujący sposób:

Standardowy wynik wyszukiwania Google

Z kolei Rich Snippet prezentuje się następująco:

Wygląd Rich Snippet w wyszukiwarce Google

Jak widzimy, oprócz tytułu i opisu strony, otrzymujemy również zdjęcie, ocenę użytkowników czy liczbę opinii. Fragmenty rozszerzone bardziej przyciągają wzrok niż zwykłe wyniki wyszukiwania, co może prowadzić do wyższego CTR.

Dlaczego Rich Snippet jest ważny dla SEO?

Fragmenty rozszerzone wyróżniają się na tle normalnych wyników wyszukiwania. Zdecydowanie bardziej przyciągają wzrok, a także są nośnikiem wielu przydatnych informacji, dzięki którym użytkownik może ocenić czy treść dostępna na stronie, będzie dla niego przydatna. To z kolei przekłada się na zmniejszenie współczynnika odrzuceń (ang. bounce rate).

Dzięki temu, że Rich Snippet wyglądają dużo atrakcyjnej niż tradycyjne wyniki wyświetlane w wyszukiwarce Google, odznaczają się one także wyższym współczynnikiem klikalności. Jeśli ten parametr wzrasta, uzyskujemy większy ruch z tego wyniku wyszukiwania. W dłuższej perspektywie czasu będzie miało to wpływ na Twoją pozycję w rankingu. Gdy więcej osób kliknie Twój wynik, Google zauważy, że ludzie wolą Twoją stronę od innych. Dzięki temu jej pozycja w wyszukiwarce może wzrosnąć.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej