Rich Snippet

Co to jest Rich Snippet? – Definicja

Rich Snippet, znane również jako fragmenty rozszerzone, to tradycyjne wyniki wyszukiwania Google, wzbogacone o dodatkowe informacje. Wyniki, które zwykle znajdujemy w wyszukiwarce Google, zawierają elementy takie jak tytuł (title) czy opis strony (meta description). Odpowiednie zastosowanie danych strukturalnych, pozwala natomiast na wyświetlanie wielu innych elementów takich jak np. średnia ocen użytkowników danego produktu, cena, dostępność, miejsce i data wydarzenia czy zdjęcia.

Dodatkowe dane, które otrzymujemy, są wyświetlane w oparciu o dane na stronie, umieszczonych za pomocą następujących formatów:

  • mikrodane,
  • mikroformaty,
  • RDFa,
  • JSON-LD.

Standardowe wyniki wyszukiwania prezentują się w następujący sposób:

Standardowy wynik wyszukiwania Google

Z kolei Rich Snippet prezentuje się następująco:

Wygląd Rich Snippet w wyszukiwarce Google

Jak widzimy, oprócz tytułu i opisu strony, otrzymujemy również zdjęcie, ocenę użytkowników czy liczbę opinii. Fragmenty rozszerzone bardziej przyciągają wzrok niż zwykłe wyniki wyszukiwania, co może prowadzić do wyższego CTR.

Dlaczego Rich Snippet jest ważny dla SEO?

Fragmenty rozszerzone wyróżniają się na tle normalnych wyników wyszukiwania. Zdecydowanie bardziej przyciągają wzrok, a także są nośnikiem wielu przydatnych informacji, dzięki którym użytkownik może ocenić czy treść dostępna na stronie, będzie dla niego przydatna. To z kolei przekłada się na zmniejszenie współczynnika odrzuceń (ang. bounce rate).

Dzięki temu, że Rich Snippet wyglądają dużo atrakcyjnej niż tradycyjne wyniki wyświetlane w wyszukiwarce Google, odznaczają się one także wyższym współczynnikiem klikalności. Jeśli ten parametr wzrasta, uzyskujemy większy ruch z tego wyniku wyszukiwania. W dłuższej perspektywie czasu będzie miało to wpływ na Twoją pozycję w rankingu. Gdy więcej osób kliknie Twój wynik, Google zauważy, że ludzie wolą Twoją stronę od innych. Dzięki temu jej pozycja w wyszukiwarce może wzrosnąć.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej