Rich Snippet

Co to jest Rich Snippet? – Definicja

Rich Snippet, znane również jako fragmenty rozszerzone, to tradycyjne wyniki wyszukiwania Google, wzbogacone o dodatkowe informacje. Wyniki, które zwykle znajdujemy w wyszukiwarce Google, zawierają elementy takie jak tytuł (title) czy opis strony (meta description). Odpowiednie zastosowanie danych strukturalnych, pozwala natomiast na wyświetlanie wielu innych elementów takich jak np. średnia ocen użytkowników danego produktu, cena, dostępność, miejsce i data wydarzenia czy zdjęcia.

Dodatkowe dane, które otrzymujemy, są wyświetlane w oparciu o dane na stronie, umieszczonych za pomocą następujących formatów:

  • mikrodane,
  • mikroformaty,
  • RDFa,
  • JSON-LD.

Standardowe wyniki wyszukiwania prezentują się w następujący sposób:

Standardowy wynik wyszukiwania Google

Z kolei Rich Snippet prezentuje się następująco:

Wygląd Rich Snippet w wyszukiwarce Google

Jak widzimy, oprócz tytułu i opisu strony, otrzymujemy również zdjęcie, ocenę użytkowników czy liczbę opinii. Fragmenty rozszerzone bardziej przyciągają wzrok niż zwykłe wyniki wyszukiwania, co może prowadzić do wyższego CTR.

Dlaczego Rich Snippet jest ważny dla SEO?

Fragmenty rozszerzone wyróżniają się na tle normalnych wyników wyszukiwania. Zdecydowanie bardziej przyciągają wzrok, a także są nośnikiem wielu przydatnych informacji, dzięki którym użytkownik może ocenić czy treść dostępna na stronie, będzie dla niego przydatna. To z kolei przekłada się na zmniejszenie współczynnika odrzuceń (ang. bounce rate).

Dzięki temu, że Rich Snippet wyglądają dużo atrakcyjnej niż tradycyjne wyniki wyświetlane w wyszukiwarce Google, odznaczają się one także wyższym współczynnikiem klikalności. Jeśli ten parametr wzrasta, uzyskujemy większy ruch z tego wyniku wyszukiwania. W dłuższej perspektywie czasu będzie miało to wpływ na Twoją pozycję w rankingu. Gdy więcej osób kliknie Twój wynik, Google zauważy, że ludzie wolą Twoją stronę od innych. Dzięki temu jej pozycja w wyszukiwarce może wzrosnąć.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej