Pingowanie

Co to jest pingowanie? – Definicja

Pingowanie to mechanizm, który polega na zgłaszaniu nowych podstron, tak, aby roboty wyszukiwarki mogły je zindeksować, a następnie zapewnić im lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Upraszczając, sam proces pingowania to nic innego jak wysłanie zaproszenia lub informacji robotom wyszukiwarki, o tym, że na stronie pojawiła się nowa treść.

Pingowanie definicja

Jak to działa w praktyce?

Na początku wysyłany jest ping, czyli żądanie do serwera. W tym czasie następuje moment, w którym roboty wyszukiwarki są informowane o nowych treściach na stronie. Jeśli robot oceni zawartość strony jako odpowiednią, to witryna zostaje zindeskowana.

Pingowanie to proces, który jeszcze kilka lat był chętnie wykorzystywany w procesie pozycjonowania – zwłaszcza wśród blogerów, czy portali publikujących newsy. Obecnie, określa się go bardziej jako „stary” mechanizm, który wraz ze zmianami w algorytmach Google, przestał przynosić pożądane efekty.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej