Pingowanie

Co to jest pingowanie? – Definicja

Pingowanie to mechanizm, który polega na zgłaszaniu nowych podstron, tak, aby roboty wyszukiwarki mogły je zindeksować, a następnie zapewnić im lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Upraszczając, sam proces pingowania to nic innego jak wysłanie zaproszenia lub informacji robotom wyszukiwarki, o tym, że na stronie pojawiła się nowa treść.

Pingowanie definicja

Jak to działa w praktyce?

Na początku wysyłany jest ping, czyli żądanie do serwera. W tym czasie następuje moment, w którym roboty wyszukiwarki są informowane o nowych treściach na stronie. Jeśli robot oceni zawartość strony jako odpowiednią, to witryna zostaje zindeskowana.

Pingowanie to proces, który jeszcze kilka lat był chętnie wykorzystywany w procesie pozycjonowania – zwłaszcza wśród blogerów, czy portali publikujących newsy. Obecnie, określa się go bardziej jako „stary” mechanizm, który wraz ze zmianami w algorytmach Google, przestał przynosić pożądane efekty.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej