Co to jest pingowanie? – Definicja
Pingowanie to mechanizm, który polega na zgłaszaniu nowych podstron, tak, aby roboty wyszukiwarki mogły je zindeksować, a następnie zapewnić im lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Upraszczając, sam proces pingowania to nic innego jak wysłanie zaproszenia lub informacji robotom wyszukiwarki, o tym, że na stronie pojawiła się nowa treść.
Jak to działa w praktyce?
Na początku wysyłany jest ping, czyli żądanie do serwera. W tym czasie następuje moment, w którym roboty wyszukiwarki są informowane o nowych treściach na stronie. Jeśli robot oceni zawartość strony jako odpowiednią, to witryna zostaje zindeskowana.
Pingowanie to proces, który jeszcze kilka lat był chętnie wykorzystywany w procesie pozycjonowania – zwłaszcza wśród blogerów, czy portali publikujących newsy. Obecnie, określa się go bardziej jako „stary” mechanizm, który wraz ze zmianami w algorytmach Google, przestał przynosić pożądane efekty.