Crawler

Co to jest Crawler? – Definicja

Crawler (inaczej bot wyszukiwarki, pająk lub robot indeksujący) to program, który wykorzystywany jest przez wyszukiwarki internetowe. Jego celem jest gromadzenie informacji o strukturze oraz zawartości stron znajdujących się w internecie, aby móc je indeksować i – jeśli są wartościowe – prezentować użytkownikom w wynikach wyszukiwania, tzw. SERPach.

Rola robota indeksującego

Do głównych zadań crawlera należą:

  • sprawdzanie kodu witryny,
  • badanie zawartości strony,
  • gromadzenie dodatkowych informacji o stronie przydatnych użytkownikowi,
  • sprawdzanie aktualizacji treści dostępnych w Internecie.

co to jest crawler

Najbardziej znanym crawlerem jest Googlebot. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że nie zawsze crawlowanie jest równoznaczne z zaindeksowaniem strony, a więc wyświetlaniem jej w wynikach wyszukiwania.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej