Pingwin (Algorytm Pingwin)

Co to jest algorytm Pingwin? – Definicja

Pingwin to wprowadzony w 2012 roku algorytm stworzony z myślą o ograniczeniu spamu w sieci. Google nakłada karę na strony z linkami o niskiej jakości, często przybierających formę spamu. Algorytm Pingwin podnosi pozycję stron, na której linki pochodzą ze sprawdzonego źródła, a ich treść nie jest przesycona słowami kluczowymi.

Pingwin Google: jak to działa w praktyce?

Załóżmy, że chcesz zwiększyć widoczność swojej strony. W tym celu wykorzystujesz zaplecza o niskiej jakości, z których linki pozyskiwane są za pomocą sztucznych subdomen tworzonych w celu mnożenia linków z bezwartościową na nich treścią. I choć wydawać by się mogło, że taka taktyka zwiększy widoczność w wynikach wyszukiwania, to w efekcie sprawia, że strony o niskiej jakości są spychane w dół, bądź całkowicie blokowane. Algorytm Pingwin Google nagradza strony, które zawierają wartościowe treści, odpowiednie hiperłącza i wplecione w naturalny sposób słowa kluczowe.
Algorytm pingwin definicja

Jak się przed tym ustrzec? Należy pamiętać o tym, aby tworzyć oryginalny content na stronie i zdobywać linki z wartościowych domen.

 

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej