Pingwin (Algorytm Pingwin)

Co to jest algorytm Pingwin? – Definicja

Pingwin to wprowadzony w 2012 roku algorytm stworzony z myślą o ograniczeniu spamu w sieci. Google nakłada karę na strony z linkami o niskiej jakości, często przybierających formę spamu. Algorytm Pingwin podnosi pozycję stron, na której linki pochodzą ze sprawdzonego źródła, a ich treść nie jest przesycona słowami kluczowymi.

Pingwin Google: jak to działa w praktyce?

Załóżmy, że chcesz zwiększyć widoczność swojej strony. W tym celu wykorzystujesz zaplecza o niskiej jakości, z których linki pozyskiwane są za pomocą sztucznych subdomen tworzonych w celu mnożenia linków z bezwartościową na nich treścią. I choć wydawać by się mogło, że taka taktyka zwiększy widoczność w wynikach wyszukiwania, to w efekcie sprawia, że strony o niskiej jakości są spychane w dół, bądź całkowicie blokowane. Algorytm Pingwin Google nagradza strony, które zawierają wartościowe treści, odpowiednie hiperłącza i wplecione w naturalny sposób słowa kluczowe.
Algorytm pingwin definicja

Jak się przed tym ustrzec? Należy pamiętać o tym, aby tworzyć oryginalny content na stronie i zdobywać linki z wartościowych domen.

 

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej