Co to jest algorytm Pingwin? – Definicja
Pingwin to wprowadzony w 2012 roku algorytm stworzony z myślą o ograniczeniu spamu w sieci. Google nakłada karę na strony z linkami o niskiej jakości, często przybierających formę spamu. Algorytm Pingwin podnosi pozycję stron, na której linki pochodzą ze sprawdzonego źródła, a ich treść nie jest przesycona słowami kluczowymi.
Pingwin Google: jak to działa w praktyce?
Załóżmy, że chcesz zwiększyć widoczność swojej strony. W tym celu wykorzystujesz zaplecza o niskiej jakości, z których linki pozyskiwane są za pomocą sztucznych subdomen tworzonych w celu mnożenia linków z bezwartościową na nich treścią. I choć wydawać by się mogło, że taka taktyka zwiększy widoczność w wynikach wyszukiwania, to w efekcie sprawia, że strony o niskiej jakości są spychane w dół, bądź całkowicie blokowane. Algorytm Pingwin Google nagradza strony, które zawierają wartościowe treści, odpowiednie hiperłącza i wplecione w naturalny sposób słowa kluczowe.
Jak się przed tym ustrzec? Należy pamiętać o tym, aby tworzyć oryginalny content na stronie i zdobywać linki z wartościowych domen.