Crawl budget

Co to jest crawl budget?

Crawl budget (inaczej: budżet indeksowania, współczynnik indeksacji) to czynnik, który określa, jak wiele zasobów – czasu i mocy obliczeniowej – roboty Googla poświęcą, aby zindeksować daną witrynę. Przekłada się to na liczbę podstron dodanych do indeksu wyszukiwarki oraz na częstotliwość indeksowania. Na współczynnik indeksacji wpływają m.in:

  • crawl rate limit – limit liczby podstron odwiedzanych w krótkim czasie przez roboty wyszukiwarek
  • crawl health – niski czas odpowiedzi serwera, poprawne kody odpowiedzi, szybkość ładowania
  • crawl demand – zapotrzebowanie na ponowną indeksację, zależne m.in. od częstotliwości aktualizacji treści, popularności witryny
  • rozmiar strony, zastosowanie kodu Java Script – strony z JS zużywają więcej budżetu indeksowania

Gdzie mogę sprawdzić crawl budget mojej strony?

W starej wersji Google Search Console, w sekcji: Skanowanie możemy otworzyć panel: Statystyki indeksowania. Zobaczymy tam trzy wykresy, przedstawiające:

  1. liczbę dziennie indeksowanych podstron,
  2. liczbę kilobajtów danych pobranych dziennie przez crawlery,
  3. czas spędzony na pobieraniu strony.

Crawl Budget

Są to dane z okresu ostatnich 90 dni. W oparciu o nie możemy określić, jak zmienił się nam crawl budget w tym czasie.

Czy ta definicja była pomocna?
(6)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej