Crawl budget

Co to jest crawl budget?

Crawl budget (inaczej: budżet indeksowania, współczynnik indeksacji) to czynnik, który określa, jak wiele zasobów – czasu i mocy obliczeniowej – roboty Googla poświęcą, aby zindeksować daną witrynę. Przekłada się to na liczbę podstron dodanych do indeksu wyszukiwarki oraz na częstotliwość indeksowania. Na współczynnik indeksacji wpływają m.in:

  • crawl rate limit – limit liczby podstron odwiedzanych w krótkim czasie przez roboty wyszukiwarek
  • crawl health – niski czas odpowiedzi serwera, poprawne kody odpowiedzi, szybkość ładowania
  • crawl demand – zapotrzebowanie na ponowną indeksację, zależne m.in. od częstotliwości aktualizacji treści, popularności witryny
  • rozmiar strony, zastosowanie kodu Java Script – strony z JS zużywają więcej budżetu indeksowania

Gdzie mogę sprawdzić crawl budget mojej strony?

W starej wersji Google Search Console, w sekcji: Skanowanie możemy otworzyć panel: Statystyki indeksowania. Zobaczymy tam trzy wykresy, przedstawiające:

  1. liczbę dziennie indeksowanych podstron,
  2. liczbę kilobajtów danych pobranych dziennie przez crawlery,
  3. czas spędzony na pobieraniu strony.

Crawl Budget

Są to dane z okresu ostatnich 90 dni. W oparciu o nie możemy określić, jak zmienił się nam crawl budget w tym czasie.

Czy ta definicja była pomocna?
(5)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuł artykułu to pierwsze, co widzi potencjalny czytelnik. I… czasem także ostatnie. A przeciętnych, płaskich tytułów użytkownik niemal nie zauważa scrollując wyniki wyszukiwania, Google News czy social media. Jeśli nie zadbasz odpowiednio o pierwsze wrażenie, możesz nie mieć szansy na kolejne - dlatego sprawdź, jak pisać chwytliwe tytuły artykułów i zatrzymywać użytkowników na dłużej.

Czytaj więcej
Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Emocje po Festiwalu SEO jeszcze nie opadły, a my już nadchodzimy z podsumowaniem! Festiwal SEO to jedno z największych wydarzeń SEO w Polsce organizowane w Katowicach - w tym roku 15. października. Oto kilka wniosków z każdej prelekcji.

Czytaj więcej
Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Nie zawsze pod artykułami w sieci znajdziesz informację o tym, kto jest autorem publikacji. Tymczasem prawdopodobnie zależy Ci, aby content, z którym się zapoznajesz był przygotowany przez specjalistę z danej dziedziny. Mając m.in. to na uwadze, portale internetowe dodają BIO autora. Co to jest, z czego powinno się składać i co przemawia za jego umieszczeniem na Twojej stronie?

Czytaj więcej