Subdomena

Co to jest subdomena? – Definicja

Subdomena jest dodatkową częścią dla domeny głównej. Występuje przed kropką poprzedzającą nazwę domeny głównej, np. fryzjer.krakow.pl, seo.delante.pl.

Zastowanie

Najczęściej subdomen używa się do:

  • wydzielenia pewnej części serwisu, np. w celach marketingowych lub aby zachować odrębność tematyczną strony umieszczonej w subdomenie, np. krakow.example.com;
  • wydzielenia osobnej wersji językowej en.delante.pl, de.delante.pl;
  • tworzenia landing page sprzedażowych w danej kampanii, np. promocje-zimowe2019.delante.pl – kieruje się tam ruch z reklam Google Ads;
  • tworzenia domen testowych dla stron internetowych, np. test.example.com, dev.example.com;
  • tworzenia strony mobilnej, np. m.example.com.

Subdomena a SEO

Z punktu widzenia SEO, należy zwrócić uwagę, że dla Google subdomena stanowi osobną domenę i jej widoczność jest zupełnie inna niż domeny głównej. Dlatego jeśli prowadzimy blog na swojej stronie firmowej, to powinien on być w katalogu np. delante.pl/blog/, a nie w subdomenie blog.delante.pl.

Co ciekawe, przedrostek www przed adresem strony jest również subdomeną. Subdomena taka jest traktowana przez Google jako osobna strona i w efekcie, jeśli nie ma odpowiednich przekierowań, duplikuje nam stronę główną.

Budowa nazwy domeny i subdomeny

  • Subdomena – subdomena przed kropką domeny głównej, np. sklep. , blog. , test. , www.
  • Nazwa Domeny – występuje przed ostatnią kropką przed rozszerzeniem, np. nazwa firmy.
  • TLD (Top Level Domain, z ang. domena najwyższego poziomu) to końcówka i rozszerzenie domeny, występuję po ostatniej kropce, zaraz za nazwą domeny, np. .pl, .com, .org.
Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej