Subdomena

Co to jest subdomena? – Definicja

Subdomena jest dodatkową częścią dla domeny głównej. Występuje przed kropką poprzedzającą nazwę domeny głównej, np. fryzjer.krakow.pl, seo.delante.pl.

Zastowanie

Najczęściej subdomen używa się do:

  • wydzielenia pewnej części serwisu, np. w celach marketingowych lub aby zachować odrębność tematyczną strony umieszczonej w subdomenie, np. krakow.example.com;
  • wydzielenia osobnej wersji językowej en.delante.pl, de.delante.pl;
  • tworzenia landing page sprzedażowych w danej kampanii, np. promocje-zimowe2019.delante.pl – kieruje się tam ruch z reklam Google Ads;
  • tworzenia domen testowych dla stron internetowych, np. test.example.com, dev.example.com;
  • tworzenia strony mobilnej, np. m.example.com.

Subdomena a SEO

Z punktu widzenia SEO, należy zwrócić uwagę, że dla Google subdomena stanowi osobną domenę i jej widoczność jest zupełnie inna niż domeny głównej. Dlatego jeśli prowadzimy blog na swojej stronie firmowej, to powinien on być w katalogu np. delante.pl/blog/, a nie w subdomenie blog.delante.pl.

Co ciekawe, przedrostek www przed adresem strony jest również subdomeną. Subdomena taka jest traktowana przez Google jako osobna strona i w efekcie, jeśli nie ma odpowiednich przekierowań, duplikuje nam stronę główną.

Budowa nazwy domeny i subdomeny

  • Subdomena – subdomena przed kropką domeny głównej, np. sklep. , blog. , test. , www.
  • Nazwa Domeny – występuje przed ostatnią kropką przed rozszerzeniem, np. nazwa firmy.
  • TLD (Top Level Domain, z ang. domena najwyższego poziomu) to końcówka i rozszerzenie domeny, występuję po ostatniej kropce, zaraz za nazwą domeny, np. .pl, .com, .org.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej