Subdomena

Co to jest subdomena? – Definicja

Subdomena jest dodatkową częścią dla domeny głównej. Występuje przed kropką poprzedzającą nazwę domeny głównej, np. fryzjer.krakow.pl, seo.delante.pl.

Zastowanie

Najczęściej subdomen używa się do:

  • wydzielenia pewnej części serwisu, np. w celach marketingowych lub aby zachować odrębność tematyczną strony umieszczonej w subdomenie, np. krakow.example.com;
  • wydzielenia osobnej wersji językowej en.delante.pl, de.delante.pl;
  • tworzenia landing page sprzedażowych w danej kampanii, np. promocje-zimowe2019.delante.pl – kieruje się tam ruch z reklam Google Ads;
  • tworzenia domen testowych dla stron internetowych, np. test.example.com, dev.example.com;
  • tworzenia strony mobilnej, np. m.example.com.

Subdomena a SEO

Z punktu widzenia SEO, należy zwrócić uwagę, że dla Google subdomena stanowi osobną domenę i jej widoczność jest zupełnie inna niż domeny głównej. Dlatego jeśli prowadzimy blog na swojej stronie firmowej, to powinien on być w katalogu np. delante.pl/blog/, a nie w subdomenie blog.delante.pl.

Co ciekawe, przedrostek www przed adresem strony jest również subdomeną. Subdomena taka jest traktowana przez Google jako osobna strona i w efekcie, jeśli nie ma odpowiednich przekierowań, duplikuje nam stronę główną.

Budowa nazwy domeny i subdomeny

  • Subdomena – subdomena przed kropką domeny głównej, np. sklep. , blog. , test. , www.
  • Nazwa Domeny – występuje przed ostatnią kropką przed rozszerzeniem, np. nazwa firmy.
  • TLD (Top Level Domain, z ang. domena najwyższego poziomu) to końcówka i rozszerzenie domeny, występuję po ostatniej kropce, zaraz za nazwą domeny, np. .pl, .com, .org.
Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej