Subdomena

Co to jest subdomena? – Definicja

Subdomena jest dodatkową częścią dla domeny głównej. Występuje przed kropką poprzedzającą nazwę domeny głównej, np. fryzjer.krakow.pl, seo.delante.pl.

Zastowanie

Najczęściej subdomen używa się do:

  • wydzielenia pewnej części serwisu, np. w celach marketingowych lub aby zachować odrębność tematyczną strony umieszczonej w subdomenie, np. krakow.example.com;
  • wydzielenia osobnej wersji językowej en.delante.pl, de.delante.pl;
  • tworzenia landing page sprzedażowych w danej kampanii, np. promocje-zimowe2019.delante.pl – kieruje się tam ruch z reklam Google Ads;
  • tworzenia domen testowych dla stron internetowych, np. test.example.com, dev.example.com;
  • tworzenia strony mobilnej, np. m.example.com.

Subdomena a SEO

Z punktu widzenia SEO, należy zwrócić uwagę, że dla Google subdomena stanowi osobną domenę i jej widoczność jest zupełnie inna niż domeny głównej. Dlatego jeśli prowadzimy blog na swojej stronie firmowej, to powinien on być w katalogu np. delante.pl/blog/, a nie w subdomenie blog.delante.pl.

Co ciekawe, przedrostek www przed adresem strony jest również subdomeną. Subdomena taka jest traktowana przez Google jako osobna strona i w efekcie, jeśli nie ma odpowiednich przekierowań, duplikuje nam stronę główną.

Budowa nazwy domeny i subdomeny

  • Subdomena – subdomena przed kropką domeny głównej, np. sklep. , blog. , test. , www.
  • Nazwa Domeny – występuje przed ostatnią kropką przed rozszerzeniem, np. nazwa firmy.
  • TLD (Top Level Domain, z ang. domena najwyższego poziomu) to końcówka i rozszerzenie domeny, występuję po ostatniej kropce, zaraz za nazwą domeny, np. .pl, .com, .org.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej