PLA

Czym jest PLA w Google Ads? – Definicja

Inaczej nazywane kampaniami produktowymi, służą promowaniu produktów z Twojej oferty, a w konsekwencji pomagają we wzroście sprzedaży.

Jak wygląda reklama produktowa?

Reklama produktowa to reklama w postaci kafelków z widocznym zdjęciem produktu, jego nazwą, ceną i sklepem/marką. Jej główną zaletą jest to, że odbiorca zna szczegóły Twojej oferty, zanim zdecyduje się na kliknięcie w reklamę.

Na co wpływa kampania produktowa?

Kampania produktowa wpływa na:

  • na promocję produktów,
  • na zwiększenie zasięgu – podczas wyświetlania wyników w wyszukiwarce może się pojawić kilka Twoich reklam produktowych z jednoczesnym wyświetleniem reklam tekstowych,
  • na zwiększenie ruchu w witrynie,
  • na trafniejsze docieranie do potencjalnych klientów – klient, który kliknie w reklamę zna cenę i wygląd produktu, więc jest o krok bliżej do zakupu.

Kampania produktowa definicja

Jak wprowadzić kampanię produktową w życie?

  1. Dane produktowe umieść w Google Merchant Center.
  2. Utwórz kampanię produktową w Google Ads.
  3. Google Ads będzie zaciągał do reklam produkty wprowadzone w GMC w kroku pierwszym.

Co więcej, kampania PLA wykorzystuje atrybuty z Google Merchant Center zamiast słów kluczowych, dzięki czemu widoczna jest w tematycznie zbliżonych wynikach wyszukiwania.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej