PLA

Czym jest PLA w Google Ads? – Definicja

Inaczej nazywane kampaniami produktowymi, służą promowaniu produktów z Twojej oferty, a w konsekwencji pomagają we wzroście sprzedaży.

Jak wygląda reklama produktowa?

Reklama produktowa to reklama w postaci kafelków z widocznym zdjęciem produktu, jego nazwą, ceną i sklepem/marką. Jej główną zaletą jest to, że odbiorca zna szczegóły Twojej oferty, zanim zdecyduje się na kliknięcie w reklamę.

Na co wpływa kampania produktowa?

Kampania produktowa wpływa na:

  • na promocję produktów,
  • na zwiększenie zasięgu – podczas wyświetlania wyników w wyszukiwarce może się pojawić kilka Twoich reklam produktowych z jednoczesnym wyświetleniem reklam tekstowych,
  • na zwiększenie ruchu w witrynie,
  • na trafniejsze docieranie do potencjalnych klientów – klient, który kliknie w reklamę zna cenę i wygląd produktu, więc jest o krok bliżej do zakupu.

Kampania produktowa definicja

Jak wprowadzić kampanię produktową w życie?

  1. Dane produktowe umieść w Google Merchant Center.
  2. Utwórz kampanię produktową w Google Ads.
  3. Google Ads będzie zaciągał do reklam produkty wprowadzone w GMC w kroku pierwszym.

Co więcej, kampania PLA wykorzystuje atrybuty z Google Merchant Center zamiast słów kluczowych, dzięki czemu widoczna jest w tematycznie zbliżonych wynikach wyszukiwania.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej