Czym jest PLA w Google Ads? – Definicja
Inaczej nazywane kampaniami produktowymi, służą promowaniu produktów z Twojej oferty, a w konsekwencji pomagają we wzroście sprzedaży.
Jak wygląda reklama produktowa?
Reklama produktowa to reklama w postaci kafelków z widocznym zdjęciem produktu, jego nazwą, ceną i sklepem/marką. Jej główną zaletą jest to, że odbiorca zna szczegóły Twojej oferty, zanim zdecyduje się na kliknięcie w reklamę.
Na co wpływa kampania produktowa?
Kampania produktowa wpływa na:
- na promocję produktów,
- na zwiększenie zasięgu – podczas wyświetlania wyników w wyszukiwarce może się pojawić kilka Twoich reklam produktowych z jednoczesnym wyświetleniem reklam tekstowych,
- na zwiększenie ruchu w witrynie,
- na trafniejsze docieranie do potencjalnych klientów – klient, który kliknie w reklamę zna cenę i wygląd produktu, więc jest o krok bliżej do zakupu.
Jak wprowadzić kampanię produktową w życie?
- Dane produktowe umieść w Google Merchant Center.
- Utwórz kampanię produktową w Google Ads.
- Google Ads będzie zaciągał do reklam produkty wprowadzone w GMC w kroku pierwszym.
Co więcej, kampania PLA wykorzystuje atrybuty z Google Merchant Center zamiast słów kluczowych, dzięki czemu widoczna jest w tematycznie zbliżonych wynikach wyszukiwania.