PLA

Czym jest PLA w Google Ads? – Definicja

Inaczej nazywane kampaniami produktowymi, służą promowaniu produktów z Twojej oferty, a w konsekwencji pomagają we wzroście sprzedaży.

Jak wygląda reklama produktowa?

Reklama produktowa to reklama w postaci kafelków z widocznym zdjęciem produktu, jego nazwą, ceną i sklepem/marką. Jej główną zaletą jest to, że odbiorca zna szczegóły Twojej oferty, zanim zdecyduje się na kliknięcie w reklamę.

Na co wpływa kampania produktowa?

Kampania produktowa wpływa na:

  • na promocję produktów,
  • na zwiększenie zasięgu – podczas wyświetlania wyników w wyszukiwarce może się pojawić kilka Twoich reklam produktowych z jednoczesnym wyświetleniem reklam tekstowych,
  • na zwiększenie ruchu w witrynie,
  • na trafniejsze docieranie do potencjalnych klientów – klient, który kliknie w reklamę zna cenę i wygląd produktu, więc jest o krok bliżej do zakupu.

Kampania produktowa definicja

Jak wprowadzić kampanię produktową w życie?

  1. Dane produktowe umieść w Google Merchant Center.
  2. Utwórz kampanię produktową w Google Ads.
  3. Google Ads będzie zaciągał do reklam produkty wprowadzone w GMC w kroku pierwszym.

Co więcej, kampania PLA wykorzystuje atrybuty z Google Merchant Center zamiast słów kluczowych, dzięki czemu widoczna jest w tematycznie zbliżonych wynikach wyszukiwania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej