PLA

Czym jest PLA w Google Ads? – Definicja

Inaczej nazywane kampaniami produktowymi, służą promowaniu produktów z Twojej oferty, a w konsekwencji pomagają we wzroście sprzedaży.

Jak wygląda reklama produktowa?

Reklama produktowa to reklama w postaci kafelków z widocznym zdjęciem produktu, jego nazwą, ceną i sklepem/marką. Jej główną zaletą jest to, że odbiorca zna szczegóły Twojej oferty, zanim zdecyduje się na kliknięcie w reklamę.

Na co wpływa kampania produktowa?

Kampania produktowa wpływa na:

  • na promocję produktów,
  • na zwiększenie zasięgu – podczas wyświetlania wyników w wyszukiwarce może się pojawić kilka Twoich reklam produktowych z jednoczesnym wyświetleniem reklam tekstowych,
  • na zwiększenie ruchu w witrynie,
  • na trafniejsze docieranie do potencjalnych klientów – klient, który kliknie w reklamę zna cenę i wygląd produktu, więc jest o krok bliżej do zakupu.

Kampania produktowa definicja

Jak wprowadzić kampanię produktową w życie?

  1. Dane produktowe umieść w Google Merchant Center.
  2. Utwórz kampanię produktową w Google Ads.
  3. Google Ads będzie zaciągał do reklam produkty wprowadzone w GMC w kroku pierwszym.

Co więcej, kampania PLA wykorzystuje atrybuty z Google Merchant Center zamiast słów kluczowych, dzięki czemu widoczna jest w tematycznie zbliżonych wynikach wyszukiwania.

  0 / 5 ( 0 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.