Reklama elastyczna (responsive ads)

Czym jest reklama elastyczna? – Definicja

Reklama elastyczna jest tworzona w kampanii w sieci reklamowej oraz w sieci wyszukiwania. Jest to format reklamy, który umożliwia nam dodanie kombinacji tekstowych (w przypadku sieci wyszukiwania) i kombinacji tekstu i materiałów wizualnych (w przypadku sieci reklamowej).

Google komponuje z nich reklamę w różnej formie i kolejności (Google wybiera 2-3 nagłówki oraz 1-2 teksty reklam) – dlatego należy pamiętać, aby były one ze sobą spójne.

W reklamach w sieci wyszukiwania warto przypinać pozycję nagłówka (1-3) aby mieć większą kontrolę nad reklamami. Zgodnie z zasadami Google, im więcej różnych tekstów i opisów tym lepsza jakość i skuteczność reklamy.

reklama elastyczna przykład

Reklama elastyczna w sieci reklamowej wyświetla się w zbiorze witryn należących do Google np. Gmail, Youtube. Natomiast reklama elastyczna, pojawia się w sieci wyszukiwania, po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego.

Zasoby reklam elastycznych Google Ads

  • 15 nagłówków (do 30 znaków) oraz 4 teksty reklam (do 90 znaków) w sieci wyszukiwania,
  • 5 krótkich nagłówków (do 30 znaków), jeden długi nagłówek (do 90 znaków) oraz 5 tekstów reklam (do 90 znaków) w sieci reklamowej,
  • końcowy adres URL,
  • tekst wezwania do działania w sieci reklamowej (opcjonalnie),
  • nazwa firmy lub marki w sieci reklamowej,
  • grafiki i logo w sieci reklamowej.

Zalety reklamy elastycznej

  • większa skuteczność reklamy,
  • różne kombinacje tekstów i nagłówków,
  • dostosowują się do miejsca docelowego, witryny oraz urządzenia,
  • docieranie do większej liczby klientów w sieci reklamowej, ponieważ zasięg reklamy jest zwiększony,
  • wykorzystanie systemów uczących się w celu dobrania skutecznej kombinacji zasobów,
  • w przypadku reklam w sieci reklamowej: większy wachlarz rozmiarów względem dostępnych miejsc docelowych,
  • dopasowanie reklamy do większej liczby zapytań,
  • zwiększenie efektywności względem reklam statycznych.
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej