Reklama elastyczna (responsive ads)

Czym jest reklama elastyczna? – Definicja

Reklama elastyczna jest tworzona w kampanii w sieci reklamowej oraz w sieci wyszukiwania. Jest to format reklamy, który umożliwia nam dodanie kombinacji tekstowych (w przypadku sieci wyszukiwania) i kombinacji tekstu i materiałów wizualnych (w przypadku sieci reklamowej).

Google komponuje z nich reklamę w różnej formie i kolejności (Google wybiera 2-3 nagłówki oraz 1-2 teksty reklam) – dlatego należy pamiętać, aby były one ze sobą spójne.

W reklamach w sieci wyszukiwania warto przypinać pozycję nagłówka (1-3) aby mieć większą kontrolę nad reklamami. Zgodnie z zasadami Google, im więcej różnych tekstów i opisów tym lepsza jakość i skuteczność reklamy.

reklama elastyczna przykład

Reklama elastyczna w sieci reklamowej wyświetla się w zbiorze witryn należących do Google np. Gmail, Youtube. Natomiast reklama elastyczna, pojawia się w sieci wyszukiwania, po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego.

Zasoby reklam elastycznych Google Ads

  • 15 nagłówków (do 30 znaków) oraz 4 teksty reklam (do 90 znaków) w sieci wyszukiwania,
  • 5 krótkich nagłówków (do 30 znaków), jeden długi nagłówek (do 90 znaków) oraz 5 tekstów reklam (do 90 znaków) w sieci reklamowej,
  • końcowy adres URL,
  • tekst wezwania do działania w sieci reklamowej (opcjonalnie),
  • nazwa firmy lub marki w sieci reklamowej,
  • grafiki i logo w sieci reklamowej.

Zalety reklamy elastycznej

  • większa skuteczność reklamy,
  • różne kombinacje tekstów i nagłówków,
  • dostosowują się do miejsca docelowego, witryny oraz urządzenia,
  • docieranie do większej liczby klientów w sieci reklamowej, ponieważ zasięg reklamy jest zwiększony,
  • wykorzystanie systemów uczących się w celu dobrania skutecznej kombinacji zasobów,
  • w przypadku reklam w sieci reklamowej: większy wachlarz rozmiarów względem dostępnych miejsc docelowych,
  • dopasowanie reklamy do większej liczby zapytań,
  • zwiększenie efektywności względem reklam statycznych.
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak robić reklamy świąteczne? Praktyczne porady

Jak robić reklamy świąteczne? Praktyczne porady

Pierwsze skojarzenia, jakie przychodzą nam do głowy, gdy myślimy o świętach Bożego Narodzenia to spokój, radość i spotkania z rodziną. Pamiętajmy jednak także, że okres bożonarodzeniowy to jedno z największych wydarzeń zakupowych na świecie. Świętują go więc nie tylko ludzie, ale także firmy, które przygotowują się do niego m.in. przez reklamy świąteczne.

Czytaj więcej