Czym jest reklama elastyczna? – Definicja
Reklama elastyczna jest tworzona w kampanii w sieci reklamowej oraz w sieci wyszukiwania. Jest to format reklamy, który umożliwia nam dodanie kombinacji tekstowych (w przypadku sieci wyszukiwania) i kombinacji tekstu i materiałów wizualnych (w przypadku sieci reklamowej).
Google komponuje z nich reklamę w różnej formie i kolejności (Google wybiera 2-3 nagłówki oraz 1-2 teksty reklam) – dlatego należy pamiętać, aby były one ze sobą spójne.
W reklamach w sieci wyszukiwania warto przypinać pozycję nagłówka (1-3) aby mieć większą kontrolę nad reklamami. Zgodnie z zasadami Google, im więcej różnych tekstów i opisów tym lepsza jakość i skuteczność reklamy.
Reklama elastyczna w sieci reklamowej wyświetla się w zbiorze witryn należących do Google np. Gmail, Youtube. Natomiast reklama elastyczna, pojawia się w sieci wyszukiwania, po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego.
Zasoby reklam elastycznych Google Ads
- 15 nagłówków (do 30 znaków) oraz 4 teksty reklam (do 90 znaków) w sieci wyszukiwania,
- 5 krótkich nagłówków (do 30 znaków), jeden długi nagłówek (do 90 znaków) oraz 5 tekstów reklam (do 90 znaków) w sieci reklamowej,
- końcowy adres URL,
- tekst wezwania do działania w sieci reklamowej (opcjonalnie),
- nazwa firmy lub marki w sieci reklamowej,
- grafiki i logo w sieci reklamowej.
Zalety reklamy elastycznej
- większa skuteczność reklamy,
- różne kombinacje tekstów i nagłówków,
- dostosowują się do miejsca docelowego, witryny oraz urządzenia,
- docieranie do większej liczby klientów w sieci reklamowej, ponieważ zasięg reklamy jest zwiększony,
- wykorzystanie systemów uczących się w celu dobrania skutecznej kombinacji zasobów,
- w przypadku reklam w sieci reklamowej: większy wachlarz rozmiarów względem dostępnych miejsc docelowych,
- dopasowanie reklamy do większej liczby zapytań,
- zwiększenie efektywności względem reklam statycznych.