Reklama displayowa

Co to jest reklama displayowa? – definicja

Reklama displayowa to reklama promocyjna w sieci reklamowej, w skład której wchodzą tysiące witryn internetowych osób trzecich, zarówno największe portale jak onet.pl, interia.pl, wp.pl, gazeta.pl, jak i małe specjalistyczne serwisy poświęcone wybranym tematom. Do sieci reklamowej należą też usługi Google takie jak Youtube czy Gmail.

Kampania displayowa umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców oraz zwiększa rozpoznawalność marki. Obecnie można bardzo precyzyjnie definiować odbiorców tego typu reklam. Reklama displayowa jest bardzo ważna z punktu widzenia skuteczności, w szczególności, gdy na rynku działają firmy o ugruntowanej pozycji. Aby z nimi skutecznie konkurować, konieczna jest promocja marki.

Rodzaje reklamy dispayowej

Wyróżniamy 3 rodzaje reklam displayowych: statyczna, elastyczna i html5.

W reklamie elastycznej wymagany jest: nagłówek krótki (do 30 znaków), nagłówek długi (do 90 znaków), tekst reklamy, nazwa firmy, adres URL oraz obraz kwadratowy i w orientacji poziomej.

Reklama statyczna wymaga jedynie dodania obrazu oraz adresu URL witryny, natomiast html5 korzysta z formatów graficznych utworzonych w aplikacji Google Web Designer.

Zalety reklam displayowych

  • możliwość rozszerzenia zasięgu reklam poza wyszukiwarkę Google: 35 milionów witryn i aplikacji + usługi Google takie jak Youtube czy Gmail,
  • budowanie świadomości marki, produktu czy też usługi,
  • zwiększenie ruchu w witrynie,
  • zwiększenie liczby potencjalnych klientów,
  • kierowanie reklam na podstawie wyboru odbiorców, słów kluczowych, miejsc docelowych, tematów,
  • korzystanie z systemów automatycznych: inteligentne określanie stawek,
  • możliwość utworzenia kampanii remarketingowych w sieci reklamowej,
  • reklamy prezentowane są w formie graficznej.

reklama displayowa

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej