Czym jest reklama HTML w Google Ads? – Definicja
Reklama HTML w Google Ads to rodzaj animowanej reklamy displayowej. Google Ads obsługuje dwa typy reklamy HTML – AMP HTML i HTML5. Reklamy tego typu są tworzone poza Google Ads, a następnie przesyłane do panelu w formacie ZIP.
Jak działa reklama AMP HTML?
Reklamy AMP HTML to reklamy displayowe tworzone według specyfikacji AMP (Accelerated Mobile Pages – w tłumaczeniu Przyspieszone Strony Mobilne). Reklamy takie szybko się wczytują i mogą się wyświetlać w dowolnym miejscu w sieci, nie tylko na stronach AMP.
Szybkość wczytywania szczególnie ważna jest na urządzeniach mobilnych, więc przy kampaniach tak kierowanych, świetnie się sprawdzają.
Czym jest reklama HTML5?
HTML5 to zwykły język znaczników wykorzystywany głównie do tworzenia stron internetowych. Wykorzystanie tych języków do przygotowanie reklam, pozwala tworzyć atrakcyjne interaktywne kreacje emitowane w sieci GDN.
Reklamy tego typu można łączyć także z kampaniami promującymi aplikacje, np. wykorzystać w treści wersje demonstracyjne gier.
Jak stworzyć reklamę HTML?
Do przygotowania reklam html wykorzystujemy zewnętrzne narzędzia. Można skorzystać np. z Google Web Designer – bezpłatnego narzędzia do tworzenia reklam w HTML5 i AMP HTML, wyposażonego zarówno w interfejs graficzny, jak i interfejs do kodowania.
Ogromną zaletą Google Web Designer jest to, że działa on w połączeniu z Google Ads, co umożliwia weryfikację reklam w czasie rzeczywistym oraz tworzenie elastycznych reklam displayowych.