Reklama HTML w Google Ads

Czym jest reklama HTML w Google Ads? –  Definicja

Reklama HTML w Google Ads to rodzaj animowanej reklamy displayowej. Google Ads obsługuje dwa typy reklamy HTML – AMP HTML i HTML5. Reklamy tego typu są tworzone poza Google Ads, a następnie przesyłane do panelu w formacie ZIP.

reklama HTML Google Ads

Jak działa reklama AMP HTML?

Reklamy AMP HTML to reklamy displayowe tworzone według specyfikacji AMP (Accelerated Mobile Pages – w tłumaczeniu Przyspieszone Strony Mobilne).  Reklamy takie szybko się wczytują i mogą się wyświetlać w dowolnym miejscu w sieci, nie tylko na stronach AMP.

Szybkość wczytywania szczególnie ważna jest na urządzeniach mobilnych, więc przy kampaniach tak kierowanych, świetnie się sprawdzają.

Czym jest reklama HTML5?

HTML5 to zwykły język znaczników wykorzystywany głównie do tworzenia stron internetowych. Wykorzystanie tych języków do przygotowanie reklam, pozwala tworzyć atrakcyjne interaktywne kreacje emitowane w sieci GDN.

Reklamy tego typu można łączyć także z kampaniami promującymi aplikacje, np. wykorzystać w treści wersje demonstracyjne gier.

Jak stworzyć reklamę HTML?

Do przygotowania reklam html wykorzystujemy zewnętrzne narzędzia. Można skorzystać np. z Google Web Designer – bezpłatnego narzędzia do tworzenia reklam w HTML5 i AMP HTML, wyposażonego zarówno w interfejs graficzny, jak i interfejs do kodowania.

Ogromną zaletą Google Web Designer jest to, że działa on w połączeniu z Google Ads, co umożliwia weryfikację reklam w czasie rzeczywistym oraz tworzenie elastycznych reklam displayowych.

Przykładowa reklama HTML

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej