SaaS

Co to jest SaaS? – Definicja

SaaS (ang. Software as a Service), czyli oprogramowanie jako usługa, to model oparty na dostarczaniu Klientowi usługi zdalnego dostępu do określonych funkcji oprogramowania. W modelu tym nie ma konieczności instalacji dodatkowych programów na komputerze Klienta, gdyż wszystkie potrzebne dane znajdują się w chmurze. Za całą infrastrukturę, oprogramowanie, dane aplikacji czy sprzęt odpowiada dostawca usługi, który po zawarciu umowy zapewnia dostępność i bezpieczeństwo Twoich danych oraz oprogramowania.

Definicja Saas

Co więcej, obecnie dostępnych jest wiele różnych systemów CMS, działających w oparciu o SaaS. Jest to doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich sklepów internetowych. Decydując się na taki model, nie musimy posiadać wiedzy programistycznej. Cały proces jest bardzo prosty i często ogranicza się do wybrania szablonu, czy kolorów strony.

Zalety i wady tego modelu

Zaletami pracy w oparciu o model SaaS są przede wszystkim:

  • stosunkowo nieduże koszty początkowe,
  • szybkie uruchomienie usługi,
  • proste zarządzanie stroną,
  • stały dostęp do najnowszych wersji oprogramowania.

Do jego wad należą natomiast:

  • brak prawa własności,
  • ograniczona możliwość personalizacji,
  • brak możliwości przeniesienia strony na inny hosting lub serwer.
Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej