SaaS

Co to jest SaaS? – Definicja

SaaS (ang. Software as a Service), czyli oprogramowanie jako usługa, to model oparty na dostarczaniu Klientowi usługi zdalnego dostępu do określonych funkcji oprogramowania. W modelu tym nie ma konieczności instalacji dodatkowych programów na komputerze Klienta, gdyż wszystkie potrzebne dane znajdują się w chmurze. Za całą infrastrukturę, oprogramowanie, dane aplikacji czy sprzęt odpowiada dostawca usługi, który po zawarciu umowy zapewnia dostępność i bezpieczeństwo Twoich danych oraz oprogramowania.

Definicja Saas

Co więcej, obecnie dostępnych jest wiele różnych systemów CMS, działających w oparciu o SaaS. Jest to doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich sklepów internetowych. Decydując się na taki model, nie musimy posiadać wiedzy programistycznej. Cały proces jest bardzo prosty i często ogranicza się do wybrania szablonu, czy kolorów strony.

Zalety i wady tego modelu

Zaletami pracy w oparciu o model SaaS są przede wszystkim:

  • stosunkowo nieduże koszty początkowe,
  • szybkie uruchomienie usługi,
  • proste zarządzanie stroną,
  • stały dostęp do najnowszych wersji oprogramowania.

Do jego wad należą natomiast:

  • brak prawa własności,
  • ograniczona możliwość personalizacji,
  • brak możliwości przeniesienia strony na inny hosting lub serwer.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej