SaaS

Co to jest SaaS? – Definicja

SaaS (ang. Software as a Service), czyli oprogramowanie jako usługa, to model oparty na dostarczaniu Klientowi usługi zdalnego dostępu do określonych funkcji oprogramowania. W modelu tym nie ma konieczności instalacji dodatkowych programów na komputerze Klienta, gdyż wszystkie potrzebne dane znajdują się w chmurze. Za całą infrastrukturę, oprogramowanie, dane aplikacji czy sprzęt odpowiada dostawca usługi, który po zawarciu umowy zapewnia dostępność i bezpieczeństwo Twoich danych oraz oprogramowania.

Definicja Saas

Co więcej, obecnie dostępnych jest wiele różnych systemów CMS, działających w oparciu o SaaS. Jest to doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich sklepów internetowych. Decydując się na taki model, nie musimy posiadać wiedzy programistycznej. Cały proces jest bardzo prosty i często ogranicza się do wybrania szablonu, czy kolorów strony.

Zalety i wady tego modelu

Zaletami pracy w oparciu o model SaaS są przede wszystkim:

  • stosunkowo nieduże koszty początkowe,
  • szybkie uruchomienie usługi,
  • proste zarządzanie stroną,
  • stały dostęp do najnowszych wersji oprogramowania.

Do jego wad należą natomiast:

  • brak prawa własności,
  • ograniczona możliwość personalizacji,
  • brak możliwości przeniesienia strony na inny hosting lub serwer.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Czytaj więcej