SaaS

Co to jest SaaS? – Definicja

SaaS (ang. Software as a Service), czyli oprogramowanie jako usługa, to model oparty na dostarczaniu Klientowi usługi zdalnego dostępu do określonych funkcji oprogramowania. W modelu tym nie ma konieczności instalacji dodatkowych programów na komputerze Klienta, gdyż wszystkie potrzebne dane znajdują się w chmurze. Za całą infrastrukturę, oprogramowanie, dane aplikacji czy sprzęt odpowiada dostawca usługi, który po zawarciu umowy zapewnia dostępność i bezpieczeństwo Twoich danych oraz oprogramowania.

Definicja Saas

Co więcej, obecnie dostępnych jest wiele różnych systemów CMS, działających w oparciu o SaaS. Jest to doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich sklepów internetowych. Decydując się na taki model, nie musimy posiadać wiedzy programistycznej. Cały proces jest bardzo prosty i często ogranicza się do wybrania szablonu, czy kolorów strony.

Zalety i wady tego modelu

Zaletami pracy w oparciu o model SaaS są przede wszystkim:

  • stosunkowo nieduże koszty początkowe,
  • szybkie uruchomienie usługi,
  • proste zarządzanie stroną,
  • stały dostęp do najnowszych wersji oprogramowania.

Do jego wad należą natomiast:

  • brak prawa własności,
  • ograniczona możliwość personalizacji,
  • brak możliwości przeniesienia strony na inny hosting lub serwer.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej