SaaS

Co to jest SaaS? – Definicja

SaaS (ang. Software as a Service), czyli oprogramowanie jako usługa, to model oparty na dostarczaniu Klientowi usługi zdalnego dostępu do określonych funkcji oprogramowania. W modelu tym nie ma konieczności instalacji dodatkowych programów na komputerze Klienta, gdyż wszystkie potrzebne dane znajdują się w chmurze. Za całą infrastrukturę, oprogramowanie, dane aplikacji czy sprzęt odpowiada dostawca usługi, który po zawarciu umowy zapewnia dostępność i bezpieczeństwo Twoich danych oraz oprogramowania.

Definicja Saas

Co więcej, obecnie dostępnych jest wiele różnych systemów CMS, działających w oparciu o SaaS. Jest to doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich sklepów internetowych. Decydując się na taki model, nie musimy posiadać wiedzy programistycznej. Cały proces jest bardzo prosty i często ogranicza się do wybrania szablonu, czy kolorów strony.

Zalety i wady tego modelu

Zaletami pracy w oparciu o model SaaS są przede wszystkim:

  • stosunkowo nieduże koszty początkowe,
  • szybkie uruchomienie usługi,
  • proste zarządzanie stroną,
  • stały dostęp do najnowszych wersji oprogramowania.

Do jego wad należą natomiast:

  • brak prawa własności,
  • ograniczona możliwość personalizacji,
  • brak możliwości przeniesienia strony na inny hosting lub serwer.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Podstawy SEO dla web developera.  Co warto wiedzieć?

Podstawy SEO dla web developera. Co warto wiedzieć?

Optymalizacja strony WWW jest niezbędnym elementem w SEO. Witryna powinna spełniać wymagania algorytmu Google, gdyż ma to istotny wpływ na jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Podstawy SEO dla programisty są kluczową wiedzą, która pomoże web developerowi odpowiedzialnemu za realizację serwisu ułatwić proces budowania widoczności strony w SERP-ach, a także osiągnięcie porozumienia pomiędzy programistą a SEOwcem.

Czytaj więcej
Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Rynek e-commerce to dzisiaj nie tylko ciągle rosnąca liczba sklepów internetowych kierujących swoją ofertę do klienta indywidualnego. To również szereg platform, które wspierają procesy sprzedaży B2B i pomagają realizować zamówienia od klientów hurtowych. Czym powinna się charakteryzować dobrze zaprojektowana platforma B2B? O tym poniżej.

Czytaj więcej