Ruch Referral

Ruch referral – co to jest?

Ruch referral to ruch na stronie internetowej, który pojawia się w raportach Google Analytics jako źródło ruchu. Pochodzi z witryn odsyłających, czyli z innych stron internetowych. Aby zaliczyć danego użytkownika do ruchu referral, musi on kliknąć w link prowadzący do naszej strony z innej witryny.

Jak sprawdzić referral w Google Analytics?

Aby sprawdzić, czy nasza strona internetowa posiada ruch referral – czyli, czy użytkownicy przechodzą na nią z innych stron internetowych, należy zalogować się do Google Analytics. Po lewej stronie w menu wybieramy “Pozyskiwanie”, a następnie “Cały ruch” i “Kanały”. Google Analytics pokaże nam ruch, jaki posiada nasza strona, w tym referral. Jeśli chcesz sprawdzić, z jakich konkretnie witryn użytkownicy trafiają na Twoją stronę, wystarczy, że wejdziesz w raport “Referral”.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Podczas tworzenia kampanii w Google Ads, z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, jaka strategia ustalania stawek, będzie najlepsza do danej kampanii. Samodzielne ustawianie stawek czy automatyczne? Skupienie się na kliknięciach czy konwersjach? W poniższym artykule przedstawię strategię ustalania stawek na podstawie celów reklamowych w Google Ads.

Czytaj więcej