Ruch Referral

Ruch referral – co to jest?

Ruch referral to ruch na stronie internetowej, który pojawia się w raportach Google Analytics jako źródło ruchu. Pochodzi z witryn odsyłających, czyli z innych stron internetowych. Aby zaliczyć danego użytkownika do ruchu referral, musi on kliknąć w link prowadzący do naszej strony z innej witryny.

Jak sprawdzić referral w Google Analytics?

Aby sprawdzić, czy nasza strona internetowa posiada ruch referral – czyli, czy użytkownicy przechodzą na nią z innych stron internetowych, należy zalogować się do Google Analytics. Po lewej stronie w menu wybieramy “Pozyskiwanie”, a następnie “Cały ruch” i “Kanały”. Google Analytics pokaże nam ruch, jaki posiada nasza strona, w tym referral. Jeśli chcesz sprawdzić, z jakich konkretnie witryn użytkownicy trafiają na Twoją stronę, wystarczy, że wejdziesz w raport “Referral”.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jak utworzyć i skonfigurować konto Google Merchant Center?

Jeżeli rozważasz rozpoczęcie prowadzenia kampanii produktowych w Google Ads, niezbędne będzie utworzenie oraz poprawne skonfigurowanie konta Google Merchant Center. Nie jesteś pewien, jak się do tego zabrać? Nie martw się! Specjalnie dla Ciebie przygotowałam dokładną instrukcję zakładania takiego konta. Czytaj dalej!

Czytaj więcej