Ruch Referral

Ruch referral – co to jest?

Ruch referral to ruch na stronie internetowej, który pojawia się w raportach Google Analytics jako źródło ruchu. Pochodzi z witryn odsyłających, czyli z innych stron internetowych. Aby zaliczyć danego użytkownika do ruchu referral, musi on kliknąć w link prowadzący do naszej strony z innej witryny.

Jak sprawdzić referral w Google Analytics?

Aby sprawdzić, czy nasza strona internetowa posiada ruch referral – czyli, czy użytkownicy przechodzą na nią z innych stron internetowych, należy zalogować się do Google Analytics. Po lewej stronie w menu wybieramy “Pozyskiwanie”, a następnie “Cały ruch” i “Kanały”. Google Analytics pokaże nam ruch, jaki posiada nasza strona, w tym referral. Jeśli chcesz sprawdzić, z jakich konkretnie witryn użytkownicy trafiają na Twoją stronę, wystarczy, że wejdziesz w raport “Referral”.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej