Sitemap

Co to jest sitemap? Definicja

Sitemap (sitemapa) to plik w formacie XML, umieszczony na serwerze. Zawiera on listę podstron danej strony internetowej i jest informacją dla botów Google (ale również Yahoo, Bing i innych większych wyszukiwarek) o strukturze strony i jej zawartości.
Plik sitemap

Do czego służy sitemapa?

Plik sitemap.xml ma na celu ułatwienie indeksacji strony. Jest to szczególnie ważne w przypadku bardzo rozbudowanych platform. Oprócz zbioru linków w mapie strony Google, mogą znajdować się takie informacje jak np. data ostatniej modyfikacji strony, priorytet danej podstrony dla wyszukiwarki oraz informacja o liczbie grafik. Poprawnie wdrożona, umożliwia szybkie indeksowanie podstron, które chcemy priorytetowo wyeksponować w wynikach wyszukiwania, w szczególności tych, które dopiero co dodaliśmy.

Jak stworzyć mapę strony XML?

W Internecie dostępnych jest wiele narzędzi, zarówno darmowych jak i płatnych, pomagających stworzyć sitemap XML. Część wtyczek do SEO posiada wbudowaną opcję stworzenia sitemapy. Jedna mapa witryny może zawierać maksymalnie 50000 adresów URL. Jak sprawdzić czy sitemapa została wdrożona poprawnie? Należy wgrać na ją na serwer, a link dodać do narzędzia Google Search Console i pliku robots.txt. Poprawność sprawdzimy w wymienionym wyżej narzędziu, wtyczkach zewnętrznych (np. Open Seo Stats) a najskuteczniej – w kodzie strony.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej