Sitemap

Co to jest sitemap? Definicja

Sitemap (sitemapa) to plik w formacie XML, umieszczony na serwerze. Zawiera on listę podstron danej strony internetowej i jest informacją dla botów Google (ale również Yahoo, Bing i innych większych wyszukiwarek) o strukturze strony i jej zawartości.
Plik sitemap

Do czego służy sitemapa?

Plik sitemap.xml ma na celu ułatwienie indeksacji strony. Jest to szczególnie ważne w przypadku bardzo rozbudowanych platform. Oprócz zbioru linków w mapie strony Google, mogą znajdować się takie informacje jak np. data ostatniej modyfikacji strony, priorytet danej podstrony dla wyszukiwarki oraz informacja o liczbie grafik. Poprawnie wdrożona, umożliwia szybkie indeksowanie podstron, które chcemy priorytetowo wyeksponować w wynikach wyszukiwania, w szczególności tych, które dopiero co dodaliśmy.

Jak stworzyć mapę strony XML?

W Internecie dostępnych jest wiele narzędzi, zarówno darmowych jak i płatnych, pomagających stworzyć sitemap XML. Część wtyczek do SEO posiada wbudowaną opcję stworzenia sitemapy. Jedna mapa witryny może zawierać maksymalnie 50000 adresów URL. Jak sprawdzić czy sitemapa została wdrożona poprawnie? Należy wgrać na ją na serwer, a link dodać do narzędzia Google Search Console i pliku robots.txt. Poprawność sprawdzimy w wymienionym wyżej narzędziu, wtyczkach zewnętrznych (np. Open Seo Stats) a najskuteczniej – w kodzie strony.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej