Sitemap

Co to jest sitemap? Definicja

Sitemap (sitemapa) to plik w formacie XML, umieszczony na serwerze. Zawiera on listę podstron danej strony internetowej i jest informacją dla botów Google (ale również Yahoo, Bing i innych większych wyszukiwarek) o strukturze strony i jej zawartości.
Plik sitemap

Do czego służy sitemapa?

Plik sitemap.xml ma na celu ułatwienie indeksacji strony. Jest to szczególnie ważne w przypadku bardzo rozbudowanych platform. Oprócz zbioru linków w mapie strony Google, mogą znajdować się takie informacje jak np. data ostatniej modyfikacji strony, priorytet danej podstrony dla wyszukiwarki oraz informacja o liczbie grafik. Poprawnie wdrożona, umożliwia szybkie indeksowanie podstron, które chcemy priorytetowo wyeksponować w wynikach wyszukiwania, w szczególności tych, które dopiero co dodaliśmy.

Jak stworzyć mapę strony XML?

W Internecie dostępnych jest wiele narzędzi, zarówno darmowych jak i płatnych, pomagających stworzyć sitemap XML. Część wtyczek do SEO posiada wbudowaną opcję stworzenia sitemapy. Jedna mapa witryny może zawierać maksymalnie 50000 adresów URL. Jak sprawdzić czy sitemapa została wdrożona poprawnie? Należy wgrać na ją na serwer, a link dodać do narzędzia Google Search Console i pliku robots.txt. Poprawność sprawdzimy w wymienionym wyżej narzędziu, wtyczkach zewnętrznych (np. Open Seo Stats) a najskuteczniej – w kodzie strony.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej