Trust Rank

Co to jest Trust Rank? – Definicja

Trust Rank to algorytm, którego głównym zadaniem jest ocena jakości treści stron internetowych. Wskaźnik powstał jako uzupełnienie rankingu Page Rank, stojącego na straży wartościowych, merytorycznych stron. Trust Rank analizuje zawartą na stronie treść, linki przychodzące i wychodzące, a także sprawdza, czy content odnosi się do konkretnych zapytań użytkowników. Na podstawie tych informacji algorytm jest w stanie odróżnić unikatowy tekst od spamerskich treści.

Choć algorytm nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję danej strony, to jego wysoki wskaźnik może sugerować unikatowość i użyteczność danych treści dla samego odbiorcy.

Co to jest trust rank?

Jak to działa w praktyce?

Wyobraź sobie, że prowadzisz swój sklep internetowy. Twoim celem jest przyciągnięcie jak największej liczby klientów, a tym samym zwiększenie współczynnika konwersji. Jeśli chcesz, aby wyszukiwarka Google obdarzyła Twoją stronę “zaufaniem”, należy mieć na uwadze kilka kwestii. Po pierwsze, zamieszczone na stronie treści nie mogą się powielać, a ich treść powinna być unikatowa i co jakiś czas aktualizowana. Należy zadbać także o to, by linki wychodzące prowadziły do jak najbardziej wartościowych stron, a linki przychodzące nie pochodziły ze zaspamowanych źródeł.

Czy ta definicja była pomocna?
(5)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej