Trust Rank

Co to jest Trust Rank? – Definicja

Trust Rank to algorytm, którego głównym zadaniem jest ocena jakości treści stron internetowych. Wskaźnik powstał jako uzupełnienie rankingu Page Rank, stojącego na straży wartościowych, merytorycznych stron. Trust Rank analizuje zawartą na stronie treść, linki przychodzące i wychodzące, a także sprawdza, czy content odnosi się do konkretnych zapytań użytkowników. Na podstawie tych informacji algorytm jest w stanie odróżnić unikatowy tekst od spamerskich treści.

Choć algorytm nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję danej strony, to jego wysoki wskaźnik może sugerować unikatowość i użyteczność danych treści dla samego odbiorcy.

Co to jest trust rank?

Jak to działa w praktyce?

Wyobraź sobie, że prowadzisz swój sklep internetowy. Twoim celem jest przyciągnięcie jak największej liczby klientów, a tym samym zwiększenie współczynnika konwersji. Jeśli chcesz, aby wyszukiwarka Google obdarzyła Twoją stronę “zaufaniem”, należy mieć na uwadze kilka kwestii. Po pierwsze, zamieszczone na stronie treści nie mogą się powielać, a ich treść powinna być unikatowa i co jakiś czas aktualizowana. Należy zadbać także o to, by linki wychodzące prowadziły do jak najbardziej wartościowych stron, a linki przychodzące nie pochodziły ze zaspamowanych źródeł.

Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Czytaj więcej