Co to jest Trust Rank? – Definicja
Trust Rank to algorytm, którego głównym zadaniem jest ocena jakości treści stron internetowych. Wskaźnik powstał jako uzupełnienie rankingu Page Rank, stojącego na straży wartościowych, merytorycznych stron. Trust Rank analizuje zawartą na stronie treść, linki przychodzące i wychodzące, a także sprawdza, czy content odnosi się do konkretnych zapytań użytkowników. Na podstawie tych informacji algorytm jest w stanie odróżnić unikatowy tekst od spamerskich treści.
Choć algorytm nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję danej strony, to jego wysoki wskaźnik może sugerować unikatowość i użyteczność danych treści dla samego odbiorcy.
Jak to działa w praktyce?
Wyobraź sobie, że prowadzisz swój sklep internetowy. Twoim celem jest przyciągnięcie jak największej liczby klientów, a tym samym zwiększenie współczynnika konwersji. Jeśli chcesz, aby wyszukiwarka Google obdarzyła Twoją stronę “zaufaniem”, należy mieć na uwadze kilka kwestii. Po pierwsze, zamieszczone na stronie treści nie mogą się powielać, a ich treść powinna być unikatowa i co jakiś czas aktualizowana. Należy zadbać także o to, by linki wychodzące prowadziły do jak najbardziej wartościowych stron, a linki przychodzące nie pochodziły ze zaspamowanych źródeł.