Trust Rank

Co to jest Trust Rank? – Definicja

Trust Rank to algorytm, którego głównym zadaniem jest ocena jakości treści stron internetowych. Wskaźnik powstał jako uzupełnienie rankingu Page Rank, stojącego na straży wartościowych, merytorycznych stron. Trust Rank analizuje zawartą na stronie treść, linki przychodzące i wychodzące, a także sprawdza, czy content odnosi się do konkretnych zapytań użytkowników. Na podstawie tych informacji algorytm jest w stanie odróżnić unikatowy tekst od spamerskich treści.

Choć algorytm nie ma bezpośredniego przełożenia na pozycję danej strony, to jego wysoki wskaźnik może sugerować unikatowość i użyteczność danych treści dla samego odbiorcy.

Co to jest trust rank?

Jak to działa w praktyce?

Wyobraź sobie, że prowadzisz swój sklep internetowy. Twoim celem jest przyciągnięcie jak największej liczby klientów, a tym samym zwiększenie współczynnika konwersji. Jeśli chcesz, aby wyszukiwarka Google obdarzyła Twoją stronę “zaufaniem”, należy mieć na uwadze kilka kwestii. Po pierwsze, zamieszczone na stronie treści nie mogą się powielać, a ich treść powinna być unikatowa i co jakiś czas aktualizowana. Należy zadbać także o to, by linki wychodzące prowadziły do jak najbardziej wartościowych stron, a linki przychodzące nie pochodziły ze zaspamowanych źródeł.

Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej