Zero-match anchor text

Co to jest zero-match anchor text?

Zero-match anchor text nazywany również anchorem tła, to taki rodzaj zakotwiczenia linka, który nie zawiera w swojej konstrukcji słowa kluczowego związanego z treścią strony/podstrony. Występuje najczęściej pod postacią wydzielonego elementu strony (np. CTA) lub jako link umieszczony w treści.

Najczęściej, kryje się pod wyrażeniami takimi jak:

  • tutaj,
  • klik,
  • kliknij,
  • sprawdź.

Anchor tła a strategia SEO

Zero match jest naturalnym anchorem, który współgra z założeniami UX. Ułatwia nawigację na stronie i może przekładać się na konwersję – oznacza istotne elementy, które mogą być przydatne dla użytkownika i może pobudzić decyzje zakupowe. Takie znaczniki na stronie są zawsze krótkie i intuicyjne dla użytkownika, choć nie mają tak pozytywnego wpływu na pozycjonowanie jak linki EMA. Nie powinny więc stanowić głównego trzonu strategii linkowania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Szablon sklepu internetowego czy dedykowany projekt – co wybrać?

Szablon sklepu internetowego czy dedykowany projekt – co wybrać?

Wygląd to jeden z kluczowych elementów tworzenia własnego sklepu internetowego – to on w dużej mierze decyduje o atrakcyjności e-commerce w oczach użytkowników. Możliwości stworzenia layoutu sklepu jest wiele. Dziś przyjrzymy się bliżej dwóm opcjom – szablonowi e-commerce oraz dedykowanemu projektowi graficznemu. Który z nich wybrać?

Czytaj więcej