Zero-match anchor text

Co to jest zero-match anchor text?

Zero-match anchor text nazywany również anchorem tła, to taki rodzaj zakotwiczenia linka, który nie zawiera w swojej konstrukcji słowa kluczowego związanego z treścią strony/podstrony. Występuje najczęściej pod postacią wydzielonego elementu strony (np. CTA) lub jako link umieszczony w treści.

Najczęściej, kryje się pod wyrażeniami takimi jak:

  • tutaj,
  • klik,
  • kliknij,
  • sprawdź.

Anchor tła a strategia SEO

Zero match jest naturalnym anchorem, który współgra z założeniami UX. Ułatwia nawigację na stronie i może przekładać się na konwersję – oznacza istotne elementy, które mogą być przydatne dla użytkownika i może pobudzić decyzje zakupowe. Takie znaczniki na stronie są zawsze krótkie i intuicyjne dla użytkownika, choć nie mają tak pozytywnego wpływu na pozycjonowanie jak linki EMA. Nie powinny więc stanowić głównego trzonu strategii linkowania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej