Zero-match anchor text

Co to jest zero-match anchor text?

Zero-match anchor text nazywany również anchorem tła, to taki rodzaj zakotwiczenia linka, który nie zawiera w swojej konstrukcji słowa kluczowego związanego z treścią strony/podstrony. Występuje najczęściej pod postacią wydzielonego elementu strony (np. CTA) lub jako link umieszczony w treści.

Najczęściej, kryje się pod wyrażeniami takimi jak:

  • tutaj,
  • klik,
  • kliknij,
  • sprawdź.

Anchor tła a strategia SEO

Zero match jest naturalnym anchorem, który współgra z założeniami UX. Ułatwia nawigację na stronie i może przekładać się na konwersję – oznacza istotne elementy, które mogą być przydatne dla użytkownika i może pobudzić decyzje zakupowe. Takie znaczniki na stronie są zawsze krótkie i intuicyjne dla użytkownika, choć nie mają tak pozytywnego wpływu na pozycjonowanie jak linki EMA. Nie powinny więc stanowić głównego trzonu strategii linkowania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Content marketing - co to jest i jak na nim zarabiać?

Content marketing - co to jest i jak na nim zarabiać?

Content marketing, czyli marketing treści, to zbiór działań marketingowych związanych z tworzeniem tekstów, grafik, wideo, audio, a nawet eventów. Jaki jest cel content marketingu? Co takiego mają webinary i podcasty, czego nie mają SEOwe opisy kategorii? Jak content marketing przekłada się na leady, konwersję i sprzedaż? Poniżej wszystko, co musisz o nim wiedzieć.

Czytaj więcej