Zero-match anchor text

Co to jest zero-match anchor text?

Zero-match anchor text nazywany również anchorem tła, to taki rodzaj zakotwiczenia linka, który nie zawiera w swojej konstrukcji słowa kluczowego związanego z treścią strony/podstrony. Występuje najczęściej pod postacią wydzielonego elementu strony (np. CTA) lub jako link umieszczony w treści.

Najczęściej, kryje się pod wyrażeniami takimi jak:

  • tutaj,
  • klik,
  • kliknij,
  • sprawdź.

Anchor tła a strategia SEO

Zero match jest naturalnym anchorem, który współgra z założeniami UX. Ułatwia nawigację na stronie i może przekładać się na konwersję – oznacza istotne elementy, które mogą być przydatne dla użytkownika i może pobudzić decyzje zakupowe. Takie znaczniki na stronie są zawsze krótkie i intuicyjne dla użytkownika, choć nie mają tak pozytywnego wpływu na pozycjonowanie jak linki EMA. Nie powinny więc stanowić głównego trzonu strategii linkowania.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej