Nadchodzi koniec dla Rich Snippets?
W ciągu ostatnich kilku tygodni użytkownicy zauważyli, że fragmenty rozszerzone wyświetlające informacje o wydarzeniach zniknęły z wyników wyszukiwania. Nie jest to jednak błąd, jak początkowo myśleli, a celowe działanie amerykańskiego giganta, co zostało potwierdzone 24 października na konferencji w Zurychu.
Co ciekawe, nie jest to pierwsze takie zagranie Google’a. Całkiem niedawno dowiedzieliśmy się o tym, że Google obniża widoczność HowTo i FAQ w wynikach wyszukiwania, a także, że wprowadza dane strukturalne dla branży motoryzacyjnej. Może to świadczyć o tym, że Google przypisuje konkretnym fragmentom rozszerzonym mniejszą lub większą wagę. Warto obserwować, co dalej będzie działo się z fragmentami rozszerzonymi w wynikach wyszukiwania.
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera
Skutki usunięcia Event Rich Results
W związku z usunięciem fragmentów rozszerzonych dla wydarzeń niektórzy użytkownicy zaczęli zauważać spadki w wejściach na swoją stronę. Google stale jednak wprowadza zmiany w algorytmach, na co trzeba być gotowym. Przede wszystkim nie warto usuwać wprowadzonej już schemy dla wydarzeń, a jedynie obserwować, co stanie się dalej.