Page Speed

Czym jest Page Speed?

Page speed to szybkość ładowania strony internetowej. Najczęściej jest ona ustalana poprzez zmierzenie czasu od chwili wybrania adresu strony do momentu jej pełnego zrenderowania, ale można go również mierzyć jako czas potrzebny do otrzymania pierwszego bajtu danych z serwera.

Page speed definicja

Jak wyznaczyć wskaźnik?

Wskaźnik page speed może zostać zmierzony za pomocą dedykowanego akcesorium Google Page Speed Insights. Pozwala on na ustalenie szybkości ładowania strony na komputerach i na urządzeniach mobilnych. Wynik pomiaru Page Speed test prezentowany jest w skali od 1 do 100, gdzie 100 jest rezultatem obrazującym doskonały czas ładowania strony. Wynik dobry uzyskujemy od 85 punktów w skali dostępnej w narzędziu.

Czym różni się od szybkości witryny?

Pojęcie page speed, czyli szybkości strony, odnosi się do pojedynczej, wybranej podstrony, niezależnie od tego, czy jest to strona główna, czy strona produktu czy kategorii. Szybkość witryny to natomiast średnia ładowania się wszystkich podstron w danej witrynie. Jednym z darmowych narzędzi używanych do ustalenia wydajności i szybkości strony jest GTMetrix.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej