Page Speed

Czym jest Page Speed?

Page speed to szybkość ładowania strony internetowej. Najczęściej jest ona ustalana poprzez zmierzenie czasu od chwili wybrania adresu strony do momentu jej pełnego zrenderowania, ale można go również mierzyć jako czas potrzebny do otrzymania pierwszego bajtu danych z serwera.

Page speed definicja

Jak wyznaczyć wskaźnik?

Wskaźnik page speed może zostać zmierzony za pomocą dedykowanego akcesorium Google Page Speed Insights. Pozwala on na ustalenie szybkości ładowania strony na komputerach i na urządzeniach mobilnych. Wynik pomiaru Page Speed test prezentowany jest w skali od 1 do 100, gdzie 100 jest rezultatem obrazującym doskonały czas ładowania strony. Wynik dobry uzyskujemy od 85 punktów w skali dostępnej w narzędziu.

Czym różni się od szybkości witryny?

Pojęcie page speed, czyli szybkości strony, odnosi się do pojedynczej, wybranej podstrony, niezależnie od tego, czy jest to strona główna, czy strona produktu czy kategorii. Szybkość witryny to natomiast średnia ładowania się wszystkich podstron w danej witrynie. Jednym z darmowych narzędzi używanych do ustalenia wydajności i szybkości strony jest GTMetrix.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej