.animate-view{opacity: 1 !important;}

Ile kosztuje prowadzenie fanpage? 9 czynników cenotwórczych

6min.

Komentarze:0

Ile kosztuje prowadzenie fanpage? 9 czynników cenotwórczychd-tags
16 lipca 2021
Profesjonalne prowadzenie konta na Facebooku to złożony proces, który wymaga pracy, dużej wiedzy, czasu oraz niekończących się pokładów kreatywności. Wymaga również pieniędzy. Ile kosztuje prowadzenie fanpage i co składa się na jego cenę?

6min.

Komentarze:0

Może się wydawać, że prowadzenie fanpage na Facebooku to bułka z masłem. Przecież wystarczy raz na trzy dni wejść na stronę i wrzucić zdjęcie kota w śmiesznym kapeluszu, a potem już tylko cieszyć się spływającym po nim wodospadem lajków, prawda? Niestety nie. Profesjonalne prowadzenie konta na Facebooku to złożony proces, który wymaga pracy, dużej wiedzy, czasu oraz niekończących się pokładów kreatywności. Wymaga również pieniędzy. Ile kosztuje prowadzenie fanpage i co składa się na jego cenę?

 Co obejmuje koszt prowadzenia fanpage?

1. Strategia

Opracowanie planu działania to pierwszy i bardzo ważny punkt, który należy odhaczyć zanim jeszcze założy się konto w serwisie Zuckerberga. Strategia to podstawa, na której będą opierać się dalsze działania, więc być dobrze przemyślana.

Ile kosztuje prowadzenie fanpageW jej skład wchodzi:

  • wyznaczenie celu
  • zbadanie grupy docelowej
  • określenie wizerunku, wartości i cech, jakie ma przekazywać fanpage
  • opracowanie sposobu komunikacji
  • ustalenie ilości i rodzajów postów
  • sporządzenie harmonogramu
  • wybranie metody mierzenia efektywności i rodzaju raportowania

Poza jednorazowym stworzeniem strategii konieczna jest także jej optymalizacja i raz na jakiś czas większa aktualizacja. Mamy kilka elementów, z których każdy należy szczegółowo opracować. Sposób, w jaki zostanie to zrobione, będzie rzutować na wszystkie kolejne działania. To dlatego ważne jest, by prowadzeniem Twojej strony od samego początku zajmował się profesjonalista, który podejdzie do zadania poważnie i nie umkną mu żadne istotne detale. Natomiast jeśli hasłem strategii jest Jakoś to będzie, ciąg dalszy można przewidzieć bez trudu.

2. Założenie fanpage

Wbrew obiegowej opinii, założenie fanpage to trochę więcej niż kliknięcie kilka razy dalej.

Aby strona przyciągała takich odbiorców, na jakich Ci zależy, trzeba dopasować typ strony do prowadzonego biznesu, przypisać odpowiednią kategorię oraz określić preferowane grupy docelowe. Następnie jeszcze opisać tematykę strony, uzupełnić dane firmy i stworzyć odpowiednią grafikę profilową oraz cover photo. Nie jest to fizyka jądrowa, jednak trochę trzeba pomyśleć, wypełniając kolejne rubryki. Od tych informacji zależy pierwsze wrażenie jakie robi profil, a przecież musi jak najlepsze!Ile płacą za prowadzenie fanpage?

Firma czy marka? Oto jest pytanie!

3. Publikowanie

Większość osób, które zastanawiają się, ile kosztuje prowadzenie fanpage, najczęściej mają na myśli właśnie zamieszczanie postów. Nic w tym dziwnego, bo publikowanie treści na profilu to przecież jedna z najważniejszych aktywności i warto poświęcić jej osobny punkt.

Publikowanie treści różnie wpływa na ceny prowadzenia fanpage i zależy to od kilku czynników. Tym, który przychodzi na myśl jako pierwszy, jest oczywiście częstotliwość. W zależności od potrzeb można umówić się na jedną, trzy, pięć tygodniowo czy nawet kilka dziennie.

Jakość również ma swoją wartość. Jeśli zależy nam na profesjonalnych zdjęciach i wartościowych tekstach, trzeba liczyć się z tym, że wrzucanie postów będzie kosztować więcej, niż w przypadku umieszczania na profilu ogólnodostępnych informacji i fotografii z bezpłatnych baz.

W cenie uwzględniany jest także czas poświęcony na przygotowanie postów. Mniej zapłacimy, gdy sami będziemy dostarczać materiały (zdjęcia, wpisy z firmowego bloga). Trochę więcej, jeśli to po stronie agencji będzie leżało wyszukiwanie materiałów w sieci, tworzenie dedykowanych grafik i opracowanie całego contentu.

4. Grafika

To kolejny czynnik, którego nie da się jednoznacznie wycenić. Tutaj koszt zależny jest głównie od ilości i poziomu zaawansowania grafik, które będą wykorzystywane na firmowym fanpage’u. Nałożenie na zdjęcie firmowej ramki to jedno, ale tworzenie np. złożonych obrazkowych diagramów lub fotomontaży to już inna para butów. Praca w programach graficznych nie polega tylko przesuwaniu suwaczków - stworzenie jednej dobrej grafiki trwa niekiedy kilka godzin i wymaga od twórcy pełnego zaangażowania. Dlatego im więcej obrazków chcesz, by dla Ciebie stworzono, im bardziej będą skomplikowane, z tym większym kosztem trzeba się liczyć.

Prowadzenie fanpage cena

Nie, Photoshop nie robi wszystkiego sam ;-) źródło

5. Monitoring, moderacja, interakcja

Opublikowanie postów z ładną grafiką i zgodnych z ustalonym harmonogramem nie wystarczy by powiedzieć, że profil Twojej firmy jest dobrze prowadzony.

Trzeba cały czas mieć na oku co dzieje się na fanpage’u. Przeglądać nowe komentarze, opinie, posty i wiadomości zostawione przez odwiedzających, a w razie potrzeby - reagować. Wulgarne wpisy  można po prostu usuwać, ale kulturalna krytyka czy wyrazy braku satysfakcji wymagają większego zaangażowania, by uniknąć ewentualnego kryzysu. Informacje na Facebooku rozchodzą się w mgnieniu oka, więc niezadowolonymi klientami najlepiej zająć się zanim zdążą stracić cierpliwość. Co ważne, konieczna jest reakcja nie tylko na negatywne wpisy. Za te pozytywne warto dziękować i pisać kilka miłych słów w zamian, bo nic tak nie buduje relacji z odbiorcami jak dialog. Im szybciej odpowiemy, tym bardziej doceniony poczuje się Twój klient.

A ile trzeba zapłacić za taki monitoring? To zależy. Duże profile, mające po kilkanaście tysięcy zaangażowanych użytkowników wymagają więcej czasu i uwagi niż te, gdzie interakcje ze strony odwiedzających zdarzają się sporadycznie. Nie bez znaczenia pozostaje także zakres czasowy, w którym agencja ma na oku Twoją stronę. Obsługa w standardowych godzinach pracy od poniedziałku do piątku najczęściej jest wliczona w cenę, ale kontrola 24/7 bywa traktowana jako usługa dodatkowa.

6. Raportowanie

Standardowe raportowanie wyników raz w miesiącu rzadko bywa dodatkowo płatne. Jeśli jednak potrzebujesz czegoś więcej niż standard, możesz skorzystać z dodatkowo płatnych opcji.

Wpływ na cenę mogą mieć takie elementy jak częstsze, bardziej szczegółowe sprawozdania, różnego rodzaju analizy, monitorowanie i porównanie konkurencji itp. Agencje mają do dyspozycji szereg narzędzi, dzięki którym mogą sprawdzić np. jaki ruch na Twojej stronie internetowej pochodzi z Facebooka lub porównać Twój fanpage z profilami firm konkurencyjnych. Podsumowanie działań marketingowych pozwala wyciągnąć wnioski ważne dla przyszłego rozwoju firmy, dlatego powinno zostać skrupulatnie przygotowane.

7. Kontakt z klientem

Niezależnie od tego ile kosztuje prowadzenie fanpage, są rzeczy, które zawsze powinny być wliczone w cenę. Jedną z nich jest regularne kontaktowanie się z klientem w celu uzyskiwania aktualnych informacji.

Można umówić się na cykliczny kontakt, kiedy omawiane będą wszystkie nowe pomysły, a także wątpliwości. Warto przynajmniej raz w tygodniu wyznaczyć czas na wymianę zdań, przekazanie aktualnych materiałów i omówienie bieżącego harmonogramu. Pozwala to znaleźć wspólny język, wypracować najlepsze dla obu stron, niepisane, zasady współpracy i budować obustronne zaufanie.

8. Dodatkowe działania

Prowadzenie fanpage może obejmować jeszcze szereg innych dodatkowych działań. Możesz zdecydować się na zorganizowanie konkursu dla swoich fanów lub zainstalować na profilu różnego rodzaju aplikacje. Możesz też budować wizerunek poprzez udzielanie się na innych branżowych fanpage’ach w imieniu Twojej firmy, publikować video content, założyć na Facebooku sklep albo wykorzystać jedną z dziesiątek innych możliwości.

Niestandardowe działania pozwalają wyróżnić się z tłumu i przebić do świadomości konsumentów, jednak zawsze muszą być zgodne z profilem działalności. Nie wiesz co wybrać? Nie ma masz się czym martwić. Dobra agencja, po wnikliwej analizie Twojego biznesu, zaproponuje optymalne rozwiązanie, które przyniesie najwięcej korzyści.

Prowadzenie fanpage koszt

Swój fanpage możesz połączyć np. z Instagramem

9. Facebook Ads

Facebook Ads daje niemal niezliczone możliwości efektywnej promocji. Możesz wybierać spośród wielu rodzajów reklam i grup docelowych, jej skuteczność jest łatwo mierzalna, a parametry można dowolnie modyfikować, dzięki czemu ma znaczną przewagę nad większością narzędzi marketingowych. Nieustanne rozwijanie możliwości reklamowych Facebooka można potraktować jako swoistą rekompensatę za ciągłe ograniczanie zasięgów organicznych publikowanych postów. Z jednej strony musimy coraz częściej musimy inwestować w płatną promocję, z drugiej jednak nowe narzędzia pozwalają na bardzo dokładne sprecyzowanie gdzie i do kogo chcemy dotrzeć.

Zlecając agencji prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem Facebook Ads, musisz wziąć pod uwagę nie tylko koszt samej kampanii, ale także prowizję  za jej prowadzenie. Jej wysokość zależy m.in. od zakresu zabiegów reklamowych, wielkości i czasu trwania kampanii czy szczegółowości grup docelowych. Korzystanie z reklamy na Facebooku ma znaczny wpływ na to, ile kosztuje prowadzenie fanpage - przy dużych akcjach jej koszt może być nawet kilkakrotnie większe od ceny samej obsługi firmowego profilu.

Prowadzenie fanpage cennik

Facebook Ads to mnóstwo nowych możliwości dotarcia do klientów.

.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage? Podsumowanie

Jak widać, czynników cenotwórczych jest wiele, więc nie da się jednoznacznie określić ;(. Miesięczne koszty prowadzenia profilu przez zewnętrzną agencję wahają się w granicach 500-2000 zł. W przypadku dużych marek i szerszych akcji promocyjnych ta kwota rośnie.

Aby dowiedzieć się, z jakimi wydatkami na prowadzenie profilu swojej firmy, Ty powinieneś się liczyć, najlepiej po prostu zapytać. Kombinacji jest wiele, dlatego ważne, by wybrać to, czego Twoja firma naprawdę potrzebuje. W Delante każdego Klienta traktujemy indywidualnie i nie wciskamy go w gotowe pakiety. Jedyne, co oferujemy wszystkim bez wyjątku, to ponadprzeciętny stosunek ceny do jakości. Jeśli nie jesteś do końca przekonany, czy Twoja firma powinna posiadać własny profil, przeczytaj jeszcze nasz artykuł mówiący o tym, jakie są zalety posiadania fanpage’a.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022