Integracja strony z social media – 9 praktycznych porad

Integracja strony z social media – 9 praktycznych porad

Chcesz zacząć przygodę z social media? A może Twoja firma posiada już profile na portalach społecznościowych i zastanawiasz się jak zintegrować je ze stroną internetową? Przedstawiamy dziewięć praktycznych porad, które mogą okazać się pomocne!

Ostatnio na naszym blogu: Nowe wyszukiwanie hoteli w Google

Jak wynika z raportów Statista z lipca 2018 roku, na całym świecie z serwisów społecznościowych korzysta ponad 2 miliardy użytkowników. Według przewidywań, ta liczba będzie rosnąć proporcjonalnie do wzrostu popularności urządzeń mobilnych i samych portali. W związku z tym media społecznościowe są dobrym narzędziem do budowania marki, zwiększania rozpoznawalności oraz pozyskiwania nowych klientów i fanów. Realizacja powyższych celów, za pomocą kanałów social media, wpływa także pozytywnie na pozycję strony w wyszukiwarkach Google. Dzięki zwiększaniu widoczności strony i jej popularności, użytkownicy częściej umieszczają naturalne linki do witryny, co jest ważnym czynnikiem rankingowym Google. O tym jaki jest wpływ Social Media na pozycjonowanie pisaliśmy we wcześniejszym wpisie, dziś skupimy się na integracji strony z kontami na portalach, które firmy prowadzą.

Integracja strony internetowej z mediami społecznościowymi to jeden z wymogów stawianych projektantom stron internetowych. Przenikanie się tych środowisk pozytywnie wpływa na wrażenia użytkowników, dlatego nic dziwnego, że właściciele firm chcą korzystać z tej opcji. Jak powinna przebiegać prawidłowa integracja? Przedstawiamy dziewięć praktycznych porad:

1. Wybierz media społecznościowe, które są kluczowe – nie umieszczaj na stronie odnośników do wszystkich profili.

Jest wiele kanałów social media, na których firmy zakładają konta, zarówno tych najbardziej znanych jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, jak i tych mniej popularnych jak Tumblr, About.me czy Flickr. Nie na wszystkich posty umieszczane są regularnie, co nie wpływa pozytywnie na odbiór profili. Zdecyduj, które serwisy są najbardziej znaczące dla Twojej witryny oraz jakie są prowadzone najaktywniej i odnośniki do nich umieść na stronie. Ponadto według paradoksu wyboru, kiedy dasz użytkownikowi zbyt dużo możliwości, nie skorzysta on z żadnej z nich. Warto o tym pamiętać.

2. Stwórz odnośnik do sm od podstaw lub dodaj gotowy moduł

Odnośnik do profilu na social media można umieścić na stronie w formie interaktywnego elementu, który po kliknięciu, odnosi bezpośrednio na profil firmy w mediach społecznościowych i daje możliwość udostępniania treści. Umieścić go można na stronie za pomocą gotowego rozwiązania lub wykonać od podstaw i spersonalizować. Stworzenie i wdrożenie do szablonu nie jest skomplikowane i nie powinno sprawić problemów. Ile stron, tyle możliwości odnośników.

Social media na stronie

3. Pamiętaj o nałożeniu atrybutu nofollow na odnośniki do wszystkich portali społecznościowych z wyjątkiem Google+

Linki do profili społecznościowych (wyjątek stanowi Google+) powinny posiadać atrybut nofollow, aby nie wypuszczać na zewnątrz mocy i wartości witryny.  Jak nałożyć atrybut nofollow? Należy umieścić  informację w kodzie, która wygląda w ten lub bardzo zbliżony sposób:
<a href="http://www.strona.pl" rel="nofollow">link</a>

4. Kieruj się umiarem

Nie możesz przesadzać z przyciskami kierującymi do profili w social media. Umieszczanie odnośników jednocześnie na pasku bocznym, w menu, stopce to zdecydowanie za dużo. Powinny być widoczne, ale nie mogą atakować odwiedzających stronę. Pamiętaj, że są istotne i warto je wyeksponować, ale nie mogą odwracać uwagi od istotniejszych elementów na Twojej witrynie.

5. Rozważ zastosowanie social login

Social login to nic innego jak możliwość szybkiego założenia konta w serwisie z wykorzystaniem danych, które posiada Facebook czy inne portale. Integracja strony internetowej z mediami społecznościowymi może być powiązana z tą opcją. Rozwiązanie posiada swoich zwolenników i przeciwników, zależy tak naprawdę od grupy docelowej strony. Jedni użytkownicy cenią sobie ułatwianie żmudnego procesu rejestracji na portalach i korzystają z opcji logowania na przykład przez Facebooka. Inni z kolei sprzeciwiają się połączeniom kont i sami chcą decydować jakie informacje podają na konkretnych portalach. Zastanów się jakim podejściem kieruje się Twoja grupa docelowa i wybierz dostosowane do niego rozwiązanie. 

6. Nie zapomnij o firmowym blogu

Integracja strony internetowej z profilami w social media jest bardzo istotna, szczególnie kiedy posiadasz i regularnie prowadzisz firmowego bloga – do czego zachęcamy! (Jeżeli jeszcze go nie masz i zastanawiasz się nad założeniem – 9 argumentów za prowadzeniem firmowego bloga z pewnością Cię przekona). Jeśli wśród czytelników są osoby, którym podobają się publikowane treści, istnieje szansa, że zechcą się nimi podzielić z innym. Możesz im to umożliwić przez umieszczenie w poszczególnych wpisach przycisków służących do udostępniania.

Social media share na blogu

7. Jeżeli posiadasz ciekawe profile social media, pokaż je na stronie!

Jeżeli posiadasz profil na Instagramie czy Facebooku, którym chcesz się pochwalić, zintegruj konta z własną stroną. Wystarczy, że umieścisz odpowiedni widget odpowiedzialny za wyświetlanie fotografii bezpośrednio na witrynie. To doskonały sposób na przykucie uwagi użytkownika i zwiększenie jego zaufania do witryny. Np. jeśli jesteś firmą – pokażesz ludzką stronę swojego biznesu. Jeśli sprzedajesz ubrania, zaprezentujesz jak wyglądają na żywych ludziach, a nie na modelkach. A jeśli prowadzisz firmę usługową, pokażesz np. zdjęcia swoich realizacji.  

Feed z instagrama na stronie

8. Monitoruj statystyki

Jeżeli chcesz dowiedzieć się czy podjęte przez Ciebie działania przynoszą zamierzone skutki, korzystaj ze statystyk. W przypadku integracji strony internetowej z kanałami social media najlepiej sprawdzi się monitorowanie klikalności odnośników. Pomocne mogą okazać się także statystyki poszczególnych portali – podpowiedzą Ci czy wybrane przez Ciebie rozwiązania są skuteczne.

9. Pamiętaj, że social media to wyłącznie dodatek do strony internetowej

Należy pamiętać, że nadmierne eksponowanie dużej liczby elementów odnoszących do social media, może zachęcać do opuszczenia strony na ich rzecz, co może nie być dla nas działaniem pożądanym. Jeżeli zastosujesz się do powyższych wskazówek, prowadzone przez Ciebie profile zintegrowane ze stroną będą jej wartościowym dodatkiem, nie przeszkodą.

Social media to bardzo ważny element marketingu internetowego. Korzysta z nich wielu użytkowników w Polsce i na całym świecie. Tam toczy się “życie”, następuje wymiana informacji, a także bezpośrednia komunikacja. Istnienie firmy na kluczowych portalach społecznościowych przynosi wiele korzyści. Każdy, kto odwiedzi stronę, zauważy od razu, że może znaleźć Twoją firmę w social media, polubić profil i obserwować go na bieżąco. Odpowiednio zintegrowana i skonfigurowana witryna pozwala na udostępnianie treści, co jest ogromną zaletą. Poza tym strona internetowa nie jest odwiedzana przez klientów każdego dnia, a większość z nich codziennie obecna jest jednak w social media – to doskonały kanał komunikacji z nimi, udostępniania newsów czy informacji o ważnych wydarzeniach lub promocjach.  Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z social media, załóż konta w serwisach odpowiednich dla Twojej grupy docelowej, takich jak Facebook, Google+, Twitter czy Instagram. A jeżeli posiadasz już profile, umieść do nich odnośniki na swojej witrynie korzystając z powyższych wskazówek.

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
Junior SEO Specialist - Ela

Junior SEO Specialist

Do zespołu Delante dołączyła w marcu 2018 roku i od tego czasu zagłębia się w tajemnice SEO. Z wykształcenia socjolog, prywatnie fanka programów wnętrzarskich i Doroty Szelągowskiej.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.