1. Wybierz media społecznościowe, które są kluczowe - nie umieszczaj na stronie odnośników do wszystkich profili.
Jest wiele kanałów social media, na których firmy zakładają konta, zarówno tych najbardziej znanych jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, jak i tych mniej popularnych jak Tumblr, About.me czy Flickr. Nie na wszystkich posty umieszczane są regularnie, co nie wpływa pozytywnie na odbiór profili. Zdecyduj, które serwisy są najbardziej znaczące dla Twojej witryny oraz jakie są prowadzone najaktywniej i odnośniki do nich umieść na stronie. Ponadto według paradoksu wyboru, kiedy dasz użytkownikowi zbyt dużo możliwości, nie skorzysta on z żadnej z nich. Warto o tym pamiętać.2. Stwórz odnośnik do sm od podstaw lub dodaj gotowy moduł
Odnośnik do profilu na social media można umieścić na stronie w formie interaktywnego elementu, który po kliknięciu, odnosi bezpośrednio na profil firmy w mediach społecznościowych i daje możliwość udostępniania treści. Umieścić go można na stronie za pomocą gotowego rozwiązania lub wykonać od podstaw i spersonalizować. Stworzenie i wdrożenie do szablonu nie jest skomplikowane i nie powinno sprawić problemów. Ile stron, tyle możliwości odnośników.3. Pamiętaj o nałożeniu atrybutu nofollow na odnośniki do wszystkich portali społecznościowych z wyjątkiem Google+
Linki do profili społecznościowych (wyjątek stanowi Google+) powinny posiadać atrybut nofollow, aby nie wypuszczać na zewnątrz mocy i wartości witryny. Jak nałożyć atrybut nofollow? Należy umieścić informację w kodzie, która wygląda w ten lub bardzo zbliżony sposób:<a href="http://www.strona.pl" rel="nofollow">link</a>