Jak social media wpływają na pozycjonowanie?
To pytanie nurtuje wielu specjalistów SEO (i my spróbowaliśmy na nie odpowiedzieć we wpisie: Jaki jest wpływ social media na pozycjonowanie?). Nie można tutaj postawić jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ na pozycjonowanie ma wpływ ogromna ilość czynników. Mimo to możemy dostrzec pewne zależności między profilami w Social Media a podnoszeniem widoczności w Google. Do zalet prowadzenia kanałów społecznościowych z pewnością możemy zaliczyć:- Portale społecznościowe to doskonałe miejsce na dotarcie do nowych odbiorców. Tworzenie swojej społeczności, przekłada się na zainteresowanie i ruch na stronie. Takie zachowanie użytkowników z pewnością zostanie zauważone przez algorytmy Google.
- Media społecznościowe są dodatkowym miejscem na linkowanie zewnętrzne. Udostępniaj w swoich postach nowe wpisy z bloga lub produkty.
- Portale tego typu wzmacniają Twój brand. Potencjalni klienci często przed dokonaniem zakupu lub inną interakcją z Twoją stroną, szukają informacji na jej temat w social mediach. Warto dbać o stałą aktualizację zawartych tam danych oraz regularne publikowanie wpisów.
- Użytkownicy, którzy przeglądając swoje kanały społecznościowe, dostrzegli Twoją firmę, mogą wpisywać bezpośrednio w wyszukiwarkę nazwę lub powiązane słowa kluczowe w poszukiwaniu pełniejszych informacji o Twojej działalności. Niewątpliwie wpływa to na ruch oraz może podnieść widoczność strony.
W jaki sposób działa Twitter?
Jak już wspominałam wcześniej, w profilach na portalach społecznościowych drzemie ogromny potencjał na pozyskiwanie nowych odbiorców naszych działań. W czołówce najpopularniejszych kanałów social media znajduje się właśnie Twitter. Powstał w 2006 roku jako usługa mikroblogowania. Twitter od początku swojej działalności zaliczał pewne wzloty i upadki, jednak dziś jego potencjał wciąż wzrasta. Głównie za sprawą popularności tego medium wśród polityków oraz osób związanych z show biznesem.Na czym polega tweetowanie?
Tweetowaie to umieszczanie wpisu o długości nieprzekraczającej 280 znaków na swoim profilu. Nasz krótki post wyświetla się osobom, które zaobserwowały nasz profil, mogą też trafić do odbiorców niezwiązanych z nim. Dzieje się tak za sprawą umieszczanych w treści hasztagów, które określają w pewien sposób tematykę wpisu i mogą być wyszukiwane bezpośrednio przez zainteresowanych użytkowników. Co ciekawe Twitter jako pierwszy portal społecznościowy zastosował oraz rozpropagował tę funkcjonalność do grupowania tematów publikowanych na jego stronie. Jeśli nasz post jest popularny i zachęca do interakcji, mogą oni dodatkowo skorzystać z opcji retweet. Dzięki temu pojawi się on na ich tablicach. Oczywiście, użytkownicy mogą na nasz wpis odpowiadać lub lajkować, co również wpływa na jego widoczność. Wpisy na Twitterze umożliwiają również umieszczanie multimediów tzn. wideo, zdjęć czy gifów. Możemy też dodawać aktywne linki, dlatego portal ten cieszy się dużą popularnością wśród marketerów. Przykłady takich rozwiązań prezentujemy poniżej: [caption id="attachment_29785" align="aligncenter" width="750"] Przykład wpisu z wideo na profilu Netflixhttps://twitter.com/NetflixPL/status/1286224551001686017[/caption] [caption id="attachment_29782" align="aligncenter" width="750"] Przykład wpisu z grafiką na profilu AndrzejRysuje
https://twitter.com/AndrzejRysuje/status/1293884852161384453[/caption] [caption id="attachment_29787" align="aligncenter" width="750"] Przykład wpisu z linkiem na profilu WhitePress
https://twitter.com/White_Press/status/1276077283485368320[/caption]
Jakie korzyści dla SEO płyną z prowadzenia konta na Twitterze?
Google i Twitter kilka lat temu zawarły umowę, w wyniku której w SERP dostrzec możemy tematyczne tweety. Dzięki udostępnianiu wpisów w wyszukiwarce, na portalu Twitter odnotowano znacznie większy ruch, również wśród osób nieposiadających jeszcze kont. Dla Google współpraca ta okazała się korzystna ze względu na możliwość publikacji informacji zwrotnych w czasie rzeczywistym. Jeśli chodzi o promowanie swojej marki, niewątpliwie warto korzystać z Twittera. Jednym z powodów jest fakt, że niekiedy po wpisaniu nazwy firmy w wyszukiwarce Google w pierwszej kolejności mogą pojawiać się informację o danej marce zawarte na wspomnianym portalu społecznościowym. Opcja ta nie wyświetla się jeszcze zbyt często w Polsce, ale jest to kwestia czasu. Kolejnym aspektem jest możliwość wyszukiwania w Google konkretnych hasztagów. Stosowane są one w praktycznie każdym portalu społecznościowym, jednak to wpisy z Twittera mają dla Google największą moc. [caption id="attachment_29790" align="aligncenter" width="750"] Najnowsze wpisy zawierające wybrany hasztag, w tym przypadku #polska.[/caption] Podobne wyniki uzyskamy po wpisaniu tematów „na czasie”. W SERP znajdziemy wtedy najnowsze informacje na dany temat. Z punktu widzenia promocji firmy to ważna sekcja, zwłaszcza jeśli chodzi o działania real time marketing. Doskonale nadaje się również dla portali informacyjnych. [caption id="attachment_29792" align="aligncenter" width="750"] Przykład wpisów informacyjnych w wynikach wyszukiwania.[/caption] Pojawianie się wpisów z Twittera w Google niewątpliwie przykuwa uwagę użytkowników i jest dodatkowym ułatwieniem w poszukiwaniu informacji w czasie rzeczywistym. Promowanie swojej witryny w ten sposób to dodatkowe źródło dotarcia do zainteresowanych Twoją działalnością osób. Jednak aby nasze posty były w ogóle brane pod uwagę przez roboty indeksujące, musimy dbać o optymalizację profilu.Jak zoptymalizować swój profil i wpisy na Twitterze, aby wyświetlały się w Google?
Zakładając konto na Twitterze, warto już od początku zadbać o wygląd i treść zawartą w naszym profilu. Konieczne jest tutaj utrzymanie nazwy firmy spójnej z naszą stroną internetową - w ten sposób ułatwimy wyszukiwanie marki. Jeśli to możliwe, nie stosujmy w nazwie użytkownika znaków specjalnych oraz cyfr. Mogą być one traktowane przez Google jako spam. Adres URL profilu na Twitterze zazwyczaj zaciągany jest z nazwy profilu. Warto sprawdzić czy jest on przyjazny dla użytkownika (również niewskazane jest umieszczanie cyfr i znaków specjalnych) tzn. łatwy do zapamiętania i wpisania. Pamiętaj też, aby uzupełnić:- bio - czyli krótki opis swojej działalności. Maksymalna ilość znaków to 160, dlatego musi być on dobrze przemyślany. Warto zawrzeć w nim hasztagi czy emotikony, które uatrakcyjnią go wizualnie.
- lokalizację - jest to informacja bardzo ważna dla firm działających lokalnie. W przypadku działalności internetowej kluczowe będzie określenie przynajmniej kraju.
- link - tutaj koniecznie umieść link do swojej strony internetowej w poprawnej formie.
- logo - warto dodać w tym miejscu logo, z którym klienci identyfikują nasz brand. Zdjęcie w tle poprawia estetykę profilu oraz jest dodatkowym miejscem na komunikowanie ważnych informacji o firmie.
https://twitter.com/OnetWiadomosci/status/1297771127217954818[/caption] Te proste praktyki w połączeniu z kreatywnością oraz regularnym tweetowaniem pomogą Twojej stronie zaistnieć nie tylko w wyszukiwarce Google, ale też w świadomości potencjalnych klientów. Portale społecznościowe mają ogromną moc, którą możesz wykorzystać w promocji swojej marki w bardzo prosty sposób.