Nowa funkcja Google – dowiedz się więcej o stronie internetowej wyświetlonej w SERP

Nowa funkcja Google – dowiedz się więcej o stronie internetowej wyświetlonej w SERP

Niedawno Google wprowadziło nową opcję dla wyszukiwań w języku angielskim i amerykańskim. Pozwala ona na bliższe przyjrzenie się stronom internetowym wyświetlonym w SERP. Zobacz, jakich informacji o danym źródle może dostarczyć Ci nowa funkcja! 

Gdzie znajdziesz nową funkcję Google?

W trakcie standardowego wyszukiwania obok adresu danej strony (nad Meta Title) znajdziesz trzy kropeczki.

nowa funkcja google w serpach

Po kliknięciu w nie na ekranie pojawi się dodatkowy panel ze skróconymi informacjami o danej witrynie.

dodatkowy panel z informacjami o stronie

Znacznie większy zestaw danych otrzymasz po przejściu do “More about this page”, czyli osobnej podstrony, do której przekieruje Cię wyszukiwarka.

nowa funkcja Google about the source

Czego dowiesz się dzięki nowej funkcji?

Znajdziesz tam sekcję „About the source”, której zawartość w dużej mierze zależy od analizowanej strony. Możesz natrafić tam na m.in.:

  1. Description: opis źródła stworzony na podstawie Google’s Knowledge Graph.
  2. In their own words: opis „własnymi słowami”, który Google będzie próbował znaleźć bezpośrednio na stronie. Roboty będą automatycznie zaczytywać treść z zakładki „O nas”. Jest tutaj jednak małe „ale” – treść ta musi spełniać konkretne wymogi, jak odpowiedni adres URL podstrony, umieszczenie na niej tekstu, który rzeczywiście opisuje to, o czym jest witryna, jest napisany w języku angielskim i jest możliwy do zaindeksowania.
  3. Platform information: w tej sekcji można znaleźć informacje o niektórych kontach SM powiązanych z daną witryną.
  4. Site first indexed by Google: dane mówiące o tym, kiedy witryna została po raz pierwszy zaindeksowana przez Google.
  5. Web results about the source: inne wyniki internetowe dotyczące źródła – wykazanie, co inne strony mówią o domenie.

Dodatkowa część, która umożliwi nam prześledzenie kolejnych informacji o źródle to “About the topic”, w której znajdziemy:

  1. Top news: wysokiej jakości nagłówki pochodzące z różnych źródeł dotyczące tematu, z którym jest związana analizowana strona. Mogą tam zostać umieszczone takie źródła jak filmy video, wiadomości lokalne, często zadawane pytania, komentarze itd.
  2. Related results: inne wyniki dotyczące tego samego tematu. Mogą one zawierać kombinację artykułów informacyjnych, badań naukowych czy witryn zakupowych.

Co o tej nowości mówi Google?

Jak można przeczytać w oficjalnym ogłoszeniu Google dotyczącym nowego udogodnienia:

„Oceniając informacje w sieci, eksperci zalecają, aby sprawdzić źródło strony i poszukać informacji o jego pochodzeniu lub perspektywie”

Rozwiązanie to jest więc wyjściem naprzeciw tym zaleceniom przez ułatwienie użytkownikom weryfikacji źródeł, z których korzystają.

Oznaczenie „Beta” wskazuje na to, że póki co funkcja ta jest w fazie testowania. Na ten moment nie możemy używać jej w wynikach wyszukiwaniach w języku polskim i najprawdopodobniej w najbliższym czasie to się nie zmieni.

Zachęcamy jednak do sprawdzenia, co Google ma ciekawego do powiedzenia o Twojej witrynie!

(2)
Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej