Gdzie znajdziesz nową funkcję Google?
W trakcie standardowego wyszukiwania obok adresu danej strony (nad Meta Title) znajdziesz trzy kropeczki. Po kliknięciu w nie na ekranie pojawi się dodatkowy panel ze skróconymi informacjami o danej witrynie. Znacznie większy zestaw danych otrzymasz po przejściu do “More about this page”, czyli osobnej podstrony, do której przekieruje Cię wyszukiwarka.Czego dowiesz się dzięki nowej funkcji?
Znajdziesz tam sekcję „About the source”, której zawartość w dużej mierze zależy od analizowanej strony. Możesz natrafić tam na m.in.:- Description: opis źródła stworzony na podstawie Google’s Knowledge Graph.
- In their own words: opis „własnymi słowami”, który Google będzie próbował znaleźć bezpośrednio na stronie. Roboty będą automatycznie zaczytywać treść z zakładki „O nas”. Jest tutaj jednak małe „ale” - treść ta musi spełniać konkretne wymogi, jak odpowiedni adres URL podstrony, umieszczenie na niej tekstu, który rzeczywiście opisuje to, o czym jest witryna, jest napisany w języku angielskim i jest możliwy do zaindeksowania.
- Platform information: w tej sekcji można znaleźć informacje o niektórych kontach SM powiązanych z daną witryną.
- Site first indexed by Google: dane mówiące o tym, kiedy witryna została po raz pierwszy zaindeksowana przez Google.
- Web results about the source: inne wyniki internetowe dotyczące źródła - wykazanie, co inne strony mówią o domenie.
- Top news: wysokiej jakości nagłówki pochodzące z różnych źródeł dotyczące tematu, z którym jest związana analizowana strona. Mogą tam zostać umieszczone takie źródła jak filmy video, wiadomości lokalne, często zadawane pytania, komentarze itd.
- Related results: inne wyniki dotyczące tego samego tematu. Mogą one zawierać kombinację artykułów informacyjnych, badań naukowych czy witryn zakupowych.
Co o tej nowości mówi Google?
Jak można przeczytać w oficjalnym ogłoszeniu Google dotyczącym nowego udogodnienia:„Oceniając informacje w sieci, eksperci zalecają, aby sprawdzić źródło strony i poszukać informacji o jego pochodzeniu lub perspektywie”Rozwiązanie to jest więc wyjściem naprzeciw tym zaleceniom przez ułatwienie użytkownikom weryfikacji źródeł, z których korzystają. Oznaczenie „Beta” wskazuje na to, że póki co funkcja ta jest w fazie testowania. Na ten moment nie możemy używać jej w wynikach wyszukiwaniach w języku polskim i najprawdopodobniej w najbliższym czasie to się nie zmieni. Zachęcamy jednak do sprawdzenia, co Google ma ciekawego do powiedzenia o Twojej witrynie!