Nowa funkcja Google – dowiedz się więcej o stronie internetowej wyświetlonej w SERP

Nowa funkcja Google – dowiedz się więcej o stronie internetowej wyświetlonej w SERP

Niedawno Google wprowadziło nową opcję dla wyszukiwań w języku angielskim i amerykańskim. Pozwala ona na bliższe przyjrzenie się stronom internetowym wyświetlonym w SERP. Zobacz, jakich informacji o danym źródle może dostarczyć Ci nowa funkcja! 

Gdzie znajdziesz nową funkcję Google?

W trakcie standardowego wyszukiwania obok adresu danej strony (nad Meta Title) znajdziesz trzy kropeczki.

nowa funkcja google w serpach

Po kliknięciu w nie na ekranie pojawi się dodatkowy panel ze skróconymi informacjami o danej witrynie.

dodatkowy panel z informacjami o stronie

Znacznie większy zestaw danych otrzymasz po przejściu do “More about this page”, czyli osobnej podstrony, do której przekieruje Cię wyszukiwarka.

nowa funkcja Google about the source

Czego dowiesz się dzięki nowej funkcji?

Znajdziesz tam sekcję „About the source”, której zawartość w dużej mierze zależy od analizowanej strony. Możesz natrafić tam na m.in.:

  1. Description: opis źródła stworzony na podstawie Google’s Knowledge Graph.
  2. In their own words: opis „własnymi słowami”, który Google będzie próbował znaleźć bezpośrednio na stronie. Roboty będą automatycznie zaczytywać treść z zakładki „O nas”. Jest tutaj jednak małe „ale” – treść ta musi spełniać konkretne wymogi, jak odpowiedni adres URL podstrony, umieszczenie na niej tekstu, który rzeczywiście opisuje to, o czym jest witryna, jest napisany w języku angielskim i jest możliwy do zaindeksowania.
  3. Platform information: w tej sekcji można znaleźć informacje o niektórych kontach SM powiązanych z daną witryną.
  4. Site first indexed by Google: dane mówiące o tym, kiedy witryna została po raz pierwszy zaindeksowana przez Google.
  5. Web results about the source: inne wyniki internetowe dotyczące źródła – wykazanie, co inne strony mówią o domenie.

Dodatkowa część, która umożliwi nam prześledzenie kolejnych informacji o źródle to “About the topic”, w której znajdziemy:

  1. Top news: wysokiej jakości nagłówki pochodzące z różnych źródeł dotyczące tematu, z którym jest związana analizowana strona. Mogą tam zostać umieszczone takie źródła jak filmy video, wiadomości lokalne, często zadawane pytania, komentarze itd.
  2. Related results: inne wyniki dotyczące tego samego tematu. Mogą one zawierać kombinację artykułów informacyjnych, badań naukowych czy witryn zakupowych.

Co o tej nowości mówi Google?

Jak można przeczytać w oficjalnym ogłoszeniu Google dotyczącym nowego udogodnienia:

„Oceniając informacje w sieci, eksperci zalecają, aby sprawdzić źródło strony i poszukać informacji o jego pochodzeniu lub perspektywie”

Rozwiązanie to jest więc wyjściem naprzeciw tym zaleceniom przez ułatwienie użytkownikom weryfikacji źródeł, z których korzystają.

Oznaczenie „Beta” wskazuje na to, że póki co funkcja ta jest w fazie testowania. Na ten moment nie możemy używać jej w wynikach wyszukiwaniach w języku polskim i najprawdopodobniej w najbliższym czasie to się nie zmieni.

Zachęcamy jednak do sprawdzenia, co Google ma ciekawego do powiedzenia o Twojej witrynie!

(1)
Autor
Jr SEO Specialist - Kasia

Jr SEO Specialist

Edytorka, która zamiast wstawiania przecinków wybrała pracę w marketingu. Pasjonatka nowych technologii, UX i typografii. W wolnym czasie czyta wszystko, co wpadnie jej w ręce, eksperymentuje w kuchni i praktykuje jogę. Miłośniczka piesków, kawy i długich spacerów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej