Nowe możliwości zgłaszania nieodpowiednich opinii Google

Nowe możliwości zgłaszania nieodpowiednich opinii Google

Masz konto na Google Moja Firma? Jeśli nie, to koniecznie je załóż. Jeśli tak, to pewnie wiesz, jak ważne są opinie, które pojawiają się na profilu. Google rozszerzyło możliwość zgłaszania nieodpowiednich treści w opiniach. Czytaj więcej!

Ostatnio na naszym blogu: 10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Negatywne opinie o firmie zawsze się pojawiały i pojawiać się będą. Jeśli klient jest niezadowolony, to ma prawo wyrazić swoje zdanie, a jednym ze sposobów jest wystawienie opinii na Google. Jeśli Twoja firma otrzyma taką opinię, to musisz koniecznie na nią odpowiedzieć.

Jak odpowiadać na negatywne opinie w Google? Na pewno warto skontaktować się z niezadowolonym klientem i spróbować wyjaśnić sytuację, dowiedzieć się, jak możesz polepszyć jakość swoich usług lub produktów. Pozyskanie takich informacji może pomóc Ci uniknąć podobnych opinii w przyszłości. Możesz też spróbować poprosić niezadowolonego klienta o usunięcie opinii (tak, osoba wystawiająca opinię może ją bez problemu usunąć).

Jeśli chcesz odpowiedzieć na opinię, pamiętaj o kilku zasadach:

  • odpowiedz na opinię jak najszybciej,
  • nie daj się ponieść emocjom,
  • nie atakuj klienta, nie używaj wulgarnego języka,
  • bądź empatyczny w stosunku do klienta, spróbuj go zrozumieć,
  • trzymaj się faktów,
  • spróbuj przekuć negatyw w pozytyw.

No dobra, a co jeśli opinia jest nieodpowiednia? Nie musi być nawet negatywna, ale na pewno nie powinna się znaleźć na Twoim profilu. Wtedy możesz taką opinię zgłosić i liczyć na to, że obsługa Google ją usunie.

Zgłaszanie nieodpowiednich opinii w Google

Ostatnio Google wprowadziło nowy system zgłaszania opinii. To kolejna zmiana w Google Moja Firma w ostatnim czasie (najwyraźniej zespół w Krzemowej Dolinie mocno pracuje nad GMF. Ostatnio pisałam o nowych raportach w Google Moja Firma). Rozszerzenie opcji zgłaszania opinii ma przyspieszyć weryfikację zgłoszeń.

Jakie mogą być powody zgłoszenia opinii?

  • opinia jest nie na temat, nie dotyczy Twojej firmy,
  • opinia jest spamem, została stworzona przez bota albo fałszywe konto,
  • opinia została dodana przez osobę związaną z firmą lub przez konkurencję (tutaj zakładam, że pracownicy mogą dodawać opinie o pracy w firmie),
  • opinia zawiera wulgaryzmy,
  • opinia jest przedmiotem dręczenia lub nękania kogoś,
  • opinia dyskryminuje lub szerzy nienawiść,
  • opinia zawiera dane osobowe.

Zgłaszanie nieodpowiedniej treści w opinii google

W potwierdzeniu wysłania zgłoszenia dowiadujemy się, że Google przetworzy je w ciągu 3 dni, co jest dosyć szybkim terminem 🙂

Trzeba pamiętać, że Google może usunąć też opinie, które nie będą zgłoszone. Dzieje się tak, gdy samo wykryje nieodpowiednie treści, gdy dużo opinii zostanie dodanych w jednym czasie (w porównaniu do wcześniejszego tempa dodawania opinii, co może wskazywać na działanie bota) lub gdy opinia jest dodana z tego samego adresu IP co siedziba firmy.

(5)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (2)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej