Masz konto na Google Moja Firma? Jeśli nie, to koniecznie je załóż. Jeśli tak, to pewnie wiesz, jak ważne są opinie, które pojawiają się na profilu. Google rozszerzyło możliwość zgłaszania nieodpowiednich treści w opiniach. Czytaj więcej!
Negatywne opinie o firmie zawsze się pojawiały i pojawiać się będą. Jeśli klient jest niezadowolony, to ma prawo wyrazić swoje zdanie, a jednym ze sposobów jest wystawienie opinii na Google. Jeśli Twoja firma otrzyma taką opinię, to musisz koniecznie na nią odpowiedzieć.
Jak odpowiadać na negatywne opinie w Google? Na pewno warto skontaktować się z niezadowolonym klientem i spróbować wyjaśnić sytuację, dowiedzieć się, jak możesz polepszyć jakość swoich usług lub produktów. Pozyskanie takich informacji może pomóc Ci uniknąć podobnych opinii w przyszłości. Możesz też spróbować poprosić niezadowolonego klienta o usunięcie opinii (tak, osoba wystawiająca opinię może ją bez problemu usunąć).
Jeśli chcesz odpowiedzieć na opinię, pamiętaj o kilku zasadach:
odpowiedz na opinię jak najszybciej,
nie daj się ponieść emocjom,
nie atakuj klienta, nie używaj wulgarnego języka,
bądź empatyczny w stosunku do klienta, spróbuj go zrozumieć,
trzymaj się faktów,
spróbuj przekuć negatyw w pozytyw.
No dobra, a co jeśli opinia jest nieodpowiednia? Nie musi być nawet negatywna, ale na pewno nie powinna się znaleźć na Twoim profilu. Wtedy możesz taką opinię zgłosić i liczyć na to, że obsługa Google ją usunie.
Zgłaszanie nieodpowiednich opinii w Google
Ostatnio Google wprowadziło nowy system zgłaszania opinii. To kolejna zmiana w Google Moja Firma w ostatnim czasie (najwyraźniej zespół w Krzemowej Dolinie mocno pracuje nad GMF. Ostatnio pisałam o nowych raportach w Google Moja Firma). Rozszerzenie opcji zgłaszania opinii ma przyspieszyć weryfikację zgłoszeń.
Jakie mogą być powody zgłoszenia opinii?
opinia jest nie na temat, nie dotyczy Twojej firmy,
opinia jest spamem, została stworzona przez bota albo fałszywe konto,
opinia została dodana przez osobę związaną z firmą lub przez konkurencję (tutaj zakładam, że pracownicy mogą dodawać opinie o pracy w firmie),
opinia zawiera wulgaryzmy,
opinia jest przedmiotem dręczenia lub nękania kogoś,
opinia dyskryminuje lub szerzy nienawiść,
opinia zawiera dane osobowe.
W potwierdzeniu wysłania zgłoszenia dowiadujemy się, że Google przetworzy je w ciągu 3 dni, co jest dosyć szybkim terminem :)
Trzeba pamiętać, że Google może usunąć też opinie, które nie będą zgłoszone. Dzieje się tak, gdy samo wykryje nieodpowiednie treści, gdy dużo opinii zostanie dodanych w jednym czasie (w porównaniu do wcześniejszego tempa dodawania opinii, co może wskazywać na działanie bota) lub gdy opinia jest dodana z tego samego adresu IP co siedziba firmy.
W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Takie zmiany lubię! Bardzo dobra wiadomość 🙂
No i co z tego jak zgłaszasz a google i tak nie usuwa.